چاپ خبــر

آغاز احداث درمانگاه تخصصی بیمارستان فریدونشهر و هفت پروژه درمانی روستایی و شهری در این شهرستان

عملیات احداث درمانگاه تخصصی بیمارستان فریدونشهر که در حاشیه سفر رئیس جمهور به استان اصفهان به موافقت وزیر بهداشت رسیده بود و موجب ارتقای وضعیت حضور پزشکان متخصص در این شهرستان می‌شود به همراه هفت پروژه دیگر در نقاط شهری و روستایی شهرستان فریدونشهر توسط شبکه بهداشت و درمان این شهرستان آغاز شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار، در پی درخواست‌ها و رایزنی‌های مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان فریدونشهر در بازدید وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از بیمارستان حضرت رسول اکرم -صلّی الله علیه و آله- این شهرستان در حاشیه سفر استانی رئیس جمهور به استان اصفهان برای موافقت و تأمین اعتبار احداث درمانگاه تخصصی این بیمارستان، این طرح به موافقت وزیر بهداشت رسیده و احداث درمانگاه تخصصی تنها بیمارستان فریدونشهر به تصویب رسید.

اکنون پس از طی مراحل تشریفات اداری و مطالعاتی طرح، عملیات اجرایی آن با اعتباری بالغ بر 50 میلیارد تومان با زیربنای سه هزار مترمربع در دو طبقه و با در نظر گرفتن بخش‌های درمانگاه تخصصی، بخش دیالیز، واحد داروخانه، آزمایشگاه و فیزیوتراپی آغاز شده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان فریدونشهر در این رابطه به خبرنگار صاحب نیوز گفت: این طرح در دو مرحله سفت‌کاری و نازک‌کاری به مناقصه گذاشته شده و پیمانکار انجام مرحله اول آن نیز مشخص شده است که اکنون با ذوب شدن برف‌ها، گرم شدن هوا و آغاز فصل کاری در این شهرستان، عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

افشین ملیانی با بیان این که کمبود جا در تنها بیمارستان این شهرستان موجب پایین آمدن کیفیت خدمات‌رسانی به شهروندان شده و به ویژه در قسمتی از بیمارستان که به عنوان درمانگاه‌های تخصصی محل مراجعه به پزشکان متخصص بود وضعیت خوب و مناسبی نداشتیم، اظهار امیدواری کرد این طرح ظرف مدت دو سال به بهره‌برداری برسد و گفت: هر طبقه این طرح 1500 مترمربع مساحت دارد که در طبقه پایین 25 درمانگاه تخصصی و در طبقه دوم بخش دیالیز با 12 تخت، آزمایشگاه، داروخانه و فیزیوتراپی در نظر گرفته شده است.

وی گفت: با اضافه شدن این ساختمان بزرگ به مجموعه بیمارستان، فضاهایی در ساختمان سابق بیمارستان آزاد خواهد شد که در نظر داریم در این فضاها، بخش بستری مردان، بخش ICU و بخش CCU را راه‌اندازی کنیم.

مدیر شبکه بهداشت و درمان فریدونشهر در مورد اقدامات انجام شده در این بیمارستان برای تأمین پزشک متخصص نیز اظهار کرد: تا پیش از این تعداد پزشکان متخصص در فریدونشهر 9 پزشک بوده که الان به 17 پزشک متخصص رسیده است و در حال حاضر با تخصیص دو پزشک متخص زنان و زایمان، در تمام 30 روز ماه متخصص زنان و زایمان در بیمارستان حضور دارد در حالی که در گذشته یک سال بود که این شهرستان پزشک متخصص زنان و زایمان نداشت.

ملیانی افزود: تاکنون سابقه نداشت دو پزشک متخصص داخلی به شهرستان فریدونشهر تخصیص داده شود ولی اکنون این گونه است و در تمام روزهای هفته پزشک متخصص داخلی در بیمارستان حضور دارد و همچنین چهار روز در هفته متخصص قلب، چهار روز در هفته رادیولوژیست در بیمارستان حضور داشته و اکثر دیگر تخصص‌ها نیز برای این بیمارستان تأمین شده است که روزهایی را در طول هفته در فریدونشهر حضور پیدا می‌کنند.

وی عنوان کرد: زمانی که بخش‌هایی نظیر CCU و ICU در این بیمارستان احداث شود، دانشگاه علوم پزشکی ملزم به تأمین پزشک برای بیمارستان می‌شود لذا احداث مجموعه جدید بیمارستان سبب ارتقای وضعیت پزشکان متخصص بیمارستان حضرت رسول اکرم نیز می‌شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان فریدونشهر در مورد راه‌اندازی سی‌تی‌اسکن این بیمارستان ضمن تجلیل از همدلی مردم در واریز کمک‌های نقدی خود برای این منظور و با اشاره به پیگیری‌های مرتب مردم برای راه‌اندازی سی‌تی‌اسکن بیمارستان فریدونشهر، تصریح کرد: شبکه بهداشت فریدونشهر تاکنون برای راه‌اندازی سی‌تی‌اسکن حدود پنج میلیارد تومان هزینه کرده است و تنها مرحله باقیمانده نصب یک سیستم رادیویی به نام پکس برای انتقال تصویر نتیجه سی‌تی‌اسکن به سیستم در اختیار پزشک و تأمین ملزومات این شبکه است که اعتباری بالغ بر دو میلیارد تومان را نیاز دارد.

ملیانی با اشاره به این که راه‌اندازی سی‌تی‌اسکن متوقف به حضور پزشک نبوده و انجام سی‌تی‌اسکن توسط رادیولوژیست انجام می‌شود که پیش از این نیز در این بیمارستان حضور داشته است، گفت: نوسانات قیمت ارز موجب شد خریداری تجهیزات تکمیلی مورد نیاز برای راه‌اندازی سی‌تی‌اسکن با مشکل روبرو شود که ان‌شاءالله این مسأله نیز به زودی حل شده و شاهد آغاز به کار دستگاه سی‌تی‌اسکن در فریدونشهر خواهیم بود.

وی همچنین عنوان کرد: شبکه بهداشت و درمان فریدونشهر به غیر از احداث درمانگاه تخصصی بیمارستان حضرت رسول اکرم(ص)، هفت پروژه دیگر را نیز در دست انجام دارد که احداث مرکز خدمات جامع سلامت برف‌انبار با اعتبار شش میلیارد تومان، احداث مرکز خدمات جامع سلامت روستای دهسور با اعتبار شش میلیارد تومان، احداث مرکز خدمات جامع سلامت روستای سیبک با اعتبار پنج میلیارد تومان، احداث خانه بهداشت روستای میلاگرد با اعتبار یک میلیارد و هفتصد میلیون تومان و احداث پانسیون‌های مرکز خدمات جامع سلامت وحدت آباد با اعتبار یک میلیارد تومان است که به دلیل فرسوده بودن ساختمان‌های کنونی این مراکز، انجام این پروژه‌ها از اولویت برخوردار است از این قبیل هستند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان فریدونشهر همچنین دو پروژه احداث تسهیلات زایمانی مرکز خدمات جامع سلامت مصیر و نقشه‌برداری و تأمین پزشک مرکز خدمات جامع سلامت روستای کلوسه را نیز در دست اجرا دانست و گفت: با انجام این پروژه‌ها و تأمین این زیرساخت‌ها انتظار داریم کیفیت ارائه خدمات سلامت در سطح شهرستان ارتقای محسوسی پیدا کند.

انتهای پیام/

Go to TOP