چاپ خبــر

دولت باید لوازم بی‌حجابی را از سطح جامعه جمع‌آوری کند/ انتقاد به سکوت مراجع تقلید نسبت به کف حجاب در جامعه

امام جمعه فریدونشهر مصداق کار با برنامه و با نقشه که رهبر انقلاب در رابطه با برخورد با کشف حجاب عنوان کردند را اولاً جلوگیری از عرضه لوازمی و وسایلی در جامعه دانست که استفاده از آن منوط به عدم رعایت حجاب است مانند فروش شلوارهای زنانه کوتاه و یا پاره و دوماً برخورد کردن با کسانی عنوان کرد که اقدام به ترویج ابتذال و برهنگی می‌کنند اعمّ از بازیگر و ورزشکار و یا حتی تا روحانی.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار، حجت‌الاسلام اسمعیل شامحمدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته فریدونشهر با اشاره به در پیش بودن لیالی قدر، توصیف خداوند متعال از شب قدر که فضیلت آن را بالاتر از هزار ماه دانسته است را نشان دهنده مقام و جایگاه عالی و فوق‌العاده این شب بیان کرد.

امام جمعه فریدونشهر مَثَل کسانی که به شب‌های قدر بی‌توجهی می‌کنند را مَثل کودکی دانست که شمشی از طلا را در اختیار دارد اما نمی‌داند آن چیزی که در دست دارد چقدر ارزشمند است.

وی توصیه کرد مومنین با دوری کردن از رذائل و زشتی‌ها و با جسم و روحی پاک به استقبال شب‌های قدر رفته و به وسیله ادعیه آماده درک کردن شب قدر شوند که فرصت مغتنمی برای طی کردن ره صد ساله در این دنیا است.

*مطالبه رفع مشکل فاضلاب فریدونشهر

خطیب جمعه فریدونشهر با توجه به در پیش داشتن ایام ضربت خوردن و شهادت حضرت امیرالمؤمنین علیه‌السلام، تدبر در سخنان امام علی علیه‌السلام که در نهج البلاغه گردآوری شده است را نجات‌بخش و راهگشا خواند و در همین رابطه از تلاش‌های امامقلی باتوانی، مترجم و نویسنده فریدونشهری، در ترجمه قرآن کریم ‌و کتاب ارزشمند نهج‌البلاغه به زبان گرجی تقدیر کرد.

امام جمعه فریدونشهر با اشاره به انتشار خبری در رسانه‌های استان مبنی بر تخصیص ۵۰ میلیون یورو به بازسازی بخشی از شبکه فاضلاب شهر اصفهان و انتقاد رسانه پونه‌زار شهرستان فریدونشهر به تخصیص چنین بودجه‌های کلانی برای شهر اصفهان و عدم تامین بودجه به نسبت اندک مورد نیاز برای عملیاتی کردن شبکه فاضلاب شهری فریدونشهر، اظهار کرد: فرماندار فریدونشهر در مورد این مساله گفتند با پرس‌وجوی انجام شده متوجه شدیم این موضوع صحت نداشته است و رسانه‌های استان برداشت غلطی از سخنان مدیرعامل آب‌وفاضلاب استان اصفهان کرده‌اند.

وی با اشاره به این که هنوز تکذیبیه‌ای در این رابطه توسط مسئولان مربوطه منتشر نشده است، خاطرنشان کرد: طبق بیان فرماندار فریدونشهر کل بودجه تصویب شده برای فاضلاب استان اصفهان از محل سفر رئیس جمهور ۲۰۰ میلیارد تومان بوده است که از تقاضا داریم با توجه به مشکلات عدیده مردم فریدونشهر به خاطر نبود شبکه فاضلاب در این شهر و با توجه به قرار داشتن فریدونشهر در سرچشمه زاینده‌رود که محل تامین آب شرب بیشتر مردم استان است، چون این بودجه اختصاص یافته در برابر بودجه مورد نیاز شبکه فاضلاب اصفهان رقم ناچیزی است، آن را به اجرای شبکه فاضلاب فریدونشهر تخصیص بدهند تا لااقل مشکل یک شهرستان استان با این اعتبار حل شود‌.

*لوازم و وسایل بی‌حجابی باید از جامعه جمع‌آوری شود

خطیب جمعه فریدونشهر در بخش دیگری از سخنان خود به مساله عفاف و حجاب پرداخت و با اشاره به این که عفت و حجاب زنان زمانی از بین می‌رود که مردان غیرت را کنار بگذارند از نقش موثر تربیت صحیح دختران توسط خانواده‌ها در رعایت حجاب سخن به میان آورد.

حجت‌الاسلام شامحمدی با متذکر شدن سخنان اخیر رهبر انقلاب در مورد حجاب و عفاف که فرمودند: “کشف حجاب، حرام شرعی و حرام سیاسی است … دشمن با نقشه و برنامه وارد این کار شده، ما هم باید با برنامه و نقشه وارد بشویم؛ کارهای بی‌قاعده و بدون برنامه نباید انجام بگیرد.” برخورد با کشف حجاب با دبه ماست را از جمله کارهای بی‌قاعده و چه بسا غیرمشروع دانست و تاکید کرد: مردم عادی در رابطه با واجب شرعی امر به معروف و نهی از منکر، وظیفه‌ای جز تذکر قلبی و لسانی ندارند.

امام جمعه فریدونشهر مصداق کار با برنامه و با نقشه که رهبر انقلاب در رابطه با برخورد با کشف حجاب عنوان کردند را اولاً جلوگیری از عرضه لوازمی و وسایلی در جامعه دانست که استفاده از آن منوط به عدم رعایت حجاب است مانند فروش شلوارهای زنانه کوتاه و یا پاره و دوماً برخورد کردن با کسانی عنوان کرد که اقدام به ترویج ابتذال و برهنگی می‌کنند اعمّ از بازیگر و ورزشکار و یا حتی تا روحانی.

وی گفت: متاسفانه در کشور در برخورد با کسانی که مروج عقاید باطل هستند برخورد جدی صورت نمی‌گیرد مانند دو تن از روسای جمهور روحانی کشور که اعتقادی به حجاب نداشته‌اند‌ و در دوران مسئولیت ایشان بی‌حجابی رسید فزاینده‌ای در کشور داشته است در حالی که هم باید حکومت و هم باید حوزه‌های علمیه در مقابل این مشی مقابله می‌کردند.

*انتقاد به سکوت خواص در مسأله کشف حجاب

خطیب جمعه فریدونشهر افزود: این که روزنامه اعتماد که یک روزنامه رسمی و کثیرالانتشار کشور است عمل قبیح و کفرآلود خودکشی یک کارگردان را با درج تیتر “مرگ خودخاسته” عادی جلوه دهد و این گناه کبیره را که گفته شده هیچگاه بخشیده نمی‌شود و اقدام کننده به آن برای همیشه در قعر جهنم باقی خواهد ماند را کوچک بشمارد، گناه بسیار بزرگی است که آرام آرام سبب رواج این عمل ناپسند و نابخشودنی در جامعه می‌شود.

حجت‌الاسلام شامحمدی سکوت برخی خواص در مساله کشف حجاب زنان در کشور را مورد انتقاد قرار داد و در این رابطه ضمن ادای احترام و تعظیم به مراجع تقلید، سکوت ایشان در این مورد را غیرقابل قبول دانست در حالی که خود در رساله‌هایشان تصریح کرده‌اند که اگر متکی در جامعه انجام شود بر همگان واجب است نسبت به آن تذکر داده و نهی از منکر کنند.

امام جمعه فریدونشهر ادامه داد: در حالی که در سال گذشته کشور حوادث گوناگونی را از سر گذراند و این همه هجمه به نظام مقدس جمهوری اسلامی وارد شد، از برخی از مراجع تقلید هیچ صدایی بلند نشد.

وی تاکید کرد: مراجع تقلید، مرحوم آیت‌الله بافقی را الگوی خود قرار دهند که در سال ۱۳۰۷ وقتي خبردار شد که همسر رضاخان به همراه عده‌ای دیگر از زنان دربار در حالی که کشف حجاب کرده‌اند وارد حرم حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها شده‌اند، با وجود کهولت سن خود را به حرم رساند و در مقابل ایشان ایستاد که سبب شد شخص رضاخان قلدر با یک واحد موتوریزه نظامی خودش را به قم برساند و این عالِم پرهیزگار را در حرم آن قدر زیر مشت و لگد بگیرد که به شکستن استخوان‌های وی منتهی شود و در آخر وی را زندانی و تبعید کند.

خطیب جمعه فریدونشهر با تاکید بر این که امر به معروف و نهی از منکر در دل فرد خاطی و خلافکار ترس می‌اندازد، علت این که رضاشاه با یک واحد موتوریزه نظامی راهی قم شد را همین ترس وی عنوان کرد و گفت: اگر این چنین نبود برخورد با پیرمردی همچون آیت‌الله بافقی مگر چه تعداد نیرو نیاز داشت!؟

حجت‌الاسلام شامحمدی از عموم مردم خواست نسبت به انجام واجب دینی امر به معروف و نهی از منکر کوتاهی نکرده و از زیر بار مسئولیت خود نسبت به جامعه شانه خالی نکنند. امام جمعه فریدونشهر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر را موظف به هماهنگی ارکان مختلف اجتماع برای مقابله با کشف حجاب و دیگر منکرات جامعه عنوان کرد.

انتهای پیام/

Go to TOP