چاپ خبــر

کشاورزی را از زندان قوانین غیرمنطقی رها کنید/ دستور رهبر انقلاب دو برابر کردن اراضی تحت کشت است

امام جمعه فریدونشهر گرفتن زمین از کشاورز و قطع درختان آن و تبدیل کردن به زمین بی آب و علف، را منافی منطق و بیان صریح رهبر انقلاب دانست و تصریح کرد: قوانینی که منجر به چنین تصمیماتی در کشور شده و جلو گسترش کشاورزی را بگیرد باید اصلاح شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار، حجت‌الاسلام اسماعیل شامحمدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته فریدونشهر با اشاره به سفر رئیس جمهور به کشورهای آمریکای لاتین، این سفر را عزتمندانه عنوان کرد و گفت: نمی‌توان این دستاوردها و این پیروزی‌ها را دید و از دوران ذلت‌بار دولت گذشته یاد نکرد.

امام جمعه فریدونشهر اظهار کرد: با دیدن عزت و احترام رئیس جمهور در کشورهای آمریکای لاتین، لذت اسلام را و این که چگونه یک حاکم مسلمان می‌تواند مسلمین را عزت ببخشد دیدیم همان طور که در دولت قبل دیده بودیم چگونه یک حاکم می‌تواند مسلمین و رعیت خود را ذلیل کند.

وی عنوان کرد: آن چه که از رهبر انقلاب تاکنون در مسائل مختلف دیده‌ایم این بوده است که هر آن چه ایشان پیش‌بینی کرده‌اند تحقق پیدا کرده است از جمله در مورد کرونا و یا مذاکرات برجام. ایشان در مورد دولت پیش‌بینی کرده‌اند این دولت موفق خواهد شد، لذا این موفقیت حتمی است و همه شاهد آن خواهند بود و تنها باید برای رسیدن به آن صبر کرد.

خطیب جمعه فریدونشهر به مناسبت روز جهاد کشاورزی، ضمن تبریک این روز سخن امام خمینی -رحمة الله علیه- را یادآور شد که فرمودند: «کشاورزان بهترین مخلوقات هستند و کشاورزان اقرب ناس [به‌] خدای تبارک و تعالی هستند و کشاورزان در آن‌ عالم، شاید در صف اول از مردم نیکوکار واقع بشوند.»

حجت‌الاسلام شامحمدی با بازخوانی سخنان رهبر انقلاب در مورد گسترش کشاورزی، عنوان کرد: عین سخنان رهبر انقلاب مانند این بخش از سخنان ایشان که فرمودند «دشت‌های وسیع را استحصال کنید ممکن است میلیون‌ها برابر آن چه امروز از آب و خاک و هوا استفاده می‌کنید بشود استفاده کرد. بروید دنبالش استفاده کنید. در گزارش‌ها خواندم اندکی بیشتر از 18 میلیون هکتار زمین قابل کشت داریم در دیمی و آبی و باغی، این مقدار می‌تواند به 30 میلیون هکتار برسد. زمین‌هایی را داریم که با کار می‌تواند تبدیل به زمین‌های قابل کشت شود.»

امام جمعه فریدونشهر با تأکید بر این که رهبر انقلاب فرموده‌اند اراضی تحت کشت کشاورزی باید حدود دو برابر کنونی شود، با اشاره به شکوائیه اداره کل منابع طبیعی استان اصفهان در پی گلایه‌اش از قطع پنج هزار اصله درخت در چادگان، گفت: اگر این حرف‌ها را در کشور بزنیم و قبلش نگوییم صحبت‌های امام و رهبر است عده‌ای در این کشور علیه ما در خواست تعقیب قضایی می‌کنند به جرم این که ما از کشور، از نظام اسلامی و از کشاورز محروم دفاع کرده‌ایم.

وی گرفتن زمین از کشاورز و قطع درختان آن و تبدیل کردن به زمین بی آب و علف، را منافی منطق و بیان صریح رهبر انقلاب دانست و تصریح کرد: قوانینی که منجر به چنین تصمیماتی در کشور شده و جلو گسترش کشاورزی را بگیرد باید اصلاح شود.

وی همچنین از دستگاه قضا خواست در مواردی که منتج به برخورد با کشاورز و مجازاتی نظیر قطع درختان وی می‌شود با حوصله و مدارا با این قشر که مورد تمجید ائمه -علیهم السّلام- نیز بوده‌اند و این قدر در بیانات امام خمینی و رهبر انقلاب بر حفظ شأن و احترام ایشان تأکید شده است برخورد کنند.

انتهای پیام/

 

Go to TOP