چاپ خبــر
حداد عادل در جمع اساتيد دانشگاه يزد:

حساب ويژه‌اي در اقتصاد مقاومتي روي دانشگاه ها باز كرده ايم/ اشتباهي از دولت درباره یارانه‌ها سر بزند، تذكر می دهیم

رئيس فراكسيون اصولگرايان مجلس شورای اسلامی گفت: در تحقق اقتصاد مقاومتي حساب ويژه اي روي دانشگاه ها باز كرده ايم و اگر قرار باشد دانشگاه ها فضاي تشنج و كشمكش شود با مشكلات جدي مواجه خواهيم شد.

به گزارش پونه زار به نقل از مهر؛ غلامعلي حداد عادل، جمع شب در جمع اساتيد دانشگاه يزد اظهار داشت: اقتصاد مقاومتي بايد از شعار به مرحله عمل و اجرا برسد و بار عمده تحقق اقتصاد مقاومتي بر دوش دانشگاه هاست.

وي بيان كرد: دانشگاه ها بايد تلاش كنند تا اقتصاد را به سمت اقتصاد دانش بنيان ببرند و به وسيله دانش بتوانند ارزش افزوده ايجاد كنند.

مشاور عالي مقام معظم رهبري عنوان كرد: تاكيد رهبري نيز اين است كه دانشگاه ها به ميدان بيايند و در وهله اول نياز كشور به خارج را كم يا قطع كنند و در سايه اين استقلال، صرفه جويي نيز انجام شود تا بيشتر به صادرات بپردازيم.

شرط تحقق وظايف دانشگاه ها، ايجاد آرامش و پرداختن به توليد علم است

وي خاطرنشان كرد: شرط تحقق وظايف دانشگاه ها در اين زمينه، ايجاد آرامش در اين فضا و پرداختن به توليد علم در دانشگاه هاست.

حداد عادل اظهار داشت: دانشگاه ها در سال 76 فضايي پرتنش و پر كشمكش داشت و اگر قرار باشد فضا به آن سالها بازگردد، با مشكل جدي مواجه خواهيم شد.

وي با اشاره به تاكيد مقام معظم رهبري در مراسم تنفيذ حكم رياست جمهوري در زمينه ايجاد فضاي آرامش در دانشگاه ها عنوان كرد: دانشگاه ها پشتوانه اصلي براي اقتصاد مقاومتي هستند و دولت، قوه قانونگذاري و قوه قضائيه نيز در كنار دانشگاه ها هر كدام به وظايف خود در قبال تحقق اقتصاد مقاومتي عمل خواهند كرد.

رئيس فراكسيون اصولگرايان مجلس بيان داشت: ما وظيفه داريم احتياج خود را نسبت به بيگانگان كم كنيم و تحقق اين امر يعني تحقق اقتصاد مقاومتي.

جريان كلي مخالفت با دولت در مجلس وجود ندارد

وي همچنين با اشاره به تعامل دولت و مجلس تصريح كرد: تعامل مجلس و دولت خوب است و جريان كلي مخالفت با دولت در مجلس وجود ندارد و اگر ما به كسي جز آقاي روحاني راي داده ايم، حالا نبايد مانع از خدمت دولت شويم زيرا هر يك از ما وظيفه داريم به دولت در مسير اداره كشور كمك كنيم.

حداد عادل در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به پرداخت يارانه عنوان كرد: پرداخت يارانه به فقير و غني به يك ميزان غلط است و فعلا با سياست هاي دولت در اين زمينه موافقيم اما اگر اشتباهي از دولت سر بزند، حتما تذكر خواهيم داد.

دعواي ما فقط بر سر ارزش هاي انقلابي است

وي تصريح كرد: هر دولتي كه در مسير اسلام و انقلاب و فرمايشات رهبري قدم بردارد، به او كمك خواهيم كرد و دعواي ما فقط و فقط بر سر ارزش هاي انقلابي است.

حداد عادل در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به فرهنگ، اقتصاد، عزم ملي و مديريت جهادي كه مورد تاكيد رهبر معظم انقلاب است، افزود: بايد ببينيم كه علت نگراني رهبري از وضعيت فرهنگ و اقتصاد چيست و اين بايد دغدغه همه مردم و مسئولان باشد.

نگراني رهبري در حوزه فرهنگ الگو شدن آمريكا در سبك زندگي است

وي همچنين يادآور شد: عده اي مي خواهند كه آمريكا دوباره الگوي سبك زندگي ما شود و اين امر سبب نگراني رهبري در حوزه فرهنگ است.

وي با بيان اينكه رهبري گفتماني را نيز در بجنورد مطرح كردند، خاطرنشان كرد: ايشان بر سبك زندگي اسلامي تاكيد داشتند و اين امر نيز بايد در دانشگاه ها به صورت علمي و عملي دنبال شود.

مشاور عالي مقام معظم رهبري اظهار داشت: سبك زندگي اسلامي را بايد تحليل كنيم و نمونه آن را نمايش دهيم و خلاف آن را نيز بايد به مردم نشان داد و از تبعات منفي آن براي مردم سخن گفت.

سبك زندگي غربي با اقتصاد مقاومتي سنخيتي ندارد

وي تصريح كرد: اگر بخواهيم سبك زندگي غربي داشته باشيم، نمي توانيم اقتصاد مقاومتي داشته باشيم.

حداد عادل در مورد عزم ملي و مديريت جهادي نيز عنوان كرد: رهبري عزم ملي را از عموم مردم خواسته اند و مديريت جهادي را بر عهده مسئولان كشوري، استاني و شهرستاني گذاشته اند تا اين دو در كنار يكديگر به ثمر بنشينند.

وي، حجاب را نيز پرچم استقلال ملت مسلمان ايران دانست و تاكيد كرد: اين نكته اي است كه آمريكايي ها به آن اعتراف مي كنند و بسيار فكر كرده اند كه با عوض شدن دولت، حجاب نيز عوض خواهد شد اما آقاي روحاني چندين بار در سخنان خود بر مسئله حجاب تاكيد كرده اند و اين تاكيدات بايد بيشتر شود زيرا اگر اقتدار نظام تضعيف شود، استقلال ملت نيز خدشه دار خواهد شد.

Go to TOP