چاپ خبــر

عادت‎های اشتباه در نوشیدن قهوه/ چگونه دوست سلامتی خود را به دشمن آن تبدیل می‌کنیم؟

بدون آنکه شما متوجه شوید ممکن است عادت‌های غلط در نوشیدن قهوه، باعث اضافه وزنتان شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، قهوه سرشار از آنتی اکسیدان‌های مفید برای قلب است و نیازی به گفتن نیست که بسیاری از فواید دیگر را نیز برای سلامتی دارد؛ اما با وجود همه این مزایا و فوائد، ممکن است عادت‌های غلط در نوشیدن قهوه، بدون آنکه شما متوجه شوید باعث اضافه وزنتان شود.

در ادامه این گزارش به مواردی که باعث می‌شود نوشیدنی مورد علاقه شما عامل اضافه وزن شما باشد، معرفی می‌شود:

۱– محلول‌های زیادی در قهوه شما وجود دارد

بهتر است که از محلول‌های افزودنی کمتری در قهوه خود استفاده کنید. به گفته لورن هریس-پینکس متخصص تغذیه، انجمن قلب آمریکا توصیه کرده است که خانم‌ها بیشتر از ۲۴ گرم در روز و آقایان بیشتر از ۳۶ گرم از شکر استفاده نکنند. این در حالی است که فنجان‌های بزرگ قهوه که در برخی قهوه خانه‌ها سرو می‌شود، حاوی ۸۰ گرم شکر است.

۲– در نظر گرفتن قهوه به عنوان یک وعده غذایی

هریس بنکس توضیح داد: قهوه یک وعده غذایی نیست؛ پروتئین، فیبر، سبزیجات، کلید یک تغذیه سالم و متعادل برای حفظ احساس سیری به مدت طولانی و کنترل احساس گرسنگی است.

نوشیدن یک فنجان قهوه سرشار از کالری، قند و چربی نمی‌تواند این مواد مغذی مورد نیاز بدن را تأمین کند، کما اینکه احساس گرسنگی شما در نتیجه فقط نوشیدن یک فنجان قهوه ممکن است بعدا باعث پرخوری شود.

۳- اضافه کردن خامه زده شده به قهوه

به گفته هریس پینکس، ماده دیگری که قهوه شما را به یک ماده مضر تبدیل می‌کند، خامه‌ زده شده است که عناصر آن برای رژیم غذایی شما مضر است؛ زیرا خامه زده شده حاوی هیچ ماده مغذی نیست جز این که سرشار از کالری است و اگر از آن به مقدار زیاد بخورید ممکن است منجر به افزایش وزن شما شود.

۴- استفاده از شیرین کننده‌های مصنوعی

اجازه ندهید این مواد افزودنی تحت عنوان گزینه‌های سالم شما را فریب دهند؛ آن‌ها به هیچ وجه سالم نیستند. به گفته الیز شاپیرو متخصص تغذیه، ممکن است شیرین کننده‌های مصنوعی به نظر یک گزینه مناسب و بدون کالری باشند که می‌توانید به قهوه صبحانه خود اضافه کنید، اما افرادی که از شیرین کننده‌های مصنوعی استفاده می‌کنند بیشتر کالری مصرف می‌کنند؛ بنابراین خطر ابتلا به چاقی در مقایسه با افرادی که از آن استفاده نمی‌کنند، افزایش می‌یابد.

۵- مصرف قهوه آماده

نوشیدن این قهوه از قبل آماده شده به نظر می‌رسد یک گزینه سریع باشد، اما این نوشیدنی‌ها سرشار از شکر هستند. به عنوان مثال، یک قوطی قهوه یخ زده کنسرو شده ممکن است، حاوی ۲۶۰ کالری و ۲۹ گرم قند اضافه شده باشد که این بدترین نوشیدنی است که می‌توانید صبح خود را با آن شروع کنید.

 

Go to TOP