چاپ خبــر

احصای مشکلات فریدونشهر در نشست فرماندار با فعالان اجتماعی شهرستان/ فرماندار: برای حل مشکلات شهرستان، اراده و برنامه داریم

فعالان اجتماعی و نمایندگان اقشار مختلف مردم فریدونشهر در نشستی با فرماندار این شهرستان به بیان مسائل و مشکلات خود پرداختند. فرماندار در این جلسه ضمن تأکید بر این که مشکلات شهرستان، مسائل لاینحلی نیستند بر لزوم مشارکت عمومی در حل این مسائل تأکید کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار، فعالان اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، هنری و ورزشی شهرستان فریدونشهر طی نشستی با فرماندار این شهرستان در سالن اجتماعات فرمانداری به بیان مسائل و مشکلات شهرستان فریدونشهر پرداختند.

در این نشست نماینده اقشار مختلف یکی یکی پشت تریبون قرار گرفته و به طرح مباحث خود پرداخته و راهکارهای مدّنظر خود را ارائه دادند.

غلامرضا یسلیانی و محمود ربانی فرمانداران سابق شهرستان، حسین رفیعی به نمایندگی از سمن‌ها و خیریه‌ها، علی بهرامی به نمایندگی از اهالی شهر برف انبار، جهانگیر گشول به نمایندگی از روستائیان، علی حسین حسینی به نمایندگی از اهالی محله وحدت آباد، غلامرضا اسفنانی به نمایندگی از هنرمندان، بهروز مختاری به نمایندگی از عشایر، بهروز اصلانی به نمایندگی از کشاورزان و حمید رحیمی به نمایندگی از ورزشکاران در این جلسه به بیان مباحث خود پرداختند.

لزوم مدیریت آب‌های سطحی شهرستان به منظور مقابله با خشکسالی باغات و مزارع فریدونشهر، بیان مشکلات بیمارستان فریدونشهر از جمله نبود امکان نوبت دهی از راه دور، انتقاد به احتساب بودجه سد سرداب که منفعتی برای شهرستان ندارد به عنوان بودجه تخصیص یافته برای شهرستان در سفر ریاست جمهوری به استان اصفهان، مطالبه فعال‌تر شدن مسئولان برای هر چه باشکوه‌تر برگزار کردن اربعین، لزوم راه اندازی خیریه اشتغال و خیریه ترک اعتیاد در شهرستان، ضرورت حمایت دولت از خیریه‌ها و سمن‌ها برای فعال شدن و ارائه خدمات اجتماعی به جامعه، مشکلات بیکاری جوانان، افزایش طلاق و اعتیاد و پایین آمدن سن اعتیاد، نبود پزشک شبانه روزی در شهر برف انبار، ضرورت احداث بناهای ورزشی برای جوانان و پیشنهاد درخواست تخصیص نماینده مستقل برای شهرستان‌های فریدونشهر و بوئین میاندشت در مجلس شورای اسلامی از جمله مسائل مطرح شده در این جلسه توسط مردم بود.

همچنین پیشنهاد تشکیل کارگروه دائمی نخبگان شهرستان جهت بهره گیری از آب و خاک به عنوان داشته‌های ارزشمند فریدونشهر برای پیشرفت، اشتغال زایی و درامدزایی در شهرستان، آسیب شناسی مهاجرت از منطقه، انتقاد به محروم نامیدن فریدونشهر که سبب فرار سرمایه گذارها شده است، ضرورت افزایش جمعیت شهرستان برای پیمودن مسیر توسعه در فریدونشهر، ضرورت اصلاح الگوی کشت محصولات باغی و زراعی، مشکل وجود مدارس مختلط در نقاط مختلف شهرستان فریدوشهر، بها ندادن به هنرمندان با رتبه‌های کشوری، غفلت از هنر برای بیان ارزش‌ها و مفاهیم والا و غفلت از ظرفیت هنری شهرستان و عدم برنامه ریزی و حمایت دولتی از هنرمندان به منظور رشد و شکوفایی ایشان از دیگر مباحثی بود که به عنوان دغدغه‌های شهرستان مطرح شد.

عدم توجه به ظرفیت بالای تولیدی عشایر شهرستان، عدم تناسب قیمت نهاده‌های دامی و قیمت گوشت، ضرورت بازنگری در پروانه‌های دام و مرتع، عدم اجرای مصوبه مجلس در خرید یک و نیم میلیون رأس دام از دامداران، مشکلات بانکی عشایر، استعمار آب و خاک شهرستان با احداث  تونل چشمه لنگان و عدم جبران خسارات ناشی از حفر این تونل بعد از 17 سال از بهره برداری آن، عدم مجوز استفاده از آب‌های شهرستان در حالی که بسیاری از روستاها از آب شرب محروم هستند و به سبب اجرای طرح انتقال آب بسیاری از مزارع و باغات شهرستان رو به نابودی رفته است، عدم اجرای قوانین در حوزه ابخیزداری و بهره برداری مردم از انفال، ضرورت جبران خسارات ناشی از سیل برای کشاورزان و باغداران، تصرف اراضی دیم مردم به اسم اراضی موات به واسطه کارشناسی‌های اشتباه عمدی یا غیرعمد کارشناسان دولتی، ضرورت اجرای طرح احیای مرتع و تعادل بخشی مرتع و دام، عدم اجرای قانون بیمه کشاورزی در این شهرستان، نگاه نادرست ابزارگونه به فریدونشهر و غیره دیگر چالش‌هایی بود که در این جلسه در رابطه با فریدونشهر به بحث گذاشته شد.

پس از پایان سخنرانی نمایندگان اقشار مختلف مردم، فرماندار فریدونشهر پشت تریبون قرار گرفت و به برخی از مباحث مطرح شده و انتقادات پاسخ داد و ضمن تأیید همه مسائل عنوان شده، از عزم فرمانداری برای پیگیری و حل همه این مسائل سخن گفت.

محمدجواد صفا ناامیدی از حل مشکلات و درگیر حاشیه شدن را دو آفت شهرستان‌های کوچک و مسئولان عنوان کرد و بر ضرورت ستاندن حق این شهرستان تأکید کرد.

وی با اشاره به این که در سال جاری 150 میلیارد تومان اعتبار اشتغال به ادارات و نهادهای مختلف شهرستان اعطا شده است از ضرورت مصرف جهت دار این رقم بزرگ به جای توزیع بدون برنامه آن بین مردم خبر داد.

نماینده دولت در شهرستان خواستار مشارکت بیشتر مردم به ویژه سمن‌ها در بیان و حل مسائل شهرستان شد و با بیان این که همه مشکلات شهرستان و کشور قابل حل هستند، خواستار امید بخشی در بین مردم و جلب همکاری عمومی برای حل مشکلات شد.

انتهای پیام/

Go to TOP