چاپ خبــر

سرازیر شدن فاضلاب فریدونشهر به زاینده‌رود و تأثیر بر آب شرب اصفهان

امام جمعه فریدونشهر با بیان این که مشکل فاضلاب یکی از ابتدایی‌ترین مسائل فریدونشهر است که حل نشده و موجب شده با سرازیر شدن آن به زاینده‌رود کیفیت آب شرب مردم پایین‌دست تحت تأثیر قرار بگیرد، به مشکلات ناشی از بارش برف سنگین در این شهرستان اشاره کرد و از استاندار و مسئولان استان خواست در این روزها با حضور در شهرستان از نزدیک مشکلات مردم را لمس کنند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار، امام جمعه فریدونشهر در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با تبریک روز مرد به ویژه برای کسانی که در کنار مردی، مردانگی هم دارند، پدر جامعه اسلامی را حضرت ولی عصر -عجّل الله تعالی فرجه الشّریف – و نایب ایشان، حضرت آیت الله خامنه‌ای، دانست.

*بهره‌مندی کل شهر از آثار مادی و معنوی عده معتکفان

حجت الاسلام شامحمدی در آستانه ایام اعتکاف، از آثار مادی و معنوی سخن به میان آورد که این عبادت به همراه داشته و نه تنها اعتکاف‌کنندگان بلکه کل شهر را دربرمی‌گیرد. وی به ثواب عظیم کمک مالی به برگزاری این مراسم نورانی نیز اشاره کرده و گفت: کسانی که امکان حضور در اعتکاف را ندارند می‌توانند با پرداخت هزینه معتکفان در حد مقدور، در این امر خیر شریک شود.

خطیب جمعه فریدونشهر فرا رسیدن ایام الله دهه فجر و چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را تبریک گفته و با قرائت آیه مبارکه «وَلَقَدْ أَرْسَلْنَا مُوسَىٰ بِآيَاتِنَا أَنْ أَخْرِجْ قَوْمَكَ مِنَ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّورِ وَذَكِّرْهُمْ بِأَيَّامِ اللَّهِ ۚ إِنَّ فِي ذَٰلِكَ لَآيَاتٍ لِكُلِّ صَبَّارٍ شَكُورٍ: ما موسی را با آیات خود فرستادیم؛ (و دستور دادیم:) قومت را از ظلمات به نور بیرون آر! و «ایّام اللّه» را به آنان یاد آور! در این، نشانه‌هایی است برای هر صبر کننده شکرگزار.»، تأکید کرد: روزی که انسان حکومت طاغوت را شکست داده و حکومت الله را در زمین مستقر کند آن روز ایام الله است و باید به مردم یادآوری شود، سالروز خروج مردم ایران از عصر طاغوتی و ورود به دنیای پر نور حکومت الله را از جمله ایام الله خواند.

امام جمعه فریدونشهر با زدن این مثال که اگر درختی کاشته شده و از آن مراقبت شود تا به 44 سالگی برسد، هم سایه‌ای دارد که همگان از آن بهره‌مند می‌شوند، همه میوه‌ای دارد که هم کسی که آن را غرس کرده از آن بهره می‌برد و هم اگر زیاد باشد دیگران از آن تناول می‌کنند و هم چوب‌های خشکی دارد که آن نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد، انقلاب اسلامی ایران را به چنین درختی تشبیه کرد که سایه امنیت آن بر همگان به ویژه کشورهای مسلمان و جبهه مقاومت سایه گسترده است، میوه استقلال و آزادی آن کشور را فرا گرفته است و چوب‌های خشک آن نیز که همان جاماندگان از انقلاب و در راه ماندگان از مسیر انقلاب هستند، سبب عبرت و سازندگی دیگران شده است.

حجت الاسلام شامحمدی با طرح این سؤال که مهمترین وظیفه انقلابی‌ها در برابر انقلاب بعد از ۴۴ سال چیست، اولین وظیفه در برابر انقلاب را مراقب از آن، دومین وظیفه را دیدن محاسن و زیبایی‌های آن حتی در زمان‌هایی که دولت‌های بر سر کار آمدند که در گاهی خدمت می‌کردند و گاهی خیانت و سومین وظیفه را به فکر رشد و ارتقای انقلاب بودن برشمرد.

*ابتدایی‌ترین مطالبه و حق مردم فریدونشهر بر زمین مانده است

وی با بیان این که اکنون که نهال انقلاب به درخت تنومندی تبدیل شده است و 44 سال از عمر مبارک آن می‌گذرد شایسته نیست ابتدایی‌ترین مطالبات حقه این مردم همچنان بر زمین بماند، مشکل فاضلاب فریدونشهر را یکی از این مطالبات دانست که حل نشدن آن هم موجب هزینه‌های سنگین برای مردم این شهر و هم سبب ایجاد مشکلات بهداشتی برای فریدونشهر شده است.

وی با انتقاد از مسئولانی که با قول حلّ این مسأله مسئولیت را گرفته‌اند و هیچ اتفاقی در این رابطه در طول مسئولیت ایشان نیافتاده است، درک این مسأله برای مسئولان استان را ضروری دانست که شهرهایی مانند فریدونشهر و چادگان سرچشمه‌های زاینده‌رود هستند و حل نکردن مسأله فاضلاب این شهرها سبب جاری شدن فاضلابشان در زاینده‌رود و اثرگذاری بر کیفیت آب شرب شهرهای بزرگ مرکز استان مانند خود شهر اصفهان می‌شود.

خطیب جمعه فریدونشهر بارش‌های اخیر را نشانه‌هایی از آبسالی دانسته و سپاسگزاری در برابر این رحمت الهی را لازم عنوان کرد و از همه دست اندرکاران مقابله با بحران پیش آمده در اثر این بارش‌ها که شبانه‌روزی مشغول برفروبی و بازگشایی معابر و محورها هستند تقدیر و تشکر کرد.

امام جمعه فریدونشهر اما تلا‌‌ش‌های صورت گرفته برای بازگشایی معابر را با امکانات کنونی کافی ندانست و اظهار کرد: برفروبی 400 کیلومتر معبر شهری فریدونشهر با 8 – 9 دستگاه برفروب میسر نیست و همان طور که رهبر انقلاب 20 سال پیش با تأکید بر ضرورت ساخت موشک نقطه زن مسیری را روشن کردند که متخصصان ما امروز به آن دست پیدا کنند ما نیز باید مسیری را مشخص کنیم که با خرید ماشین‌آلات یا راه‌های دیگر تا 5 سال یا 10 سال آینده مشکلات کنونی برفروبی معابر و طولانی شدن آن را حل کنیم به ویژه که إن‌شاءالله این بارش‌ها طلیعه آبسالی است و در سال‌های آینده بارش‌های بیشتری نیز احتمالاً داشته باشیم.

*ضرورت برنامه‌ریزی برای حل مشکلات ناشی از بارش‌های سنگین برف در بلندمدت

حجت الاسلام شامحمدی از برخی از محورهای مواصلاتی شهرستان همچون جاده برف‌انبار-فریدونشهر و یا جاده خویگان سخن گفت که در ایام زیادی از فصل زمستان دچار کولاک برف بوده و گاه در یک روز چندین مرتبه ماشین برفروب آنجا را برفروبی کرده و دوباره کولاک جاده را پر از برف می‌کند و تردد در آن مسیر ناممکن می‌شود.

وی از مسئولان خواست فکری برای این مسأله بکنند و گفت: یکی از این فکرها می‌تواند مانند آزادراه فولادشهر-اصفهان که در آن 80 کیلومتر دیوار اطراف جاده کشیده شده است، نصب بلوک‌های دو متری بتونی در مسیر 10 کیلومتری از قطعه بحرانی این جاده باشد.

خطیب جمعه فریدونشهر ترافیک جاده فریدونشهر-چغیورت در ایام ورود گردشگر را یکی دیگر از مشکلات شهرستان دانست و گفت: چه بپسندیم و چه نپسندیم سه چهار ماه در سال گردشگر وارد شهرستان شده و این جاده به دلیل حجم بالای گردشگران و ترافیک خودروها مسدود می‌شود که علاوه بر به زحمت افتادن و اتلاف وقت خود گردشگران، تردد مردم شهرستان نیز دچار اخلال شده و به ویژه تردد خودروهای امدادی در این مسیر غیرممکن می‌شود.

امام جمعه فریدونشهر از مسئولان استان و در رأس آن‌ها از استاندار دعوت کرد در همین روزها که مردم فریدونشهر در اثر بارش سنگین برف با مشکلاتی روبر هستند، به فریدونشهر سفر کرده و از نزدیک مسائل و مشکلات مردم را ببینند و درک کنند.

حجت الاسلام شامحمدی همچنین با توجه به گزارش چند شب پیش رئیس جمهور در تلویزیون مبنی بر ایجاد یک میلیون شغل در کشور، از رئیس اداره کار خواست گزارشی از آن تعداد شغلی که بر اساس این گزارش رئیس جمهوری باید به نسبت جمعیت در فریدونشهر ایجاد می‌شده است، ارائه داده تا در خطبه‌های نماز جمعه اعلام شود و در صورتی که این امر در شهرستان ما محقق نشده است، اعلام شود چرا این اتفاق نیافتاده است.

انتهای پیام/

Go to TOP