چاپ خبــر

آمریکایی‌ها به کمک صدام جنگ را هم به ملت ایران و هم به ملت عراق تحمیل کردند

این رزمنده دوران دفاع مقدس بیان کرد: دشمنان برای تحریف جنگ و برای زیر سؤال بردن دفاع مقدس، صدام را از این جنگ تحمیلی حذف می‌کنند و وانمود می‌کنند جنگ بین دو ملت ایران و عراق بود در صورتی که جنگ بین انقلاب اسلامی و ابرقدرت‌های شرق و غرب عالم به ویژه آمریکا بود و صدام ظالم هم که مطامعی در این جا داشت، بازیگر این طرح بود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار، امام جمعه خوانسار در مراسم صبحگاه مشترک نیروهای نظامی و انتظامی و مسئولان شهرستان فریدونشهر که به مناسبت هفته دفاع مقدس صبح امروز در ناحیه مقاومت بسیج این شهرستان برگزار شد، گفت: در زمان جنگ برخی بذر ناامیدی در دل مردم می‌افکندند و از روی ناآگاهی و کم‌هوشی خود دفاع مقدس ما را زیر سؤال می‌بردند در حالی که همان زمان امام خمینی -رحمة الله علیه- پیامی صادر کردند و در آن پیام ضمن برشمردن دستاوردهای جنگ، اعلام کردند ما در جنگ یک لحظه هم از عملکرد خود نادم و پشیمان نیستیم.

حجت‌الاسلام رسول خواجه کریمی گفت: امام راحل در آن پیام فرمودند ما در جنگ عظمت ملت ایران را به جهانیان نشان دادیم، ما در جنگ انقلابمان را صادر کردیم و ما در جنگ ابهت شرق و غرب را شکستیم.

سخنران صبحگاه مشترک هفته دفاع مقدس فریدونشهر تأکید کرد: هر آن چه امروز ملت ایران دارد دستاورد دفاع مقدس است و دفاع مقدس گنجینه و منبع ارزش‌های والای انسانی است که ایران اسلامی بر سر این سفره نشسته است و از آن بهره‌مند است.

وی با بیان این که بسیاری از دستاوردهای جنگ امروز ملموس‌تر از آن موقع نمایان است، گفت: ما در جنگ به دنیا فهماندیم فلسطین آزاد خواهد شد و دوباره به مسلمانان خواهد رسید.

این رزمنده دوران دفاع مقدس بیان کرد: دشمنان برای تحریف جنگ و برای زیر سؤال بردن دفاع مقدس، صدام را از این جنگ تحمیلی حذف می‌کنند و وانمود می‌کنند جنگ بین دو ملت ایران و عراق بود در صورتی که جنگ بین انقلاب اسلامی و ابرقدرت‌های شرق و غرب عالم به ویژه آمریکا بود و صدام ظالم هم که مطامعی در این جا داشت، بازیگر این طرح بود و آمریکایی‌ها جنگ تحمیلی را هم به ملت ایران و هم به ملت عراق تحمیل کردند.

امام جمعه خوانسار با بیان این که امام هدف از دفاع مقدس را حفظ انقلاب بیان کردند، افزود: در دفاع مقدس ملت ایران حفظ اسلام، برای حفظ حریم اسلام، برای حفظ انقلاب اسلامی و برای حفظ کشور اسلامی ایستادند و مبارزه کردند.

حجت‌الاسلام خواجه کریمی با اشاره به این که شیعه در طول تاریخ بعد از حضرت علی علیه السّلام دیگر نتوانست حکومت اسلامی تشکیل دهد تا این که انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسید، خاطرنشان کرد: گاهی پادشاهانی طرفدار تشیع بر سر کار می‌آمدند و تشیع را  توسعه می‌دادند اما هیچ گاه حکومت اسلامی تشکیل ندادند و مانند صفویه که طرفدران تشیع بودند حکومت، حکومت پادشاهی بود.

این آزاده سرافزار اظهار کر: مردم با راهنمایی و رهبری امام راحل انقلاب کردند تا حکومت اسلامی را برپا کنند لذا بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در 22 بهمن 1357، مردم کمتر از دو ماه پای صندوق رأی رفتند و در ۱۲ فروردین به تشکیل حکومت اسلامی رأی آری دادند.

وی بیان کرد: ملت ما اگر بخواهد به پیروزی و فتح نهایی برسد باید در مقابل نظام استکباری که راهبردهایی دارد، راهبردهای کلان داشته باشد که در غیر این صورت نخواهد توانست به پیروزی دست پیدا کند و قرآن کریم راهبرد کلان برای همه دوران بشر است.

امام جمعه خوانسار گفت: این که دشمن قرآن کریم را هدف قرار داده و با آتش زدن و توهین به آن، می‌خواهد به عظمت آن خدشه وارد کند، به این دلیل است که قرآن کریم راهبرد مسلمانان برای پیروزی در برابر طاغوت را مشخص کرده است.

حجت‌الاسلام خواجه کریمی جهاد اصغر یعنی جنگیدن در مقابل کسانی که مانع توسعه حکومت اسلامی هستند، جهاد اکبر که جهاد با خود و با هواهای نفس خود و دیگران است و جهاد کبیر که دستور خداوند برای اطاعت نکردن از کفار در همه حوزه‌ها است را سه راهبرد کلان قرآن برای مقابله با نظام سلطه برشمرد و گفت: در دوران دفاع مقدس هر سه این راهبردها وجود داشت.

وی حضور 36 هزار دانش‌آموز در دفاع مقدس را یکی از ابعاد کمتر بیان شده این دوران دانست که دارای وجوه مختلفی از برگزاری کلاس درس و پرداختن به تعلیم و تربیت در خطوط عقب‌تر جبهه گرفته تا نماز شب خواندن و جهاد با نفس این جوانان دبیرستانی در خط مقدم جبهه.

این راوی دوران دفاع مقدس با بیان خاطراتی از دشواری‌های جنگ و از سرسختی رزمندگان دانش‌آموز در برابر این دشواری‌های جان‌فرسا، آن را ماحصل جهاد اکبری دانست که رزمندگان در عین پرداختن به جهاد اصغر به آن مشغول بودند و از آن غفلت نمی‌ورزیدند.

انتهای خبر/

Go to TOP