چاپ خبــر

تولید و عرضه بنزین یورو 4 در اصفهان عملیاتی نشده است

نماینده مردم لنجان در مجلس گفت: هنوز تولید و عرضه بنزین یورو 4 در اصفهان عملیاتی نشده است.

به گزارش پایگاه خبری پونه زار به نقل از فارس، مجید منصوری بیدکانی نماینده مردم لنجان با بیان اینکه استفاده خودرو‌ها از سوخت‌های استاندارد سبب کاهش درصد بالایی از آلایندگی‌های جوی در کلان‌شهر‌ها می‌شود، اظهار داشت: با توجه به این موضوع به تولید و استفاده از بنزین یورو 4 در کلانشهر‌ها و شهر‌های بزرگ تأکید شده است.

وی با اشاره به اینکه البته مسئولان در کنار تولید و عرضه بنزین یورو 4 باید نسبت به انجام اقداماتی نیز اقدام کنند، ادامه داد: به عنوان مثال نو‌سازی خودرو‌های فرسوده موجود در سطح شهر‌ها برای کاهش آلایندگی‌های جوی ضرورت دارد.

نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه مقرر شده است که بنزین یورو 4 برای کاهش آلاینده‌های جوی در اصفهان تولید و عرضه شود، تصریح کرد: در حال حاضر هنوز تولید و عرضه بنزین یورو 4 در اصفهان عملیاتی نشده است.

این مسئول با بیان اینکه برای تأثیر‌گذاری استفاده از بنزین یورو 4 برای کاهش آلودگی هوا باید نسبت به نو‌سازی خودرو‌های فرسوده موجود در سطح شهر‌ها اقدام شود، ادامه داد: با توجه به فرسودگی خودرو‌ها، استفاده از این بنزین در راستای کاهش آلودگی هوا از تأثیر‌گذاری بالایی برخوردار نیست.

منصوری بیدکانی با اشاره به اینکه استفاده از بنزین یورو‌ها بر روی خودرو‌های جدید از تأثیر‌گذاری بالایی در کاهش آلودگی‌های جوی برخوردار است، متذکر شد: در کنار تولید و عرضه سوخت یورو 4 باید در راستای کاهش آلودگی هوا نسبت به توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی در شهر‌ها اقدام شود.

وی، استفاده از مازوت را در نیروگاه‌ها یکی از دلایل افزایش آلودگی اصفهان دانست و افزود: مسئولان باید درصدد حذف سوخت مازوت در نیروگاه‌ها باشند تا درصد بالایی از آلودگی‌های جوی در شهر‌ها کاهش پیدا کند.

Go to TOP