چاپ خبــر

صدور حکم آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای به جای رفتن به زندان برای دو مجرم قضایی در فریدونشهر

مسئولان قضایی شهرستان فریدونشهر دو مجرم قضایی را به گذارندن آموزش فنی‌وحرفه‌ای به جای حبس محکوم کردند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار، دو مجرم قضایی در فریدونشهر به حکم مسئولان قضایی این شهرستان، در راستای اجرای قانون مجازات جایگزین حبس وارده در ماده ۶۴ قانون مجازات اسلامی مصوب سال ۱۳۹۲، محکوم به گذراندن آموزش‌های فنی و حرفه‌ای با هدف کسب مهارت و آمادگی ایجاد راه‌اندازی شغلی با کسب درآمد حلال شدند.

با تفاهم نامه‌ای که بین دادگستری فریدونشهر و فنی و حرفه‌ای این شهرستان شده است مقرر شده احکام این چنینی برای برخی مجرمان صادر شود. این حکم نیز با نظارت سازمان فنی‌وحرفه‌ای فریدونشهر در حال اجرا بوده و مجرمین به جای رفتن به زندان، دوره محکومیت خود را با گذراندن کلاس‌های فنی و حرفه‌ای و کسب مهارتی برای دست و پا کردن یک شغل آبرومند سپری می‌کنند.

ماه گذشته نیز دادگستری فریدونشهر دو مجرم قضایی را بر اساس همین قانون، به کاشت هر نفر یک هکتار نهال بادام در مراتع این شهرستان محکوم کردند که این حکم با نظارت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری در مراتع روستای میدانک به اجرا درآمد.

قانونگذار در سال ۹۲ نهاد جدیدی تحت عنوان مجازات جایگزین حبس را در قانون مجازات اسلامی پیش‌بینی و مقرر کرده است که در صورت وجود شرایط خاص، مجازات‌های حبس می‌تواند یا باید به مجازات‌های دیگری تبدیل شود.

این قانون با دادن اختیار به قضات کشورمان، این امکان را در اختیار ایشان قرار داده است با درنظر گرفتن شرایطی نظیر نیاز جامعه و شرایط مجرم، راه‌های بهتری برای مجازات به جای حبس درنظر بگیرید.

انتهای پیام/

Go to TOP