چاپ خبــر
در ایام اربعین؛

موکب فریدونشهر امسال هم در مرز مهران مستقر می‌شود

موکب مردم شهرستان فریدونشهر امسال نیز با نام موکب حضرت زهرا -سلام الله علیها- در پایانه مرزی مهران مستقر شده و به خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی مشغول خواهد شد.

حسن تواضعی در گفتگو با پایگاه تحلیلی خبری پونه زار با بیان این که امسال نیز برای سومین سال متوالی موکب مردم فریدونشهر در ایام اربعین حسینی در مرز مهران مستقر شده و به پذیرایی از زوار اربعین حضرت اباعبدالله الحسین -علیه السّلام- خواهد پرداخت، گفت: این موکب به صورت رسمی با نام موکب حضرت زهرا -سلام الله علیها- به ثبت رسیده و در جایگاه مواکب اربعین حسینی پایانه مرزی مهران برپا خواهد شد.

مسئول این موکب با بیان این که مقدمات لازم برای برپایی موکب توسط هیئت امنای آن انجام شده و مجوزهای لازم اخذ شده است، اظهار کرد: در ابتدا هیأت رزمندگان اسلام فریدونشهر به عنوان محور قرار گرفته و تأسیس این موکب را پیگیری کرد و اکنون این موکب متعلق به همه مردم شهرستان فریدونشهر است و در دو سال گذشته نیز خادمان حضرت سیدالشهدا -علیه السّلام- از شهرها، روستاها و هیئات مختلف شهرستان در آن حاضر شده و به پذیرایی از مسافران کربلا مشغول شدند.

وی گفت: این موکب در سال‌های گذشته با توزیع دمنوش، آب سرد، شربت خنک، وعده‌های سبک غذایی همچون صبحانه و میان‌وعده از زائران پذیرایی کرده و امسال نیز قصد داریم به همین شکل در خدمت زائران گرامی باشیم.

تواضعی با اشاره به اهمیت اربعین حسینی فراتر از یک زیارت معمولی، تأکید کرد: همه باید هر آن چه در توان دارند برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر این اجتماع و همایش عظیم چند ده میلیون نفری تلاش کنند و ما نیز سعی داریم با برپایی این موکب سهمی هر چند کوچک در این راه داشته باشیم.

مسئول موکب حضرت زهرا -سلام الله علیها- شهرستان فریدونشهر قند، چای، شکر، آبلیمو، دمنوش‌های گیاهی، خاک‌شیر، گلاب، آرد، تنقلات، کیک، بیسکویت، خرما، پنیر، نان خشک، دوغ، ماست، آب معدنی و لیوان یکبار مصرف کاغذی و پلاستیکی را از جمله نیازمندی‌های موکب برای پذیرایی از زائران حضرت سیدالشهدا -علیه السّلام- برشمرد و از عموم مردم عزیز دعوت کرد نذورات خود در قالب این اقلام را به حسینیه گلستان شهدا و یا به ایستگاه صلواتی که این روزها در فریدونشهر، خ شریعتی، سه‌راهی پروین اعتصامی مستقر شده است، تحویل دهند.

وی همچنین افزود: شماره کارت ۵۸۹۲۱۰۷۰۴۴۵۵۶۴۶۵ به نام موکب اربعین هیأت رزمندگان اسلام فریدونشهر برای جمع‌آوری نذورات نقدی اختصاص یافته و همه مردم عزیز می‌توانند نذورات نقدی خود با نیت مصرف در موکب اربعین حسینی را به این شماره کارت واریز کنند.

تواضعی با اشاره به این که این موکب به صورت شبانه‌روزی و 24 ساعته پذیرایی از زائران را عهده‌دار خواهد شد، از عموم مردم این شهرستان دعوت کرد برای ثبت‌نام خادمی موکب و همکاری در خدمت‌رسانی به زائران کربلا با شماره تلفن ۰۹۱۳۳۷۲۸۲۷۸(اصلانی) و ۰۹۱۳۳۷۱۴۱۶3(تواضعی) تماس حاصل نمایند.

 

Go to TOP