چاپ خبــر

موفقیت‌های داخلی و خارجی دولت، بدون احتساب عامل ایمان و امید قابل تحلیل است

امام جمعه فریدونشهر با اشاره به موفقیت‌های دولت در کشور مین‌گذاری‌شده‌ای که از آیت الله رئیسی از حسن روحانی تحویل گرفت و با وجود اجماع جهانی دشمنان علیه این کشور، تعجب برانگیز و بدون درنظر گرفتن عامل ایمان و امید قابل تحلیل نیست.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار، حجت‌الاسلام اسماعیل شامحمدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته فریدونشهر با اشاره به سخنان رهبر انقلاب در سی‌وچهارمین سالگرد رحلت امام خمینی -رحمة الله علیه- در مرقد بنیان‌گذار کبیر انقلاب، «ایمان» و «امید» را دو عنصر نرم‌افزاری دانست که امام راحل را در رسیدن به هدف خود به موفقیت رساند.

امام جمعه فریدونشهر با تأکید بر این که تقویت ایمان، رشد‌دهنده و حرکت‌دهنده است، گفت: هیچ گاه فکر خودکشی بر کسی مستولی نمی‌شود مگر این که به بی‌ایمانی و ناامیدی گرفتار شده باشد و این در سطح جامعه نیز صدق می‌کند یعنی همان طور که بی‌ایمانی و ناامیدی، انسانی را به خودکشی وامی‌دارد، در سطح عمومی نیز اگر در جامعه بی‌ایمانی و ناامیدی گسترش پیدا کند، جامعه گرفتار یک خودکشی عمومی یا جمعی خواهد شد.

وی اظهار کرد: در خودکشی جمعی، جامعه دست روی دست می‌گذارد تا دشمن او را ببلعد مانند همان بلایی که سر خیلی از کشورهای اسلامی آمده است؛ ایمان و امید ندارند و شعار ما نمی‌توانیم سر می‌دهند لذا دشمن بر آن‌ها تسلط پیدا کرده است.

خطیب جمعه فریدونشهر درباره عمق امید و ایمان امام خمینی تصریح کرد: ایشان در دهه 20 یعنی در زمان اوج قدرت پهلوی ظالم و در زمانی که هیچ کس گذر از پهلوی را به ذهنش راه نمی‌داد، سخن از استقلال و رها شدن از زیر یوق استکبار می‌زد و رشد کردن و خروج از وضعیت آن روز را زمزمه می‌کرد در حالی که علمای صاحب رساله‌ای نیز بودند که حتی در دهه پنجاه به امام می‌گفتند ما می‌خواهیم مستأجری را از خانه بیرون کنیم زورمان نمی‌رسد شما چگونه میخواهید شاه را بیرون کنید!؟

حجت‌الاسلام شامحمدی عنوان کرد: در دهه 60 روزهای بسیار سختی بر انقلاب و حکومت گذشت، ترورهای کور منافقین در کف خیابان‌ها و به راه انداختن جوی خون از شهدای بی‌گناه، جنگ، فشار اقتصادی، کاهش ذخایر غذایی استراتژیک به تنها سه روز و غیره، اما امام خمینی با دست خالی با همین ایمان و امید توانستند کشور را از این گردنه‌های سخت عبور دهند.

امام جمعه فریدونشهر آن چیزی را که منتج به فتح قله علم در صنعت موشک‌سازی و ساخت موشک فراصوت هایپرسونیک توسط سپاه پاسداران شد را نیز همان ایمان و امید دانست و افزود:باور به قدرت ایمان باعث می‌شود که »محمد صلاح ابراهیم»، سرباز مصری، به مصداق آیه «قوموا لله مثنی و فرادی…» پنج کیلومتر مرز مصر را در بیابان طی کند تا خود را به سربازان رژیم غاصب صهیونیستی برساند و سه نفر از ایشان را به درک واصل کند.

خطیب جمعه فریدونشهر خاطرنشان کرد: روز گذشته آیت الله رئیسی در تبریز در جشن احیای 220 واحد صنعتی که در دولت قبل به تعطیلی کشیده شده بودند شرکت کرد و آن چیزی که سبب شد از زمان حضور وی بر مسند ریاست جمهوری این اتفاقات بزرگ در کشور رخ بدهد تنها ایمان و امید رئیس جمهور بوده است وگرنه کشور بدهکاری که به اذعان همه کارشناسان مین‌گذاری شده تحویل رئیسی شد، نباید تاکنون دوام می‌آورد.

حجت‌الاسلام شامحمدی افزود: این که کشور ما که تا چند ماه پیش با آن سطح از اغتشاشات و همگرایی جهانی برای نابودی‌اش مواجه بود، طوری عمل کند که دشمن درجه یک و بزرگترین حامی همان اغتشاشات یعنی عربستان خود تن به صلح با ایران را بدهد، سطح تعاملات دیپلماتیک را آن قدر افزایش دهد که سفارت‌خانه و کنسولگری‌های ایران در عربستان بازگشایی شود و با شربت و شیرینی به استقبال حجاج ما برود، برگرفته از همان ایمان و امید است وگرنه راه‌های دیگری که در دولت قبل تجربه شد، جز عقب‌گرد و ضعف برای کشور چیزی به همراه نداشت.

وی انتخاب جمهوری اسلامی ایران به عنوان نایب رئیس مجمع عمومی سازمان ملل  را از جمله اتفاقات عجیب و قابل تأمل جهان و یک موفقیت بزرگ دانست و تشریح کرد: مجمعی که تا چند ماه پیش تشکیل شده بود تا راجع به حکومت بعد از جمهوری اسلامی در ایران تصمیم‌گیری کند، اکنون همین ایران را به عنوان نایب رئیس خود انتخاب می‌کند.

امام جمعه فریدونشهر گفت: حسن روحانی کشور را در شرایطی به آیت الله رئیسی تحویل داد که همچون خانه مخروبه کلنگی، تنها چند ماه زمان برد تا کار آواربرداری آن به اتمام برسد و آماده ساخت خانه جدید در آن زمین شود. میلیاردها دلار بدهی برجای مانده از دولت قبل که هر ماهه دولت رئیسی با وجود همه مشکلات اقتصادی آن را پرداخت و تسویه می‌کند و ساختارهای نادرست همین آوارهای برجای مانده از دولت قبل هستند.

خطیب جمعه فریدونشهر تعبیر رهبر انقلاب که فرمودند کشور دهه بدی را از لحاظ اقتصادی گذراند، ناظر به حاکمیت همین مسئولان بی‌لیاقت و غرب‌زده دارد.

انتهای پیام/

Go to TOP