چاپ خبــر
امام جمعه فریدونشهر خطاب به استاندار:

مردم فریدونشهر مسئول ضدانقلاب را پس خواهند زد

حجت الاسلام اسماعیل شامحمدی در خطبه‌های نماز جمعه فریدونشهر با اشاره به کم کاری مسئولان در رسیدگی به مشکلات مردم این شهرستان همچون اشتغال، فاضلاب شهری و مسکن مهر، خطاب به استاندار اصفهان گفت: در انتصاب برخی مسئولان با مردم فریدونشهر مشورت نکردید و الان آثار سوء آن پیش روی شماست، هر فرمانداری که قرار است برای این شهرستان انتخاب شود باید با مشکلات فریدونشهر آشنا بوده و برای آن‌ها راه حل داشته باشد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار، حجت الاسلام اسماعیل شامحمدی در خطبه‌های نماز جمعه فریدونشهر با اشاره به کم کاری مسئولان در رسیدگی به مشکلات مردم این شهرستان، گفت: هر فرمانداری که قرار است برای این شهرستان انتخاب شود باید با مشکلات فریدونشهر آشنا بوده و برای آن‌ها راه حل داشته باشد چرا که دیگر این مردم اجازه نخواهند داد فردی در این شهرستان منصوب شود و چند صباحی خوش گذرانده و در این شهر ویلاسازی کند و بعد هم شهرستان را با مشکلاتش رها کند و برود.

 

*در انتصاب مسئولان بر مردم با مردم مشورت کنید

خطیب جمعه فریدونشهر خطاب به استاندار اظهار کرد: در انتصاب برخی مسئولان با مردم فریدونشهر مشورت نکردید و الان آثار سوء آن پیش روی شماست، در نصب فرماندار کاری نکنید که این اتفاقات بیافتد و اگر می‌خواهید فرماندار منصوب کنید ابتدا با مشکلات شهر آشنایش کنید و ببینید آیا جرأت و تدبیر رفع آن‌ها را دارد یا نه.

وی این مسأله را تأسف برانگیز دانست که مسئولان بالادستی در انتصاب مسئولان شهرستان با مردم و نخبگان شهر صلاح و مشورت نمی‌کنند و به ناگاه صبح که بیدار می‌شویم می‌بینیم مسئولی را بدون درنظر گرفتن مصلحت مردم منصوب کرده‌اند.

امام جمعه فریدونشهر تأکید کرد: شایسته نیست هر کسی از راه رسید ولو دارای مشکلاتی بود در شهرستان‌های محروم منصوب کنند و مردم ما نیز در مقابل چنین انتصاباتی نه باید کوتاه بیایند و نه کوتاه می‌آیند و ما هم با قوت و قدرت در مقابل چنین انتصاب‌های غیرقانونی خواهیم ایستاد.

حجت الاسلام شامحمدی با بیان این که رهبر معظم انقلاب در سال 95 فرمودند: «از ابتدای انقلاب تاکنون عرصه‌های سیاسی، فرهنگی و اقتصادی کشور صحنه رقابت بین جریان انقلابی و غیرانقلابی است و باید مقابل جریان غیرانقلابی داخلی ایستاد»، تصریح کرد: این سخن رهبری تکلیف ما را روشن کرده و پیرو آن قطعاً و به طریق اولی در مقابل جریان ضدانقلاب داخل نظام باید ایستاد.

*در این دولت به کسانی مسئولیت واگذار می‌شود که اگر بتوانند به کشور ضربه می‌زنند

خطیب جمعه فریدونشهر گفت: در دنیایی که بازیکن فوتبالی که شاید خیلی هم مسئولیت سیاسی نداشته باشد با بصیرت اعلام می‌کند درمان مشکلات کشور اطاعت از رهبری است، می‌بینیم در این دولت به افرادی که اعتقادی به ولایت فقیه و نظام اسلامی ندارد و اگر فرصتی به دست آورند خنجر را به پیکره نظام اسلامی فرو می‌برند مسئولیت واگذار می‌شود.

وی در ادامه این صحبت‌ها که با تکبیر مردم همراه بود، مردم فریدونشهر را خطاب قرار داد و از ایشان خواست حقوق خود را مطالبه‌گری کنند و افزود: مردم فریدونشهر، مردمی خوبی هستند اما خوبی که از حد بگذرد نادان فکر بد کند.

امام جمعه فریدونشهر انتقادی نیز به مردمی داشت که برای همه مشکلات شهرستان از جمله قطع گاز و برق و کمبود نان و غیره به امام جمعه پناه می‌برند اما زمانی که وی در یک مسئله فرهنگی که از قضا وظیفه اصلی امام جمعه نیز هست ورود پیدا می‌کند، اعتراض می‌کنند.

حجت الاسلام شامحمدی در این رابطه اظهار کرد: از ابتدا وظایف پیامبران و ائمه علیهم السّلام تمدن‌سازی به معنای از بین بردن رسوم غلط و جا انداختن رسوم صحیح و پسندیده مورد رضایت پروردگار بود که به همین سبب هیچ پیامبر و امامی نیامد جز این که عده‌ای در مقابل او ایستادند و با وی درگیر شدند و به عبارت دیگر پیغمبران و ائمه بزرگترین شکنندگان وحدت جامعه بودند زمانی که جامعه با رسوم غلط آرام گرفته بود که از آن جمله پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله و سلم بودند که زمانی که مکه غرق در بت پرستی بود مبعوث شدند و تنها با دعوت به ترک بت پرستی جامعه آن روز را بهم زده و کشت و کشتار بسیاری به وجود آمد.

خطیب جمعه فریدونشهر افزود: در عصر ما نیز رهبر معظم انقلاب در سال 88 عده‌ای را فتنه‌گر خواندند که همین باعث شد عده زیادی از ایشان روی برگردانند و آن گاه که فرمودند «فتنه خط قرمز ماست، ما با فتنه‌گر سازش نمی‌کنیم» بسیاری با ایشان دشمن شدند لذا قرار نیست به بهانه وحدت، اصول و ارزش‌های خودمان را زیرپا بگذاریم.

وی در ادامه خطاب به سرزنش‌کنندگان نیز گفت: خیلی از مردم وقتی می‌بینند یک عالم و روحانی حرف جنجالی می‌زند خوششان نمی‌آید؛ به این‌ها می‌گوییم شما اگر زمان امام معصوم هم بودید از او راضی نشده و سخنش را نمی‌پذیرفتید و چه بسا اگر در عصر ائمه زندگی می‌کردید در مقابل ایشان ایستاده و با او درگیر می‌شدید و امام هم متقابلاً با شما می‌جنگید.

*روحانیون پیشتاز برای حلّ مشکلات جامعه/ شبکه بهداشت بابت کوتاهی مسئولان در اجرای طرح فاضلاب شهری از ایشان شکایت کند

امام جمعه فریدونشهر در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که عموم روحانیون به عنوان جزئی از جامعه، علاوه بر رسالت فرهنگی و مذهبی، همواره دغدغه حل مشکلات مردم را داشته‌اند از برگزاری جلسه‌ مطالبه‌گانه روحانیون با نماینده مردم در مجلس به منظور چاره اندیشی برای مشکلات شهرستان خبر داد.

حجت الاسلام شامحمدی عنوان کرد هرچند وظیفه دولتمردان پیگیری و رسیدگی به مشکلات است اما نمایندگان وظیفه نظارت بر انجام این مسئولیت‌ها و تلاش برای تسهیل مشکلات را دارند.

خطیب جمعه فریدونشهر مهمترین مشکل کنونی مطرح شده در جلسه را مسأله فاضلاب شهری عنوان کرد و با طرح این سؤال که چرا با وجود گذشت 40 سال از انقلاب مسئولان و فرمانداران فریدونشهر هنوز این مشکل را حل نکرده و در قبال آن کوتاهی کرده‌اند، گفت: با وجود این که بودجه‌ای در دو سال اخیر گرفته شده ولی هیچ اقدامی برای انجام این طرح نشده است و جای تعجب دارد که چرا تاکنون شبکه بهداشت و درمان شهرستان به خاطر این کوتاهی از دست مسئولان شکایت نکرده است؟

وی ادامه داد: منظور ما از اجرایی شدن این طرح این نیست که این خدمت به مردم فریدونشهر در ازای ظلم به اهالی روستای بادجان یا نقاط دیگر انجام شود، بلکه مسئولان عقل خود را به کار گیرند و به جای خوردن و چپاول کردن بیت المال، جلو بخشی از اختلاس‌ها در دولت را گرفته و بودجه بیشتری به فاضلاب فریدونشهر اختصاص داده و این مشکل را برای همیشه حل کنند.

امام جمعه فریدونشهر بیکاری، نبود شغل، نبود صنعت و کارخانه، عدم حمایت از سرمایه گذار، نبود تسهیلات برای اشتغال، مشکلات مسکن مهر، جاده صعب العبور روستاهای منطقه پیشکوه و پشتکوه، آسیب‌های فرهنگی مدارس مختلط در روستاها، مشکل ترافیک جاده پیست اسکی و مسدود شدن جاده روستاهای پیشکوه و  پشتکوه، تعطیلی بانک شهر برف انبار و غیره را از جمله مشکلات مطرح شده در این جلسه برشمرد.

حجت الاسلام شامحمدی گفت: با وجود سرد شدن هوا و نیاز به استفاده از وسایل گرمایشی، روند توزیع نفت در ده‌ها روستای محروم از گاز فریدونشهر مطلوب نیست و بسیاری از مردم با مشکل روبرو شده‌اند.

خطیب جمعه فریدونشهر ریشه این مشکل را در عدم استقرار اداره یا نمایندگی شرکت نفت در این شهرستان عنوان و اظهار کرد: جای تعجب است که نماینده شرکت نفت و محل مراجعه مردم فریدونشهر برای نیازهای نفتی باید در فریدنی مستقر باشد که خود هیچ روستای بدون گازکشی ندارد و طبیعی است مسئول آن هیچ گاه درد روستایی ما را نخواهد فهمید و آن طور که باید برای رفع مشکلات آن‌ها اقدام نخواهد کرد.

وی به مناسبت روز افشاگری امام در مورد «لایحه کاپیتولاسیون» تصریح کرد: این لایحه سرتاپا برای ایران ذلت بود و در صورت تصویب آن اگر یک آمریکایی، شاه ایران را می‌کشت ایرانی ها حق محاکمه آن را نداشتند که امام راحل رحمة الله علیه با آن مبارزه کرده و این ننگ بر پیکره ایران بنشیند.

انتهای پیام/

Go to TOP