چاپ خبــر
دادستان فریدونشهر:

ورود گردشگر به فریدونشهر ممنوع شد/ ورودی فریدونشهر به روی گردشگران مسدود شد

دادستان عمومی و انقلاب فریدونشهر: ورود گردشگر به شهرستان فریدونشهر اکیداً ممنوع بوده و به نیروی انتظامی دستور داده شده است با استقرار در مبادی ورودی شهرستان از ورود گردشگران به فریدونشهر ممانعت به عمل آورند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار؛ پیست اسکی فریدونشهر یکی از جاذبه‌های گردشگری و ورزشی مهم و پرطرفدار در استان اصفهان است که به عنوان مرکز ورزش‌ها و تفریحات زمستانی استان اصفهان محسوب می‌شود و سالانه صدها هزار نفر برای اسکی بازی، آموزش اسکی و تفریحات زمستانی و برفی از آن بازدید می‌کنند.

این پیست اسکی از اسفندماه سال گذشته با وجود برف مناسببی که در آن بود و می‌توانست تا فروردین ماه فعال باشد، با اعلام همه‌گیری ویروس کووید19 به حالت تعطیلی درآمد و امسال نیز با بارش‌هایی که انجام شد، ظرفیت آن را داشت که از آذرماه، به عنوان اولین پیست سطح کشور فعالیت خود را آغاز کند اما باز هم به دلیل خطر انتشار ویروس کرونا اجازه فعالیت آن داده نشد.

*مجوز تأمّل برانگیز ورود گردشگران به شهرستان فریدونشهر

هفته گذشته ستاد مدیریت بیماری کرونای شهرستان فریدونشهر با توجه به زرد شدن وضعیت کرونا در این شهرستان در رابطه با بازگشایی پیست اسکی تشکیل جلسه داده و مجوز بازگشایی آن را صادر کرد. به محض اتخاذ این تصمیم جریان گردشگر به سمت فریدونشهر به راه افتاد و خودروهای بسیاری برای استفاده از طبیعت برفی شهرستان فریدونشهر وارد این شهرستان شدند.

تا این که دو روز پیش مصاحبه فرماندار فریدونشهر منتشر شد که در آن عنوان کرده بود: «تنها پیست اسکی استاندارد استان اصفهان به دلیل شرایط کرونایی با ۲۵ درصد ظرفیت پذیرش بازگشایی شد. پیست اسکی فریدونشهر برای استفاده اسکی بازان و مربیان اسکی و علاقه مندان به این ورزش و با نظارت کامل بر اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی بازگشایی می‌شود.»

بلافاصله پس از این مصاحبه و انعکاس آن در خبرگزاری‌ها و کانال‌های پرمخاطب تلگرامی استان اصفهان، اطلاعیه‌ای از سوی فرمانداری فریدونشهر منتشر شد که در آن این بازگشایی را از لحاظ قانونی بلامانع دانسته و عنوان شده بود، مطابق تصویب ستاد مدیریت کرونای شهرستان فریدونشهر، خودروهای با پلاک شهرستان‌های زرد مجوز ورود به شهرستان را دارند.

این در حالی است که طبق رنگ بندی جدید دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان همه شهرستان‌های این استان به رنگ زرد درآمده‌اند.

*مطالبه مردم برای تجدید نظر در تصمیم گیری فرمانداری

انتشار این خبر موجب نگرانی و اعتراض شدید مردم شهرستان فریدونشهر شد. مردمی که انصافاً با رعایت حدود 80 درصدی دستورالعمل‌های بهداشتی و با تعطیلی کسب و کار خود و تحمل ضرر و زیان آن با وجود قرار داشتن در فشار اقتصادی و پرهیز از دورهمی‌ها و تحمل دوری از خانواده با شیوع کرونا مبارزه کرده بودند اکنون نمی‌توانند شاهد باشند با یک تصمیم این چنینی، دوباره وضعیت شهرستان به وضعیت قرمز و پرخطر برگردد و دوباره مجبور به تعطیلی کسب و کار خود و غیره شوند.

همچنین تمرکز جمعیت گردشگر استان در این ماه‌ها در فریدونشهر برای استفاده از طبیعت زمستانی این شهرستان نه تنها وضعیت زرد کرونا در فریدونشهر بلکه در کل استان را به چالش خواهد کشاند. بنابراین انتظار می‌رفت ستاد استانی و شهرستانی مدیریت کرونا نسبت به این امر، توجه و حساسیت بیشتری به خرج دهد.

*دادستان فریدونشهر: ورود گردشگر به فریدونشهر ممنوع است

با پیگیری‌های خبرنگار پونه زار به دنبال این اخبار، دادستان عمومی و انقلاب این شهرستان امروز در گفتگو با پونه زار اظهار کرد: آن چه در آخرین جلسه ستاد مدیریت کرونای شهرستان فریدونشهر در مورد پیست مطرح و مورد تصویب قرار گرفت، این بود که تنها ورزشکاران اسکی‌باز با همراه داشتن مجوز از هیئت اسکی شهرستان و یا استان خود برای تک تک نفرات همراه و برای روز مشخص، اجازه ورود به شهرستان و استفاده از مجموعه ورزشی پیست اسکی فریدونشهر را دارند.

نورالله بهمنی تأکید کرد: ورود گردشگر به شهرستان فریدونشهر اکیداً ممنوع بوده و به نیروی انتظامی دستور داده شده است با استقرار در مبادی ورودی شهرستان از ورود گردشگران به فریدونشهر ممانعت به عمل آورند.

مشاهدات میدانی خبرنگار پونه زار نشان می‌دهد از روز گذشته پلیس در ورودی شهرستان فریدونشهر مستقر شده و از ورود گردشگران به این شهرستان ممانعت به عمل می‌آورد.

شهرستان فریدونشهر واقع در 200 کیلومتری غرب استان اصفهان به لحاظ موقعیت جغرافیایی و وضعیت توپوگرافی از بارش‌های سنگین برف در فصل زمستان برخوردار می‌شود که طبیعت زیبای زمستانی و امکان انجام انواع تفریحات و ورزش‌های زمستانی را در آن ایجاد می‌کند و به همین سبب پایتخت گردشگری زمستانی استان اصفهان شده است.

انتهای پیام/

  1. فریدونشهری گفت:

    باسلام خدمت شما برادران ارجمند ودلسوز مردم شهرستان فریدونشهر دست اندرکاران سایت وزین پونه زارو خدمت دادستان مردمی وانقلابی فریدونشهر که این اقدام انقلابی را به موقع انجام داددند ودراین ایام کرونایی ازورود گردشگران که می توانستند بطور احتمال حامل ویروس منهوس کرونا باشند جلوگیری کردند.جای تعجب است مسئولین این شهرستان به وجدان خود وخدای خود چه جوابی خواهند داد درحالی که درروستاهای این شهرستان دراین سرما نفت برای گرم کردن ندارندویا برای مثال درشهرفریدونشهر یک بطری روغن مایع پیدا نمی شودبه فکر ورود گردشگرمی باشند وکرونا راازیاد برده اند من با گردشگری واسکی مشکلی ندارم ولی با ازدحام وتکثیر کرونا وقرمز شدن شهرستان مشکل دارم چراکه این مردم پول دارو ودرمان ندارندبرای اثبات حرفم شمارابه خداسری به حیاط کمیته امدادوبهزیستی وخیریه ها بزنید تابفهمید چه خبراست.

Go to TOP