چاپ خبــر

486 میلیارد ریال خسارت سیلاب به بخش‌های کشاورزی، شیلات، عشایری، تأسیسات شهری و راه‌های روستایی فریدونشهر

معاون فرمانداری فریدونشهر با اشاره به فعالیت 15 اکیپ امدادرسان در سیلاب اخیر، از براورد اولیه 486 میلیارد ریالی خسارت سیلاب به بخش‌های شیلات، کشاورزی، حوزه عشایری، تأسیسات شهری و راه‌های روستایی شهرستان فریدونشهر خبر داد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار، معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری فریدونشهر در گفتگو با پونه زار اظهار کرد: بر اساس گزارش‌های واصله مردمی و بازدید میدانی تیم‌های امداد و نجات و در پی افزایش شدت بارش باران‌های موسمی‌ به میزان 32 میلیمتر که به صورت رگباری و لحظه‌ای در برخی از مناطق شهرستان فریدونشهر از تاریخ 7/5/1401 شروع شده و طی سه روز به صورت پراکنده ادامه داشت، ضمن نزول برکات الهی، باعث بروز سیل و آسیب دیدگی در مناطق شهری، روستایی و عشایری شد.

علی قلانی اظهار کرد: به دنبال وقوع این سیلاب بلافاصله امدادرسانی توسط گروه‌های امداد و نجات جمعیت هلال احمر به همراهی کلیه ادارات شهرستان در قالب 15 اکیپ آغاز شده و کار امدادرسانی همچنان نیز ادامه دارد که در این راستا 46 خانوار عشایری از مسیل‌ها جا به جا و در نقاط امن اسکان داده شدند و همچنین تهیه و تحویل پتو، موکت، چادر، نایلون و بسته‌های مواد غذایی به 216 خانوار به تعداد 1402 نفر از آسیب دیدگان سیل اخیر انجام شد.

وی افزود: خوشبختانه در پی هشدارهای صادره از طرف اداره کل مدیریت بحران استان و اداره کل هواشناسی استان اصفهان و به تبع آن اطلاع رسانی به عمل آمده از طرف فرمانداری فریدونشهر و اعلام آماده باش به تمامی دستگاه‌های خدماتی، با انجام اقدامات پیشگیرانه و با کنترل و فرماندهی وضعیت، ضمن کاهش چشمگیر صدمات مالی و خسارات، هیچ گونه تلفات جانی از سیلاب اخیر در این شهرستان گزارش نشده است.

معاون فرمانداری فریدونشهر برآورد اولیه خسارت وارده از این حادثه در شهرستان را طبق گزارش بازدید‌های اکیپ‌های ارزیابی مجموعاً 486 میلیارد ریال بیان کرد و با اشاره به این که این رقم براورد اولیه خسارات حادثه است، از اعلام قطعی میزان خسارت پس از پایان بارش و شناسایی همه مناطق آسیب دیده سخن گفت.

قلانی خسارت وارده به عشایر را بیش از 150 میلیارد ریال شامل از بین رفتن 300 تخته چادر، اتلاف حدود200 راس دام، تخریب 300 فقره لوازم منزل، تخریب حدود 80 کیلومتر ‌ایلراه عشایری، 20 مورد آسیب دیدگی قنوات و تأسیسات آب شرب و غیره عنوان کرد.

وی در مورد خسارات وارده در حوزه شهری رقم این خسارت را بالغ بر 100 میلیارد ریال دانست که شامل وارد آمدن خسارت به فضای سبز، مخازن کارخانه آسفالت و معابر تازه زیرسازی شده شهری فریدونشهر و برف انبار می‌شود.

معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری فریدونشهر، افزایش ناگهانی حجم روان آب و سیلاب لحظه‌ای را سبب بروز خساراتی در حوزه راه‌های روستایی از جمله آب شستگی، ورود گل و لای به کانیو‌های جانبی، رانش و تخریب شانه‌های جانبی بیان کرد که ارزشی معادل 15 میلیارد ریال را دربر می‌گیرد.

قلانی تخریب بیش از 300 هکتار از اراضی تحت کشت غلات و حبوبات، از بین رفتن 50 در صد معادل 800 تن از محصولات کشاورزی و تخریب حدود 500 هکتار از باغات و منابع طبیعی را از جمله خسارات سیلاب اخیر به بخش کشاورزی شهرستان و از بین رفتن بیش از 120 تن ماهی را از جمله این خسارات به بخش شیلات شهرستان عنوان کرد که مجموعاً رقمی بالغ بر 236 میلیارد ریال را شامل می‍‌شود.

وی از کلیه شهروندان این شهرستان خواست هشدارهای ایمنی صادره از مرکز مدیریت بحران استان و شهرستان را جدی گرفته و در زمان بارش و اعلام هشدار علی الخصوص از حضور در مسیل‌ها و نقاط بحرانی خودداری فرمایند.

معاون فرمانداری فریدونشهر تأکید کرد: خدمت رسانی در حوزه آب، برق، مخابرات و… به مردم، بدون مشکل خاصی در حال انجام است و به جز راه ارتباطی روستای کاهگانک به روستای وزوه که به علت ورود گل و لای ناشی از سیلاب در جاده مسدود شده است، کلیه راه‌های ارتباطی شهری و روستایی باز و تردد امکان پذیر می‌باشد و اقدامات اجرایی جهت اصلاح نقاط آسیب دیده توسط اداره راهداری شهرستان در حال انجام است.

انتهای پیام/

Go to TOP