چاپ خبــر

نظارت بر بازار پوشاک و لوازم‌التحریر فریدونشهر تشدید شد

با بالا گرفتن تب و تاب خریدهای سال تحصیلی جدید، نظارت اداره صمت بر بازار پوشاک و لوازم‌التحریر تشدید شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار، احمد شیخی در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی «پونه زار» اظهار کرد: با توجه به نزدیک شدن به آغاز سال تحصیلی جدید و بازگشایی مدارس و مراکز آموزش عالی و به دنبال آن افزایش تقاضای خرید برای کالاها و خدمات مانند پوشاک و لوازم‌التحریر، اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان فریدونشهر همچون سال‌های گذشته در راستای پیشگیری از افزایش غیرمنطقی قیمت‌ها، طرح تشدید بازرسی و نظارت را در این شهرستان آغاز کرد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان فریدونشهر تصریح کرد: با هدف نظارت بر روند عرضه لوازم‌التحریر، کیف و کفش، پوشاک و فرم مدارس، طرح نظارتی ویژه بازگشایی مدارس از ۱۷ شهریورماه آغاز و تا ۱۵ مهرماه همزمان با سراسر استان در شهرستان فریدونشهر به اجرا درخواهد آمد.

وی اظهار کرد: در این بازه زمانی بازرسان اداره صمت، اتاق اصناف و اتحادیه‌های صنفی مربوطه در قالب تیم‌های محسوس و نامحسوس با حضور در بازار، ضمن پایش عرضه اقلام ضروری این ایام، با هرگونه تخلف صنفی برخورد قانونی لازم را انجام داده و با تشکیل پرونده، متخلفان هر صنف را به اداره تعزیرات حکومتی شهرستان معرفی می‌کنند.

شیخی رسیدگی سریع و به موقع به گزارش‌های مردمی، ممانعت از گران‌فروشی و فروش اجباری کالا، پایش رعایت درصد سود خرده و عمده‌فروشی، نصب برچسب قیمت و بررسی فاکتورها را از جمله مهمترین اولویت‌های بازرسان در این طرح برشمرد و تأکید کرد: در صورت مشاهدۀ تخلف، برابر قانون با متصدیان مربوطه برخورد خواهد شد.

رئیس اداره صمت شهرستان فریدونشهر خاطرنشان کرد: کلیه صنوف و مراکز عرضه موظف‌اند ضمن نصب اتیکت و درج قیمت بر روی کالاها، نصب نرخ‌نامه، صدور فاکتور رسمی برای مشتریان و رعایت نرخ‌های مصوب با درصد سود قانونی، از خرید و فروش هر گونه کالا و لوازم‌ التحریر خارجی قاچاق، تقلبی و یا دارای تصاویر خارج از فرهنگ اسلامی-ایرانی خودداری کنند.

وی با تأکید بر اهمیت نقش شهروندان در جلوگیری از تخلفات، یادآور شد: شهروندان گرامی هنگام خرید لوازم مورد نیاز خود، به واحدهای صنفی معتبر و دارای پروانه کسب مراجعه کنند و در صورت مشاهده هر گونه تخلف، موضوع را از طریق تلفن ۱۲۴ اطلاع و یا در سامانه www.124.ir ثبت نمایند تا در اسرع وقت جهت بررسی، اقدام لازم صورت گیرد.

Go to TOP