چاپ خبــر
امام جمعه فریدونشهر:

ادامه قساوت رژیم صهیونیستی ورود محور مقاومت را محتمل خواهد کرد

امام جمعه فریدونشهر با بیان اهداف حماس از عملیات پیروزمندانه طوفان الأقصی، رسالت جمهوری اسلامی به عنوان پدر ملت‌های محور مقاومت را بیداری و تربیت این ملت‌ها برای فراهم شدن زمینه ظهور امام زمان عنوان و تأکید کرد: اگر قساوت رژیم صهیونیستی افزایش پیدا کرد ورود مستقیم محور مقاومت به جنگ غزه محتمل خواهد بود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار، حجت‌الاسلام اسماعیل شامحمدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته فریدونشهر با تبریک پیروزی جبهه مقاومت در برابر صهیونیسم جهانی طی عملیات طوفان الأقصی، این عملیات را با ویژگی‌های منحصر به فرد خود سبب مالیده شدن پوزه تروریست‌های وحشی اسرائیلی به خاک دانست و سبب شد به وضعیتی دچار شوند که همان گونه که رهبر انقلاب فرمودند «از شنبه‌ی پانزدهم مهر، رژیم صهیونیستی [دیگر] رژیم صهیونیستیِ قبلی نیست و ضربه‌ای که خورده است به این آسانی قابل جبران نیست.»

امام جمعه فریدونشهر این روزها را  یک نقطه عطف تاریخی و یوم اللهی عنوان کرد که شرایط را به سمت شتاب گرفتن سقوط رژیم صهیونیستی سوق داد و گفت: عملیات رزمندگان حماس، تمام ابعاد یک جنگ پیرزمندانه را به همراه داشت. این عملیات هم از زمین، هم از هوا و هم از دریا شکل گرفت و همه ابعاد تبلیغاتی، روانی، رسانه‌ای، اطلاعاتی و جنگ الکترونیکی را به صورت کلاسیک و چریکی را شامل می‌شد.

وی افزود: مردم مظلوم باریکه غزه در فلسطین، امتی بودند که در چشم جهانیان امت مستضعف و ضعیفی به نظر می‌رسیدند اما در روزهای گذشته جنگی تمام عیار را علیه صهیونیست‌ها که گفته می‌شود یکی از پنج ارتش قوی جهان را در اختیار دارند آغاز کردند.

خطیب جمعه فریدونشهر افزود: جمع این مؤلفه‌ها جنگ کنونی غزه و اسرائیل را تبدیل به جنگی تاریخی کرد که اولین نتیجه آن شکستن ابهت و اعتبار رژیم فاسد صهیونیستی در مجامع بین‌المللی بود و خساراتی را به آن‌ها وارد کرد که رهبر انقلاب آن را ترمیم ناپذیر خواندند.

حجت‌الاسلام شامحمدی تأکید کرد: امروز مردم فلسطین در حالی با راکت و موشک و پهپاد اسرائیل را هدف قرار داده‌اند  که تا 10 – 15 سال پیش آن تصویری که از ایشان در تلویزیون می‌دیدیم مشتی جوان بودند که تنها سلاحشان در مقابل نظامیان تا بن دندان مسلح اسرائیلی، سنگ بود.

امام جمعه فریدونشهر خاطرنشان کرد: حرکت رزمندگان مقاومت در شهرک‌های صهیونیست نشین و بیرون راندن ایشان از خانه‌هایی که از فلسطینیان غصب کرده بودند انسان را به یاد آیه پنج سوره اسراء می‌اندازد که خداوند متعال در آن می‌فرماید: «فَإِذَا جَاءَ وَعْدُ أُولَاهُمَا بَعَثْنَا عَلَيْكُمْ عِبَادًا لَنَا أُولِي بَأْسٍ شَدِيدٍ فَجَاسُوا خِلَالَ الدِّيَارِ ۚ وَكَانَ وَعْدًا مَفْعُولًا: هنگامی که نخستین وعده فرا رسد، گروهی از بندگان پیکارجوی خود را بر ضدّ شما میانگیزیم (تا شما را سخت در هم کوبند؛ حتی برای به دست آوردن مجرمان)، خانه‌ها را جستجو می‌کنند؛ و این وعده‌ای است قطعی!» و شاید عملیات طوفان الأقصی یکی از مصادیق این آیه کریمه قرآن باشد.

وی با اشاره به مشکلات و اختلافات داخلی که از حدود 9 ماه پیش در رژیم صهیونیستی به وجود آمده و پایه‌های این حکومت را سست کرده است، حمله حماس در این زمان را یک موقعیت‌سنجی خوب از طرف رزمندگان مقاومت دانست و برای این عملیات چند هدف مختلف برشمرد.

خطیب جمعه فریدونشهر گفت: رزمندگان حماس با این عملیات به دنبال این هستند که ابتدا اسرایی را از صهیونیست‌ها بگیرند که به واسطه تبادل آن‌ها، بخشی از 5000 اسیر خودشان را که در چنگال اسرائیلی‌ها گرفتار هستند، آزاد کنند.

حجت‌الاسلام شامحمدی هدف دوم از انجام عملیات طوفان الأقصی را شکستن محاصره 20  ساله غزه که موجب وارد آوردن فشار زیادی به مردم این باریکه شده است، عنوان کرد.

امام جمعه فریدونشهر آزادی الجنین و اتصال غزه به کرانه باختری رود اردن به منظور تقویت این دو منطقه فلسطینی تحت محاصره را دو هدف دیگر رزمندگان حماس از حرکت 15 مهر عنوان کرد و گفت: حرکتی که توسط فلسطینی‌های ستمدیده آغاز شده است و کار را به این جا رسانده است دیگر خاموشی نخواهد داشت و نتیجه قطعی آن تحقق اهداف ایشان خواهد بود.

وی حمله زمینی اسرائیل به غزه را سبب تشکیل جبهه‌ای واحد و متحد از ایران، سوریه، عراق، لبنان و فلسطین علیه اسرائیل دانست و گفت: اگر در این رژیم افراد عاقلی حضور داشته باشند، دست به این کار نمی‌زنند هر چند اقدامات داخلی اخیر نتانیاهو نشان داده است تجاوز از عقل خیلی هم از ایشان بعید نیست چرا که زمانی که حکومتشان در برابر قانونی که اصرار داشتند آن را با وجود عصبانیت مردم خود تصویب کنند دچار التهاب شد، بر خواسته خود اصرار ورزیدند و ارکان حکومتشان را از هم پاشیدند.

خطیب جمعه فریدونشهر دخالت مستقیم نظامی آمریکا در این جنگ را نیز بعید دانست چرا که اولاً سردمداران این کشور درگیر انتخابات سال آینده هستند و نمی‌خواهند برای کشور و حزب حاکم هزینه‌تراشی کنند، ثانیاً آمریکا در باتلاق جنگ اوکراین گرفتار شده است و ظرفیتی بیشتر از این برای کمک نظامی را ندارد و ثالثاً اسرائیل در جنگ هوایی نیازی به کمک دیگران ندارد برای این که به اندازه کافی تجهیزات در اختیار دارد.

حجت‌الاسلام شامحمدی ورود محور مقاومت به این جنگ را در صورتی محتمل دانست که دشمن بخواهد قساوت خود را ادامه دهد و افزود: همان طور که رهبر انقلاب فرمودند ایران از جبهه مقاومت و حرکت فلسطین حمایت و پشتیبانی می‌کند اما این که این عملیات را ایران انجام داده باشد این طور نیست.

امام جمعه فریدونشهر خاطرنشان کرد: ایران مانند پدری که محور مقاومت فرزندانش باشند سال‌ها است زحمت کشیده، آن‌ها را مجهز کرده و جنگجو و مرد میدان بار آورده است و الان فقط نشسته و رزم ایشان را مشاهده می‌کند.

وی تدبیر جمهوری اسلامی ایران در این رابطه را تدبیری زیبا خواند که سبب شده این کشورها در محورهای مقاومت خود مشغول کار باشند و روی پای خودشان بایستند.

خطیب  جمعه فریدونشهر اظهار کرد: ایران اگر می‌خواست خودش کاری کند چند سال قبلتر با موشک بالستیک اسرائیل را با خاک یکسان می‌کرد اما هدف بیداری ملت‌های مسلمان و ایستادن ایشان بر روی پاهای خودشان است.

حجت‌الاسلام شامحمدی رسالت ایران اسلامی را جهانی کردن اسلام و فراهم کردن بستر ظهور دانست و گفت: این امر را باید با کمک کشورهای اسلامی و تربیت آن‌ها انجام داد و زمانی که این ملت‌ها روی پای خودشان بایستند، کار به سامان می‌رسد و آنگاه طلیعه ظهور دیده می‌‌شود که این وعده خداوند است.

انتهای خبر/

 

Go to TOP