چاپ خبــر
در حاشیه مراسم شکرگزاری سال نو میلادی مسیحیان عنوان شد؛

۸ هزار شهروند مسیحی در کنار شیعیان اصفهان زندگی می کنند

خلیفه ارامنه اصفهان و جنوب ایران گفت : در استان اصفهان هشت هزار شهروند مسیحی در کمال صلح و آرامش با شیعیان اصفهانی زندگی می کنند.

به گزارش پونه زار به نقل از صاحب نیوز؛ اسقف بابکن چاریان در حاشیه مراسم شکرگزاری سال نو میلادی مسیحیان اصفهان که درکلیسای “هُوسپ آرِماتاتسی مقدس” معروف به “کلیسای وانک” برگزار شد، با ابراز خرسندی از اینکه در جمهوری اسلامی ایران پیروان همه ادیان زرتشتی، کلیمی و مسیحی علاوه بر آزادی در برگزاری مراسم مذهبی و قومی، از تعطیلات رسمی برای برگزاری آیین های دینی خود نیز برخوردارند،  افزود: جشن میلاد حضرت مسیح(ع) و سال نو میلادی را فرقه های مختلف ارامنه جهان به یک صورت واحد برگزار می کنند اما تنها تفاوت آن در تاریخ برگزاری جشن ولادت حضرت مسیح(ع) است.

وی افزود: مسیحیان ارتدکس و کلیساهای ملی و شرق ، بنا بر اعتقادات مسیحیان اولیه، روز ششم ژانویه و مسیحیان کاتولیک و پروتستان روز۲۴ دسامبر را میلاد این پیامبر می دانند.

خلیفه ارامنه اصفهان و جنوب ایران با اشاره به اینکه مسیحیان ارتدکس ششم ژانویه مراسم اصلی خود را برگزار می کنند، گفت: مراسم میلاد حضرت عیسی مسیح(ع)، نزد ارامنه شب پنجم ژانویه و تعمید آن حضرت صبح روز ششم ژانویه در کلیساها با آئین ویژه مذهبی برگزار می شود که در پایان این مراسم، آب در ظرفی بزرگ با روغن مقدس تبرک داده شده و برای شفای بیماران و همچنین تبرک خانه، بین مومنان حاضر در کلیسا توزیع می شود.

وی تصریح کرد: ارامنه یک هفته قبل از سال نو میلادی از تناول فرآورده های گوشتی امساک می کنند و درروزعید تمام ارامنه پرهیزدار “روزه دار” پس از خواندن سرودهای حضرت مسیح که در انجیل آمده با نان فطیر درآیین موسوم به “عشای ربانی” که همان آخرین شام حضرت مسیح است، روزه خود را می شکنند.

اسقف چاریان گفت: مسیحیان در این مراسم به دلیل سلامتی و نعمت هایی که خداوند در سال گذشته به آنها عطا کرده به شکرگزاری می پردازند.

Go to TOP