چاپ خبــر

گزارش فرماندار فریدونشهر از اقدامات چشمگیر دولت برای حل مشکل مسکن و اشتغال در این شهرستان

فرماندار شهرستان فریدونشهر با اشاره به دستاوردهای بزرگ دولت آیت الله رئیسی که برخی کاستی‌ها مانع از دیده شدن آن‌ها شده است، از اقدامات چشمگیر دولت در این شهرستان از جمله پرداخت حدود 300 میلیارد تومان تسهیلات کم‌بهره یا بلاعوض در حوزه مسکن و اشتغال سخن به میان آورد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار، فرماندار فریدونشهر با حضور در جمع نمازگزاران روز جمعه این شهرستان در مصلی نماز  جمعه به بیان گزارشی از خلاصه عملکرد دستگاه‌های اجرایی شهرستان در دو سال گذشته پرداخت.

محمدجواد صفا با بیان این که انقلاب اسلامی ایران بعد گذر از مرحله انقلاب و نظام‌سازی، در مرحله ساخت دولت اسلامی است تا با گذر از این مرحله به جامعه اسلامی و در نهایت تمدن بزرگ اسلامی دست پیدا کند، گفت: هر اقدامی که در کشور رخ می‌دهد در طول این مسیری است که رهبر معظم انقلاب آن را ترسیم کرده‌اند.

وی درباره اهمیت و نقش مسئولان در طی این مسیر، با بیان مثالی از پروژه عظیم دیوار چین که حاکمان وقت این سرزمین آن را با تلاش و سختی برای دفع حملات مهاجمان به این سرزمین بنا کردند، گفت: ولی چین در صد سال ابتدایی ساخت این دیوار سه بار مورد هجمه سراسری قرار گرفته و فتح شد، در حالی که مهاجمان هیچ گاه از روی دیوار برای حمله به چین عبور نکردند بلکه همواره از دروازه‌هایی که در این دیوار تعبیه شده بود وارد چین می‌شدند و این متصدیان دروازه‌ها بودند که هر بار با خیانت به حکومت خود، راه را برای حمله اجانب باز می‌کردند و کارایی دیواری به عظمت و بزرگی دیوار چین را از بین برده بودند.

نماینده عالی دولت در شهرستان فریدونشهر خاطرنشان کرد: اگر امروز هم بر مسئولیت‌های کشور، کارگزاران لایقی گمارده نشوند، آن مسئولیت مانند دیوار چین هر قدر هم بزرگ باشد، کارایی نخواهد داشت و باید در این رابطه دقت بسیاری شود.

*کاستی‌هایی که اجازه دیدن شدن دستاوردهای بزرگ کشور را نمی‌دهند

صفا با بیان این که همان طور که رهبر انقلاب فرمودند کارگزاران نظام جمهوری اسلامی ایران اگر بر سر مسئولیتی هستند و اگر شأنیتی دارند به خاطر اعتماد و انتخابی است که مردم کرده‌اند، کارگزاران نظام را خادم مردم خواند و از دستاوردهای بزرگی در این نظام سخن گفت که کاستی‌ها موجب پرده‌افکنی بر آن‌ها شده است و اجازه دیده شدن آن‌ها را نمی‌دهد.

وی رشد در شاخص‌های کلان اقتصادی، کاهش رشد نقدینگی، افزایش صادرات غیرنفتی، افزایش تولید نفت و گاز و از این قبیل و همچنین رشد معیارهایی که مدّنظر رهبر انقلاب بوده است همچون ساده‌زیستی، موضع‌گیری انقلابی، روحیه جهادی، بکارگیری جوانان در رده‌های مختلف مدیریتی کشور و غیره را از جمله دستاوردهای بزرگ دولت آیت الله رئیسی در طول عمر دو ساله دولت وی برشمرد و افزود:همان طور که مقام معظم رهبری نیز اشاره کردند مشکلاتی نظیر معیشت و مسکن موجب شده پرده‌ای روی دستاوردها انداخته شود و این دستاوردهای بزرگ و بعضاً کم سابقه در طول عمر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به چشم مردم نیاید.

نماینده عالی دولت در شهرستان در بیان گزارش عملکرد دو ساله دولت مردمی و انقلابی در این شهرستان عنوان کرد: از دو سال پیش با حضور در این شهرستان با دردهای کهنه‌ای روبرو شدیم که بعضاً بیش از 15 سال بود مردم را آزار می‌داد مانند حق‌آبه کشاورزان خسارت دیده از احداث تونل، وضعیت نامناسب زیرساخت‌ها در بخش موگویی، وضعیت نامناسب مدارس، فاضلاب شهر فریدونشهر، موضوعات مربوط به کمیسیون رفع تداخلات و غیره که با یک اولویت‌بندی برنامه‌ریزی برای رفع این مشکلات و مسائل را آغاز کردیم.

*پرداخت تسهیلات مسکن بیش از 4.5 برابر بودجه کل  شهرستان

فرماندار فریدونشهر خاطرنشان کرد: تنها در موضوع مسکن سال گذشته 135 میلیارد تومان تسهیلات مسکن در شهرستان توزیع شده، که 35 میلیارد تومان آن کمک بلاعوض بوده است در حالی که کل بودجه در نظر گرفته شده برای شهرستان در این سال تنها 50 میلیارد تومان بود که حدود 30 میلیارد آن تحقق پیدا کرد.

صفا با اشاره به اقدامات بزرگی که در حوزه مسکن محرومین با محوریت کمیته امداد امام خمینی -رحمة‌الله‌علیه- انجام شد، از اراده و تلاش دولت برای در اختیار قرار دادن زمین به مردم جهت ساخت و ساز مسکن سخن به میان آورد.

وی با اشاره به این که نهضت ملی مسکن که در دولت قبل کلید خورد با وجود اخذ پول از مردم هیچ پیشرفتی نکرده بود، گفت: با روی کار آمدن دولت آیت الله رئیسی روند فراهم کردن مقدمات واگذاری زمین به مردم طی شد و فاز نخست واگذاری صورت گرفت و متقاضیان این مرحله اکنون با تحویل گرفتن زمین‌های خود در حال ساخت و ساز مسکن خود هستند.

این مدیر انقلابی افزود: در این مرحله بر اساس قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، 10 پلاک رایگان نیز بر اساس قرعه‌کشی به متقاضیان واجد شرایط که دارای حداقل سه فرزند بودند واگذار شد.

نماینده دولت در شهرستان فاز دوم نهضت ملی مسکن در فریدونشهر را مشتمل بر 180 پلاک خواند که روند آماده‌سازی و تفکیک پلاک‌های آن جهت واگذاری به مردم در حال انجام است و پیش‌بینی شده از ابتدای سال آینده این واگذاری‌ها صورت بگیرد.

فرماندار شهرستان فریدونشهر در مورد اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهر برف‌انبار نیز بیان کرد: در این شهر حدود 100 پلاک ویلایی در زمین‌های 200 تا 250 متری با بازطراحی که در شهرک زاگرس صورت گرفته است، به منظور واگذاری به مردم در حال آماده‌سازی است که با این اقدام، طرحی در خور مردم این شهر در حوزه مسکن به اجرا درخواهد آمد.

صفا گفت: در 9 روستا نیز طرح نهضت ملی مسکن برای واگذاری اراضی ملی به مردم جهت ساخت و ساز برنامه‌ریزی شده و تفکیک پلاک‌ها صورت گرفته است که البته در پنج روستا به دلیل مشکلاتی که مردم در مسیر اجرای این طرح‌ها ایجاد کرده‌اند این طرح متوقف شده است که البته این تعارضات از مبادی قانونی در حال پیگیری و رفع شدن است.

*اعطای 160 میلیارد تومان تسهیلات کم‌بهره اشتغال در سال گذشته در شهرستان

وی در مورد اشتغال نیز ضمن تشکر از بنیاد علوی و بنیاد برکت برای همکاری‌ها و تلا‌ش‌هایی که در این راستا در سطح شهرستان انجام دادند، اظهار کرد: در سال گذشته 160 میلیارد تومان وام 4 درصد اشتغال در سطح شهرستان توزیع شده است که خیل عظیمی از اصناف شهرستان در راستای تقویت و حفظ شغلشان از آن بهره‌مند شدند در حالی که برخی از این افراد سال‌ها بود به دنبال اخذ چنین وامی بوده و موفق به دریافت آن نشده بودند.

نماینده عالی دولت در شهرستان با بیان این که امنیت، بهداشت و آموزش سه رسالت اصلی هر دولت و حاکمیتی است، از برقراری امنیت در این شهرستان به نحو احسن با تلاش‌های فراجا، سپاه، اداره اطلاعات، شورای تأمین و همه نیروهای امنیتی و اطلاعاتی سخن گفت.

فرماندار فریدونشهر درباره اقدامات صورت گرفته در حوزه بهداشت و درمان در این شهرستان گفت: در یک سال گذشته هفت پروژه بزرگ بهداشتی و درمانی در شهرستان کلنگ خورده است که چون مدیریت شبکه و سایر مسئولان شهرستان حرص و طمعی برای دیده شدن نداشته‌اند  به میزان کافی از بزرگی و اهمیت آن‌ها سخن نگفته‌اند در حالی که تنها پروژه درمانگاه تخصصی شهرستان که در محوطه بیمارستان در حال ساخت است پروژه بزرگ 70 میلیارد تومانی است.

صفا احداث 6 خانه بهداشت، بهره‌برداری و افتتاح دستگاه سیتی اسکن در شهرستان، دریافت دو دستگاه آمبولانس با کلیه تجهیزات و از این قبیل خدمات را از دیگر اقدامات خوب انجام شده در حوزه بهداشت و درمان فریدونشهر برشمرد.

وی در حوزه آموزش نیز این مطلب را بیان کرد که دانش‌آموزانی که مهرماه امسال در بخش مرکزی وارد مدارس می‌شوند، با صحنه جدیدی روبرو خواهند شد و اتفاقی که امسال در حوزه عمرانی مدارس صورت گرفته است بسیار قابل توجه است تا جایی که مدارسی که 20 سال بود حتی یک رنگ نشده بود امسال نونوار شده به استقبال ماه مهر می‌روند.

این مسئول انقلابی خاطرنشان کرد: در روستاها سال گذشته چهار مدرسه جدید به بهره‌برداری رسید و هم‌اکنون 10 مدرسه دیگر در حال ساخت است که تعدادی از آن‌ها تا مهر به بهره‌برداری خواهند رسید.

نماینده دولت در شهرستان فریدونشهر در مورد رسیدگی به مزارع خسارت دیده از احداث تونل انتقال آب چشمه‌لنگان از پیگیری‌ها و رایزنی‌های صورت گرفته برای جبران خسارت کشاورزان و به دنبال آن از برق‌رسانی به برخی از این مزارع جهت انتقال حق‌آبه سخن به میان آورد و در مورد خط انتقال آب روستای نهضت‌آباد که بعد از گذشت این همه سال از احداث تونل چشمه لنگان و متضرر شدن کشاورزان این روستا، هیچ کاری برای رساندن آن به مزارع ایشان نشده بود، از پیشرفت 70 درصدی پروژه انتقال آب به مزارع خسارت دیده این روستا خبر داد.

وی همچنین در حوزه زیرساختی از پیگیری‌های به عمل آمده برای اجرای شبکه فاضلاب شهری فریدونشهر که یکی از موضوعات اصلی شهر است سخن به میان آورد و گفت: اجرای این طرح بعد از رایزنی‌های متعدد و کارشناسی‌های صورت گرفته مختلف در مرحله نوشتن تفاهم‌نامه با آبفا قرار دارد.

فرماندار فریدونشهر در مورد پروژه‌های نیمه تمام و بر زمین مانده این شهرستان مانند ساختمان کتابخانه عمومی، ساختمان محیط‌بانی چغیورت و پایگاه امداد و نجات کوهستان اسلام‌آباد از تلاش‌های صورت گرفته برای جذب بودجه و از سرگیری اجرای این پروژه‌ها سخن به میان آورد.

انتهای خبر/

Go to TOP