چاپ خبــر

ساماندهی گلزار شهدای الیگودرز در دستور کار قرار گرفت

فرماندار الیگودرز گفت: عملیات ساماندهی گلزار شهدای الیگودرز در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری پونه زار به نقل از فارس، سید ولی‌الله رضوی‌نژاد در جلسه ساماندهی گلزار شهدا و مقبره امامزاده محمدبن حسن (ع) الیگودرز گفت: طرح ساماندهی گلزار شهدا از سه سال قبل آغاز شده اما تاکنون تکمیل نشده است و امیدواریم با اعتباراتی که امسال اختصاص می‌یابد به واسطه همکاری شهرداری و بنیاد شهید و امور ایثارگران عملیات ساماندهی گلزار شهدا از سر گرفته شود و شتاب بیشتری بگیرد.

وی با اشاره به ساماندهی مقبره امامزاده محمدبن حسن (ع) ادامه داد: در طرح تدوین شده پروژه نقایصی وجود دارد که لازم است توسط کارشناسان رفع شود.

فرماندار الیگودرز افزود: ساماندهی این مکان زیارتی شامل مسیر و جاده دسترسی و احداث زائرسرا و امکانات رفاهی جهت زوار است که اداره اوقاف و امور خیریه با همکاری دستگاه‌های دیگر در راستای عملیاتی شدن آن‌ها اقدام می‌کند.

در این جلسه امام جمعه الیگودرز با اشاره به اینکه ما هرچه داریم از وجود پرخیر و برکت شهدا است، گفت: گلزار شهدا نباید از حالت مذهبی و فرهنگی خارج شود.

حجت‌الاسلام محمدعلی ارزنده با اشاره به لزوم ساماندهی مقبره یادمان شهدای گمنام عنوان کرد: مسئولان و متولیان امر باید جهت زیباسازی اطراف این یادمان و تکمیل آن برنامه‌ریزی و اقدامات لازم را انجام دهند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز گفت: متاسفانه در زمان جنگ هیچ برنامه منسجمی جهت خاکسپاری شهدا وجود نداشت و هرکس سلیقه‌ای عمل می‌کرد و همین امر امروز ما را با مشکلاتی جهت ساماندهی مواجه کرده است.

محمد حشمتی افزود: بنیاد شهید و امور ایثارگران تاکنون 250 میلیون تومان جهت ساماندهی گلزار شهدا هزینه کرده و در این راستا شهرداری و فرمانداری نیز لازم است تعهدات اولیه را انجام دهند.

Go to TOP