چاپ خبــر

رتبه اول توزیع لامپ کم مصرف در کشور به گلپایگان رسید/طرح تشویقی امور برق گلپایگان برای واحدهای صنعتی

مدیر امور برق گلپایگان گفت:در صورتی که کشاورزان در مدت سه ماهه سال ( تاریخ 15 خردادماه لغایت 15 شهریور ماه ) در 24 ساعت 4 ساعت پیک مصرف برق که 11 صبح تا 3 بعد ازظهر است موتور چاههای آب خود را خاموش کنند ساعات دیگر برق مصرفی به صورت رایگان محسوب می شود.

به گزارش پایگاه خبری پونه زار به نقل از گلپانا، شاپور حدادی پور اظهار داشت: با توجه به اینکه افزایش مشترکین بستگی به خرید انشعاب برق دارد ، در سال ۹۲ تعداد ۲۲۰۰ مشترک برق جذب شده است ،که اکنون تعداد مشترکین به ۴۸ هزار و ۲۱۹ مشترک برق در شهرستان رسیده است.

مهندس حدادی پور در ادامه بیان داشت: کالاهای برقی که در اثر نوسانات برق دچارسوختگی شود پس از بازدید و تایید کارشناسان امور برق خسارت  وارده پرداخت خواهد شد.

ساعات پیک مصرف برق در فصل گرم سال از ساعت ۱۷  الی ۲۳ است

حدادی پور درادامه با اشاره به اینکه در فصل گرم سال ساعات پیک مصرف برق خانگی  افزایش می یابد، افزود: پیک  مصرف برق در فصل گرم سال  ساعت ۷عصر تا ۱۱ شب است که میزان قیمت مصرف برق نیز دراین ساعات به ۴ برابر افزایش می یابد.

وی در ادامه تأکید کرد: شهروندان در این زمان ها از استفاده از وسائل پر مصرف مانند جاروبرقی ، لباسشویی ، کولربرقی و کولر گازی خودداری کنند و برای روشنایی منازل نیزاز لامپ های کم مصرف و l.e.d استفاده کنند.

مهندس حدادی پور در ادامه با تأکید براینکه مشترکین تجاری از لامپ های  خیاری و پر مصرف استفاده نکنند ، اظهارداشت: این مدیریت آمادگی ارائه مشاوره به مشترکین برق مصرفی واحدهای تجاری و صنایع را دارد که در صورت آمادگی به اداره برق مراجعه کنند.

طرح تشویقی امور برق گلپایگان برای واحدهای صنعتی و کشاورزی

وی در ادامه با بیان اینکه ساعات پیک مصرف واحدهای صنعتی  و کشاورزی در سه ماهه تابستان نیز از ساعت ۱۱ الی ۱۵می باشد ، تصریح کرد: برای این واحد های طرح های تشویقی در نظر گرفته شده است .

ایشان اضافه کرد:در صورتی که کشاورزان در مدت سه ماهه سال ( تاریخ ۱۵ خردادماه لغایت ۱۵ شهریور ماه ) در ۲۴ ساعت  ۴ ساعت پیک مصرف برق که ۱۱ صبح تا ۳ بعد ازظهر است موتور چاههای آب  خود را خاموش کنند ساعات دیگر  برق مصرفی به صورت رایگان محسوب می شود.

وی یادآوری کرد:کشاورزان در صورت قبول این پیشنهاد به مدیریت برق گلپایگان برای پر کردن فرم و انعقاد قرارداد مراجعه کنند .

تخفیف ۱۰ تا ۴۰ درصدی بهای دیماند برای واحدهای صنعتی کم مصرف

مدیر اموربرق گلپایگان در ادامه با اشاره به تخفیف بهای دیماند( انرژی ) برای واحدهای صنعتی اظهار داشت: در صورتی که واحدهای صنعتی شهرستان در  تیرماه و مردادماه از ده تا ۱۰۰ درصد کاهش مصرف برق را رعایت کنند از نرخ ده تا ۴۰ درصدی  تخفیف دیماند برق برخوردار می شوند.

میزان بهای برق مصرفی کولر گازی ۴ برابر کولر آبی است

 مهندس حدادی پور در ادامه ضمن تشکر و قدردانی از همکاری مردم شهرستان در کاهش مصرف برق تأکید داشت: در ساعات پیک مصرف از به کارگیری وسائل برقی پرمصرف مانند جاروبرقی ، لباسشوئی ، کولر خودداری کنند .

ایشان خاطرنشان کرد: شهرستان گلپایگان از لحاظ توزیع لامپ کم مصرف مقام اول کشوری را کسب کرده است.

وی تصریح کرد: با توجه به  اینکه  آب و هوای گلپایگان خشک است  استفاده از کولرگازی در فصل گرم سال نه تنها از گرمی هوا کاسته نمی شود بلکه  برق مصرفی برای کولر گازی ۴ برابر کولر برقی می باشد.

تلفن ۱۲۱ پل ارتباطی مردم و امور برق شهرستان برای گزارش تخلفات

حدادی پور از شهروندان خواست در صورتی که از سوی افراد سود جو تخلفی در کنتر برق و یا  مصرف برق از طریق برق سراسری  مشاهده کردند به تلفن ۱۲۱ حوادث برق  گلپایگان که به صورت شبانه روزی آماده نقطه نظرات شهروندان است اطلاع دهند.

کاهش ۲۵ درصدی مصرف برق  در سال ۹۲ نسبت به سال ۹۱

مدیر امور برق گلپایگان در ادامه با اشاره به عوامل کاهش خاموشی های برق، اظهار داشت: مدیریت برق گلپایگان طی ۲ سال گذشته  طبق یک برنامه ریزی مدون که برای بهینه سازی و بهبود شبکه های توزیع و افزایش قابلیت ها  صورت گرفت،موفق شد تا مصرف برق در  سال ۹۲ نسبت به  مشابه سال قبل  ۲۵ درصد کاهش را نشان دهد.

عوامل کاهش قطعی برق در گلپایگان 

وی در ادامه به عوامل کاهش خاموشی ها در شهرستان گلپایگان اشاره ، و گفت:  تعمیرات برنامه ریزی شده و منظم ، شاخه بری درختان در فصل مناسب سال ، کاور گذاری جهت جلوگیری از برخوردپرندگان با شبکه های فشارمتوسط ، اصلاح کابل و سرکابل هوایی معیوب ،تعمیر ترانس هوایی واستفاده ازسرویس خط گرم (بدون قطع کردن برق) برای تعمیرات خطوط  فشار متوسط  را عامل کاهش خاموشی ها در سال های اخیرعنوان کرد.

مهندس شاپور حدادی پور اظهارداشت: در سال گذشته در جهت توسعه انرژی در مناطق روستایی،  طبق مصوبه کشوری به ازای هر کیلو وات برق مصرفی مشترکین ۳ شهر گلپایگان ، گوگو و گلشهر ۳ تومان اضافه شد  که در قبوض مشترکین برق مصرفی هم  مندرج شده است .

وی اضافه کرد: در سال گذشته (۹۲) از محل اعتبارات دریافتی ۳ تومان اضافه شده به  بهای برق مصرفی مشترکین  سه شهر برای  توسعه برق روستاهای سرآور،  قالقان، اسفاجرد و روشنایی جاده نیوان نار و نیوان سوق  استفاده شده است.

میزان افرایش تعرفه برق مصرفی در سال جاری

مهندس حدادی پورخاطرنشان کرد: تعرفه های مصرف برق از بهمن سال گذشته ۲۴ درصد افزایش یافته است و این افزایش قیمت  در قبوض فروردین ماه سال جاری درج  می شود.

امور برق گلپایگان دومین اداره فعال شهرستانی در سطح استان اصفهان

مدیرامور برق  گلپایگان در ادامه با اشاره به عملکرد سال گذشته اظهار داشت: در سال گذشته ۱۳ میلیارد ریال (جاری وعمرانی) ، توسط امور برق شهرستان از ردیف اعتبارات شرکت توزیع برق استان اصفهان  برای اجرای ۱۶ طرح برق رسانی جذب شد.

مهندس حدادی پورکابل کشی ۲۰ کیلوولت و نصب ترانسفورماتور و بهینه سازی فشار ضعیف خیابان شهید احمدی ،بهینه سازی برق رسانی به واحدهای مسکن مهر ، چاه آب درلا، مشترکین جدید، بهینه سازی تعمیرات و جابجایی شبکه و پست روستاهای رباط ملکی و قالقان، شبکه فشار ضعیف محله فیلاخص گلشهر،  از طرح های اجرا شده در این مدت بوده است.

مدیر امور برق گلپایگان تصریح کرد: روشنایی بلوار جدیدالاحداث شهید خرازی، بهسازی روشنایی بلوار سلمان فارسی، کابلکشی ۲۰ کیلو ولت و نصب ترانسفورماتور و بهینه سازی فشار ضعیف خیابان ۱۷ تن،و کوچه مسجدالمهدی، احداث رینگ فیدر یک در شهرک عمران، بهسازی شبکه فشار ضعیف خیابانهای طالقانی و فرمانداری، رفع حریم خیابان آیت االله گلپایگانی، کابلکشی و نصب ترانسفورماتور روستای اسفاجرد از دیگر طرح های اجرا شده است.

وی بیان داشت: تعویض کنتورهای معیوب عادی و دیماندی، رفع حریم و نقاط خطرساز، تکمیل برق رسانی به واحدهای مسکن مهر جاده کوچری، احداث ۲۰ کیلوولت و نصب ترانسفورماتور صحرای میدان، نصب چراغ در مناطق شهری و روستایی، احداث شبکه روشنایی جاده روستای نیوان نار و نیوان سوق ، بهسازی فشار ضعیف روستای شادگان، نصب ترانسفورماتور روستاهای سرآور و شیدآباد نیز از پروژه های مذکور محسوب می شود.

وی خاطرنشان کرد: امور برق شهرستان گلپایگان در ارزیابی عملکرد فعالیت ها مقام دوم را در بین ۲۲ شهرستان استان در سال گذشته (۹۲)  کسب کرد.

  1. با تشکر ولی ای کاش درباره خطرات لامپ کم مصرف (بمب جیوه ای ) هم در صدا وسیما و رسانه ها چیزی گفته شود

Go to TOP