چاپ خبــر

خواستار تخلیه روستای کلوسه فریدونشهر هستیم

با توجه به حادثه‌خیز بودن روستای «کلوسه» از مناطق پشتکوه فریدون‌شهر خواستار تخلیه و جابه‌جایی این روستا توسط اهالی هستیم.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری فریدونشهر به نقل از فارس، استاندار اصفهان در پاسخ به این سؤال که آخرین تصمیم‌گیری در مورد روستای کلوسه از توابع فریدون‌شهر که چندی پیش دچار ریزش کوه بر منازل این منطقه شده بود، چیست، اظهار کرد: روستای کلوسه در منطقه پشتکوه فریدون‌شهر واقع شده است که این روستا به دلیل موقعیت جغرافیایی که دارد، دچار حوادث بسیاری می‌شود.

وی با بیان اینکه خطرات احتمالی تاکنون چندین بار به اهالی آن منطقه گوشزد شده است، افزود: از مدیرکل روستایی خواسته‌ایم که  با مردم این منطقه به صورت جدی صحبت کند.

استاندار اصفهان تصریح کرد: روستای کلوسه مدت بسیاری از سال زیر برف است و مسیر و راه‌های این روستا در برخی از زمان‌ها به دلیل برف مسدود می‌شود.

وی با بیان اینکه چندین بار از مردم خواسته شده است که به دلیل بارش برف بسیار، مسدود شدن راه‌ها و همچنین ریزش کوه، در نقطه‌ای دیگر ساکن شوند، تصریح کرد: صلاح مردم روستای کلوسه به این است که این نقطه را با توجه به حادثه‌ساز بودن ترک کنند، اما تاکنون مردم این منطقه به دلیل مسائل فرهنگی و خلقیات خود این موضوع را قبول نکرده‌اند.

زرگرپور همچنین در مورد خطر سقوط سنگی در روستای «کلهرود» از توابع نطنز گفت: سنگ بزرگی در این منطقه است که احتمال پرت شدن آن و ایجاد حادثه وجود دارد، که از همکاران سازمان صنعت، معدن و تجارت درخواست کرده‌ایم که سنگ را به کوه میخکوب کنند تا ریزش نکند.

روستای کلوسه یکی از هفت روستای پشتکوه فریدون‌شهر است که در آذر ماه سال گذشته بر اثر ریزش تخته سنگ‌های یک‌ متری و دو متری از کوه و برخورد با مدرسه‌ و نیز محل نگه‌داری احشام مسدود شد، پس از این حادثه مردم روستا خودشان تقاضا داشتند که جا به جا شوند و این موضوع را مکتوب اعلام کردند، اما مردم اهالی این روستا به دلایل اعتقادی که عنوان کردند از جابه‌جایی منصرف و دوباره نامه‌ای مکتوب تنها برای مهار سنگ‌های اطراف نوشتند، استاندار اصفهان پیگیر جابه‌جایی این روستا و انتقال این روستا در نقطه‌ای دیگر است.

  1. روستای کلوسه چند صد سال هست که هست به خاطر بی توجهی مردم همان منطقه و بریدن درختان این مشکلات به وجود آمده است اگر همان درختان در آن منطقه کاشته شود این مشکلات به وجود نمی آید در ضمن اگر کمکی به منطقه بشود مردم خودشان سنگها را برای دریافت وام روانه روستا میکنند مواظب عواقب بعد باشید

    • زهرا گفت:

      تَعَصُّب و حَمیَّتِ جاهلیّت بزرگترین مُعضل و بدبختی انسان‌های غافل و منافق است که ریشه در کوتاهی فکر و اِنحطاط فرهنگی آنها دارد و این گونه تعصُب‌ورزی سرچشمه‌ی بسیاری از گناهان بزرگ و اختلافات و فتنه‌هاست.
      به نظر من تنها دلیل عقب ماندگی فرهنگی شهرستان کوته فکری و تنگ نظری بعضی از شخصیتها که نمونش خود آقای اسماعیل یسلیانی هستن می باشد . آقای یسلیانی وقتی نمیتونید نظرات سازنده بدید بهتره گناه مردم بدبخت روستایی رو نشویید اون دنیا مجبور نباشید جوابگو باشید .

  2. خدا می دونه چه نقشه ای برای این بنده خداها کشیدن
    لااله الا الله آدم اعصابش خورد میشه
    آقای استاندار مردم این روستا جا به جا بشن شما مرد هستی تا ثانیه آخر پشتشون باشی و تا آجر آخر روستا ازشون حمایت کنی؟
    به خدا نه
    شما تو خود اصفهان اوضاعنون خوبه

Go to TOP