چاپ خبــر
معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش

بخاری نفتی و گازی از مدارس حذف می‌شود

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار به نقل از ایسنا، معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش گفت: امسال  300 میلیارد تومان برای استاندارد سازی سیستم گرمایشی مدارس مناطق محروم و روستایی تصویب شده است.

مرتضی رئیسی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در خوانسار، اظهار کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی یک هزار کلاس درس توسط خیرین و با مشارکت‌های مردمی ساخته شده است، اما این روند از سال 1378 به بعد شتاب بیشتری به خود گرفته و از این میزان بیش از 60 درصد تعهد خیرین مربوط به سال‌های 1378 تا پایان سال 1392 است.

وی با بیان اینکه امسال تعهدات خیرین 650 میلیارد تومان بوده است، ادامه داد: با توجه به زمینه جدیدی که قانونگذار برای مشارکت مردم فراهم کرده است، خیرین می‌توانند علاوه بر ایجاد یک فضای آموزشی می‌توانند به تکمیل پروژه‌های نیمه تمام نیز اقدام کنند.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش گفت: با برآوردی که در سال 1391 داشتیم، 150 هزار کلاس درس مناطق سردسیر کشور، باید به سامانه حرارت مرکزی مجهز می‌شدند، که این امر نیاز به هزار میلیارد تومان اعتبار دارد.

رئیسی افزود: در سال 1392 بر اساس قانون بودجه و مصوبه مجلس 200 میلیارد تومان اعتبار مصوب و استانداردسازی 28 هزار کلاس درس انجام شد. امسال نیز 300 میلیارد تومان برای استانداردسازی سیستم گرمایشی مدارس مناطق محروم و روستایی تصویب شد که تاکنون 144 میلیارد تومان از آن تخصیص یافته است و اگر 300 میلیارد به طور کامل تخصیص یابد، 47 هزار کلاس درس را استاندارسازی خواهیم کرد.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه یکی از اولویت‌های وزارتخانه حذف بخاری نفتی و گازی است، خاطر نشان کرد: استانداردسازی 75 هزار کلاس درس دیگر برای سال آینده باقی خواهد ماند و با توجه به مصوبه مجلس در نوزدهم آذر ماه مبنی بر اینکه دو درصد نرخ گاز و عوارض آن صرف استانداردسازی سیستم گرمایشی و سرمایشی مدارس شود، امیدواریم سال آینده نگرانی در مناطقی که گازرسانی انجام شده است، نداشته باشیم.

 

Go to TOP