چاپ خبــر

محروم ترین نقطه استان، مقصد چهاردهمین سفر شهرستانی استاندار اصفهان

استاندار اصفهان در سفری دو روزه، به شهرستان فریدونشهر سفر کرد و ضمن بازدید از مناطق دوردست و صعب العبور این شهرستان و همچنین بازدید او و معاونانش از طرح‌های عمرانی و اقتصادی شهرستان، تصمیمات لازم برای رفع موانع از پیشرفت شهرستان اتخاذ گردید.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار، استاندار اصفهان در چهاردهمین سفر شهرستانی خود وارد شهرستان فریدونشهر در غرب استان شد. شهرستانی وسیع به مساحت 2235 کیلومتر مربع که صعب العبورترین و محروم ترین روستاهای استان را در خود جای داده است و مرتفع‌ترین و پربارش‌ترین شهرستان استان با غنی‌ترین پوشش گیاهی و جنگلی و با بافت جمعیتی متشکل از پنج قوم است.

گستره جغرافیایی این شهرستان و ضرورت سرکشی به مناطق محروم، سیدرضا مرتضوی را بر آن داشت تا برخلاف رسم سفرهای شهرستانی خود به جای یک روز، دو روز را برای سفر به این شهرستان اختصاص دهد.

وی در روز اول سفر خود به فریدونشهر به همراهی تعدادی از مدیران کل استان و مسئولان شهرستانی راهی بخش موگویی و منطقه محروم پشتکوه شد و به روستاهایی سرکشی کرد که حتی از نعمت جاده مناسب برخوردار نبودند.

استاندار اصفهان حرکت خود را ساعت 11 از فریدونشهر آغاز و از مسیر میدانک-پشندگان راهی پشتکوه شد. سیدرضا مرتضوی در میانه راه از فاز اول پروژه جهادی احداث جاده جدید پشتکوه با پیشرفت 85 درصد در منطقه گردنه کیوارستان که توسط گروه جهادی شهید جواد محمدی و گروه 40 مهندسی رزمی نیروی زمینی سپاه پاسداران در دست اجرا است، بازدید کرد.

جهادگران این پروژه در این دیدار ضمن تشریح ضرورت اجرای آن در جهت محرومیت زدایی از منطقه، خواستار تسهیل در صدور مجوزهای محیط زیست و منابع طبیعی برای اجرای فازهای بعدی این پروژه شدند که استاندار در همان محل با جویا شدن علت ممانعت منابع طبیعی از اجرای فازهای بعدی این پروژه، دستور رسیدگی فوری به این موضوع و رفع موانع را صادر کرد.

در این دیدار سرتیپ پاسدار جواد استکی، فرمانده قرارگاه منطقه‌ای سید الشهداء نیروی زمینی سپاه در استان‌های اصفهان، چهارمحال و بختیاری و یزد و همچنین سرهنگ پاسدار کوروش بیگی فرمانده گروه مهندسی رزمی پدافند غیرعامل 40 صاحب الزمان(عج) نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مستقر در اصفهان نیز حضور داشتند.

استاندار اصفهان سپس راهی منطقه پشتکوه دوم و روستای کلوسه شد و در آن جا بعد از شنیدن مشکلات مردم روستا که عمدتاً جاده و مسائل مرتبط با آموزش و پروش بود، چند کلامی با مردم صحبت کرد و به درخواست مردم کمی از کوچه‌های روستا بازدید کرد.

مرتضوی سپس دیداری با مردم روستای وستگان داشت و بعد از شنیدن مشکلات ایشان دستورات لازم برای پیگیری این مشکلات را صادر کرد. جاده و جابه‌جایی روستا از نقطه حادثه خیز کنونی به نقطه‌ای ایمن دو مطالبه اصلی مردم این روستا بود.

وی از آنجا راهی روستاهای کاهگان و دورک شد و در مسجد دورک پای صحبت نماینده مردم این دو روستا نشست تا از زبان مردم این دو روستا نیز مشکلی که خود آن را لمس کرده بود یعنی نبود جاده مناسب را در کنار مشکلات دیگری نظیر مسائل مرتبط با بهداشت و درمان بشنود.

توقف در روستای پشندگان و نشستن پای درد دل مردم این روستا و همچنین حضور در جمع مردم روستای مصیر، مرکز دهستان پشتکوه موگویی، از دیگر برنامه‌های این روز استاندار اصفهان در منطقه پشتکوه فریدونشهر بود. مردم این روستاها نیز علاوه بر مشکلات بیان شده دیگر روستاها خواستار تلاش مسئولان برای گازرسانی به روستاهای محروم بخش موگویی شدند.

در این بین مردم نامههایی نیز به استاندارد و تیم همراه وی می‌دادند که طبیعتا حامل مطالبات شخصی و عمومی ایشان بود. مرتضوی بعد از 10 ساعت حضور در این مناطق دوردست و صعب العبور به فریدونشهر بازگشت و به دیدار خانواده‌های شهدای این شهر رفت.

روز دوم سفر مرتضوی به فریدونشهر با ادای احترام به مقام شامخ شهدای گمنام فریدونشهر مدفون در محل امامزاده تاجعلی آغاز شد. بازدید از بیمارستان حضرت رسول اکرم -صلّی الله علیه- و طرح توسعه این بیمارستان، بازدید از طرح‌های نهضت ملی مسکن، اقدام ملی مسکن و مسکن مهر، بازدید از کنارگذر شمالی شهر فریدونشهر و بازدید از پروژه سد سرداب بازدیدهای روز دوم سفر مرتضوی به فریدونشهر بود.

وی در هر یک از این بازدیدها ضمن اطلاع کامل از وضعیت طرح و مشکلات و موانع پیش روی آن، دستورات لازم برای رفع موانع را به مدیر کل و یا نمایندگان حاضر اداره کل در این سفر صادر می‌کرد.

استاندار اصفهان سپس در فرمانداری فریدونشهر بیش از دو ساعت ملاقات عمومی داشت و چهره به چهره با مردم این شهرستان دیدار کرده و پای مشکلات و درد دل‌های ایشان نشست. همزمان با مقام عالی دولت در استان، معاونین و مدیران کل ادارات نیز هر یک به صورت جداگانه با مردم ملاقات عمومی داشته و به مسائل و مشکلات ایشان رسیدگی کردند.

در این ملاقات‌ها مسئولان ضمن شنیدن مشکلات مردم، در همان لحظه مسائل را بررسی و موشکافی کرده و با مسئولان مربوطه برای حل مشکلات تماس برقرار می‌کردند.

آخرین برنامه مرتضوی در چهاردهمین سفر خود به فریدونشهر، برگزاری شورای اداری مشترک مدیران کل ادارات استان و رؤسای ادارات شهرستان فریدونشهر بود که در آن‌ها حدود 75 مصوبه که پیش از این در جلسات تخصصی توسط مسئولان شهرستان و کارشناسان استانداری مورد بحث و بررسی و چکش کاری قرار گرفته بود،  به بحث گذاشته و بعد از اخذ نظرات مختلف به تصویب رسید.

همزمان با سفر استاندار اصفهان و بازدیدهای وی در سطح شهرستان فریدونشهر معاونین اقتصادی و عمرانی وی نیز برنامه‌های بازدید جداگانه‌ای در این شهرستان داشتند که سبب شد انعکاس بهتری از شرایط داشته و تصمیمات سازنده تری برای پیشبرد امور و رفع موانع پیشرفت شهرستان اتخاذ کنند.

بازدید از شهرک صنعتی، کوی دامداران و چندین مرکز تولیدی کوچک و بزرگ از برنامه‌های امیررضا نقش، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار، و بازدید از سد سرداب و پروژه چشمه لنگان از بازدیدهای مهران زینلیان، معاون هماهنگی امور عمرانی، استاندار بود.

در این سفر فشرده دو روزه جلسات تخصصی نیز توسط معاونین استاندار با اقشار مختلف مردم برگزار شد که از آن جمله نشست معاون هماهنگی امور عمرانی با دهیاران، بخشداران و شهرداران، نشست معاون هماهنگی امور اقتصادی با اصناف، صنعتگران، کشاورزان، دامداران و فعالان اقتصادی، نشست معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری با کنشگران سیاسی و اجتماعی و جلسه معاون هماهنگی امور عمرانی با نمایندگان کشاورزان خسارت دیده از تونل چشمه لنگان بود.

سفر شهرستانی سیدرضا مرتضوی تفاوت اساسی با سفرهای شهرستانی استانداران پیشین داشت که تنها برای کلنگ زنی یا افتتاح پروژه به شهرستان‌ها سفر می‌کردند. در آن سفرها عمده وقت به کلنگ زنی‌ها و رمان بریدن‌ها می‌گذشت و در جلسات نیز مطالب به صورت کلی بدون تصویب رسمی مطرح می‌شد اما در سفر استاندار کنونی اصفهان به فریدونشهر، ضمن این که هر یک از معاونان وی جلسات تخصصی با اقشار مختلف شهرستان برگزار کردند و مسائل از ماه‌ها قبل احصا و مورد بررسی قرار گرفته بود، 75 مصوبه رسمی و لازم الإجرا در جلسه شورای اداری مشترک به تصویب رسید.

انتهای پیام/

Go to TOP