چاپ خبــر
با به حد نصاب نرسیدن تعداد نمایندگان حاضر در صحن

جلسه نوبت عصر مجلس آغاز نشده پایان یافت

جلسه علنی نوبت عصر امروز مجلس به دلیل به حد نصاب نرسیدن تعداد نمایندگان حاضر در صحن علنی بدون ورود به دستور کار و پس از گذشت یک ساعت پایان یافت.

به گزارش پایگاه خبری پونه زار به نقل از فارس، جلسه علنی نوبت عصر امروز (شنبه) نمایندگان مجلس شورای اسلامی که از ساعت 14 و 20 دقیقه به ریاست علی لاریجانی و با حضور 145نفر از وکلای ملت آغاز شده بود، به دلیل به حد نصاب نرسیدن تعداد نمایندگان حاضر در صحن علنی، بدون ورود به دستور کار و پس از گذشت یک ساعت با اعلام علی لاریجانی رئیس مجلس پایان یافت.

در حالیکه امروز به تصمیم هیأت رئیسه مجلس برای بررسی لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم تشکیل جلسه علنی داده بود، اما اصلاً از صبح تا کنون پارلمان وارد بررسی این لایحه نشد.

مجلس در جلسه صبح طرح اصلاح ماده 45 آئین‌نامه داخلی مجلس را مورد بحث و بررسی قرار داده و به تصویب رساند که رسیدگی به این طرح قدری به طول انجامید به همین دلیل با پیشنهاد علی لاریجانی رئیس مجلس، نمایندگان با تشکیل نشست علنی در نوبت عصر موافقت کردند اما با این وجود در جلسه نوبت عصر، پارلمان به حد نصاب نرسیدی و تعداد نمایندگان حاضر در جلسه از 171نفر تجاوز نکرد. (تعداد نمایندگان حاضر در جلسه علنی باید به 194 نفر برسد تا مجلس رسمیت پیدا کند)

لاریجانی پیش از اعلام پایان جلسه نوبت عصر در حالیکه وارد دستور کار نشدند، گفت: مجلس فردا رئیس ساعت 8 صبح تشکیل جلسه علنی می‌دهد و لازم است بگویم از اینکه برخی از نمایندگان به موقع در جلسه نوبت عصر حضور پیدا نکرده‌اند تأسف می‌خورم، 181نفر از نمایندگان به صحن علنی آمدند تا موضوع مهم قانون مالیات‌ها بررسی شود ولی این نقص را پیدا کردیم و خواهش می‌کنم رسانه‌ها توجه داشته باشند که مجلس جلسه خود را آغاز کرد و مجلس حضور یافت اما این تعداد آقایان نیامدند.

Go to TOP