چاپ خبــر
طرح حافظان سلامت محلات؛

غربالگری خانه به خانه کرونا در شهرستان فریدونشهر با مشارکت 400 بسیجی

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان فریدونشهر از انجام مرحله اول طرح پایگاه‌های حافظان سلامت محلات در 20 نقطه هدف و با مشارکت 400 بسیجی در شهرستان فریدونشهر خبر داد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان فریدونشهر از انجام مرحله اول طرح پایگاه‌های حافظان سلامت محلات در شهرستان فریدونشهر خبر داد.

سرهنگ پاسدار عبدالرسول آقایی اظهار کرد بعد از فرمان رهبر معظم انقلاب و فرماندهی کل قوا حضرت امام خامنه‌ای در جلسه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا که در حسینیه امام خمینی -رحمة الله علیه- برگزار شد، مبنی بر لزوم راه اندازی فوری یک عقبه قرارگاهی و عملیاتی برای اجرای تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا، قرارگاه شهید سلیمانی تشکیل و دستورالعمل آن به نواحی مقاومت بسیج شهرستانی ابلاغ شد.

وی گفت: در مرحله اول این طرح بسیجیان با هماهنگی و همکاری شبکه بهداشت و درمان به درب تک تک منازل محدوده جغرافیایی مشخص شده مراجعه کرده و با پر کردن پرسشنامه‌ای در رابطه با شاخص‌های سلامتی همچون تب، سرفه و … نسبت به شناسایی افراد مشکوک به بیماری کووید19 اقدام می‌کنند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج فریدونشهر افزود: شناسایی زودهنگام بیماران مبتلا به کووید19، شناسایی افراد در معرض تماس نزدیک با افراد مبتلا، رعایت ایزولاسیون و قرنطینه خانگی، مراقبت از گروه‌های در معرض آسیب، مشارکت در درمان سرپایی، نظارت بر اجرای پروتکل‌های اجتماعی و  فاصله‌گذاری هوشمند مراکز ارائه خدمات، صنوف و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی از سیاست‌های اصلی کنترل و پیشگیری بیماری کووید19 پایگاه‌های حافظان سلامت محلات است.

سرهنگ آقایی تصریح کرد: هدف از تشکیل این قرارگاه و اجرای طرح پایگاه‌های حافظان سلامت محلات، کنترل همه‌گیری بیماری، شناسایی سریعتر بیماران مبتلا، پیشگیری از انتقال بیماری، درمان به موقع بیماران، تقویت برنامه هر خانه یک پایگاه سلامت، پیشگیری از افزایش بستری شدن بیماران و کاهش مرگ و میر ناشی از بیماری است.

وی از پوشش 20 نقطه پرخطر شهرستان فریدونشهر توسط قرارگاه شهید سلیمانی خبر داد که با محوریت ائمه جماعات و بسیج و به ریاست امام جمعه با همکاری و هماهنگی شبکه بهداشت و درمان، جمعیت هلال احمر، فرمانداری و سایر دستگاه‌های شهرستان تشکیل شده است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج فریدونشهر از بسیج حداکثری امکانات، تجهیزات و نیروی انسانی برای مصون سازی جامعه، اطلاع رسانی و آموزش چهره به چهره مردم برای اقناع سازی افکار عمومی، تهیه بسته‌های معیشتی، تولید و توزیع اقلام بهداشتی، ثبت نام از مردم و ایجاد فضای نشاط در جامعه برای تحقق اهداف قرارگاه شهید سلیمانی خبر داد.

سرهنگ آقایی خاطرشان کرد: برای همین منظور تاکنون 19 هزار ماسک ارزان قیمت، پنج هزار ماسک رایگان و 1000 کیسه آرد در سطح شهرستان توزیع شده است و هفت گروه جهادی برای کمک به محرومان به روستاهای محروم شهرستان اعزام شده‌اند.

وی گفت: حدود 400 بسیجی در قالب چهار کمیته مراقبت سلامت خانوار، نظارت بر اجرای پروتکل‌ها در اصناف و اماکن خانوار، پشتیبانی و پایش و ارزیابی برای فعالیت در 20 نقطه هدف این قرارگاه در شهرستان فریدونشهر سازماندهی شده و با حکم مسئولیت، کارت شناسایی و کاورهای مشخص مشغول به خدمت رسانی در جهت اهداف قرارگاه هستند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان فریدونشهر بیان کرد: پایگاه‌های مقاومت بسیج شهرهای فریدونشهر و برف انبار و روستاهای سروشجان، بزمه، چقا، میلاگرد، خلیل آباد، سنگباران، خویگان، سیبک، نهضت آباد، چغیورت، قلعه سرخ و اسلام آباد در مرحله اول طرح برای اجرای گام اول یعنی شناسایی بیماران انتخاب شده‌اند.

سرهنگ آقایی: تهیه 1000 بسته معیشتی، انتشار 1000 عکس نوشته آموزشی و اطلاع رسانی، مدیریت مکانی تدفین اموات، کمک به تأمین معیشت و لوازم ضروری بیماران کرونایی و غیره را از دیگر اقدامات این قرارگاه عنوان کرد.

وی در پایان با اشاره به این که شهدا الگوی ما هستند و باید در پیشگاه آن‌ها پاسخگوی عملکردمان باشیم، تصریح کرد: بسیج همواره تابع محض ولایت فقیه است و افتخار می‌کند در نظامی خدمت می‌کند که سکان‌دار آن رهبر معظم انقلاب است.

انتهای پیام/

Go to TOP