چاپ خبــر

پویایی دادگستری فریدونشهر از رسیدگی به پرونده‌های قضایی تا احیای حقوق عامه

دادستان فریدونشهر به مناسبت فرا رسیدن هفته قوه قضائیه به بیان نمایی از عملکرد دادگستری فریدونشهر در یک سال گذشته از حل و فصل پرونده‌های قضائی تا احیای حقوق عامه پرداخت.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان فریدونشهر در جمع نمازگزاران فریدونشهری به مناسبت هفته قوه قضائیه، ضمن بزرگداشت یاد و خاطره شهید آیت الله سید محمد بهشتی و یاران ایشان در دفتر حزب جمهوری اسلامی که در هفتم تیر سال 1360 توسط منافقین به شهادت رسیدند، به بیان عظمت این شخصیت بزرگ از زبان امام خمینی -رحمة الله علیه – و رهبر معظم انقلاب پرداخت.

رضا باباشاهی سپس به بیان گزارشی مختصر از عملکرد دادگستری فریدونشهر پرداخت و اظهار کرد: در یک سال گذشته تعداد کل پرنده‌های وارده به این دادگستری ۶۴۲۳ فقره بود که از این بین ۲۰۸۹ فقره پرونده وارد بخش اجرای احکام کیفری شده است در حالی که بسیاری از جرایم نیز در زمره جرایم قابل گذشت قلمداد شده و از طرق دیگر مانند مجازات‌های جایگزین حبس رفع و رجوع شده است.

وی با تأکید بر این که تلاش مجموعه قضایی شهرستان فریدونشهر، کاهش آلام و مشکلات خانواده‌های زندانیان و مجرمین است، خواستار بازگشت فرهنگ ریش سفیدی برای حل و فصل مشکلات و تعارضات شد.

دادستان فریدونشهر با اشاره به مشی مردمی بودن و در دسترس بودن مسئولان قضایی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، عنوان کرد: درب‌های دادسرا در روزهای سه‌شنبه برای مراجعات عمومی باز است و ریاست دادگستری نیز هر روز بعد از ساعت ۱۲ پذیرای مراجعان است.

باباشاهی احیای حقوق عامه را یکی از دغدغه‌های دستگاه قضا دانست و  با تأکید بر این که در این راستا در شهرستان فریدونشهر جلسات متعددی با مدیران شهرستانی و استانی برگزار شده است، پیگیری حق‌آبه کشاورزان خسارت دیده از احداث تونل چشمه‌لنگان، همکاری با مدیران شهرستان در جهت حل مشکلات احداث سد سرداب، پیگیری‌های مستمر برای تجهیز بیمارستان حضرت رسول اکرم -صلّی الله علیه و آله- فریدونشهر، پیگیری احداث درمانگاه در منطقه پشتکوه موگویی، بازدید و تلاش برای رفع تعارضات معادن در حال بهره‌برداری، پیگیر تجهیز شهرداری‌ها و راهداری شهرستان به تجهیزات برفروبی در زمستان پربرفی که پشت سر گذاشتیم و غیره از این جمله برشمرد.

انتهای پیام/

Go to TOP