چاپ خبــر

فعاليت 40 پايگاه محافل انس با نهج البلاغه در گلپايگان

امام جمعه گلپايگان گفت: تلاشگران و متوليان محافل انس با نهج البلاغه نزديك به 40 پايگاه در راستاي آموزش اين كتاب سراسر معنوي را در گلپايگان فعال کرده اند.

به گزارش پایگاه خبری پونه زار به نقل از مهر، در آيين همايش تجليل از مبلغان نهج البلاغه استان اصفهان كه به مناسبت ولادت امام جوادالائمه (ع) و در آستانه ولادت باسعادت مولاي متقيان اميرمؤمنان علي (ع) شامگاه شنبه در سالن اجتماعات كتابخانه آيت الله محمدي گلپايگان برگزار شد، حجت الاسلام محمدرضا اسماعيلي با تقدير از دست اندركاراني كه در مساجد با آموزش نهج البلاغه در راستاي ترويج فرهنگ این اثر جاودانه سرمايه گذاري مي كنند، افزود: تلاشگران و متوليان محافل انس با نهج البلاغه از بدو فعاليت در بيش از يك سال گذشته در گلپايگان با جديت، تلاش و كوشش خود، در حال حاضر نزديك به 40 پايگاه در راستاي آموزش اين كتاب سراسر معنوي را فعال کرده اند.

امام جمعه گلپايگان با تقدير از زحمات و تلاش هاي بي دريغ حجت الاسلام محمدمهدي دشتي پايه گذار مؤسسه محافل انس با نهج البلاغه كشور و فرزند مرحوم حجت الاسلام شيخ محمد دشتي مترجم نهج البلاغه، اظهار داشت:  اگر ما مي خواهيم حضرت علي (ع) را بشناسيم بايد نهج البلاغه را بشناسيم و اگر خواهان پيروي از اميرالمؤمنين علي (ع) هستيم بايد نگاه مان نسبت به نهج البلاغه تغيير كند تا بتوانيم پرچم نهج البلاغه را با افتخار به اهتزاز درآوريم.

حجت الاسلام اسماعيلي افزود: ترويج و آموزش نهج البلاغه این اثر جاودانه، بر گرفته از بیانات و انوار گهربار امیرالمؤمنین حضرت على (ع) آن بزرگ مرد تاریخ كه هيچ گاه غبار زمان پرده كهنگى و فراموشى بر سیماى پرفروغ او نیافكنده و از جلوه و شكوه او نكاسته و تقوا، عدالت، جهاد و دیگر صفات برجسته او را از یاد نبرده، بايد در بين دوستداران و علاقمندان آن حضرت به نحو شايسته گسترش يابد.

وي با بيان اينكه اين اثر ماندگار از متون اولیه فرهنگ اسلامى است و از سوي ادیب علامه مرحوم سید شریف ‏رضى (رضوان الله علیه) در سال 400 هجرى از میان صدها كتاب و منبع، گردآورى و تنظیم شده است، افزود: آنچه تردید ناپذیر است این است كه حضرت علی (ع) چون مرد سخن بوده، خطابه های فراوان انشاء كرده و همچنین به تناسب های مختلف جمله های حكیمانه كوتاه فراوان از او شنیده شده است، همچنان كه نامه های فراوان مخصوصاً در زمان خلافت نگاشته اند و مردم مسلمان علاقه و عنایت خاصی به حفظ و ضبط آنها داشته‌اند.

نماينده ولي فقيه در گلپايگان با بيان اينكه نهج البلاغه مانند قرآن كریم كتاب زنده و کتاب زندگی است، تصريح كرد: امروز می‌توان با بهره‌گیری از کلام گهربار امیرمؤمنان حضرت علی (ع) نگاهی نوین به زندگی داشت.

دبير مؤسسه محافل انس با نهج البلاغه در ادامه با بيان اينكه در حال حاضر 200 پايگاه در اين راستا در كشور فعاليت دارند، افزود: كساني كه وارد عرصه آموزش و ترويج فرهنگ نهج البلاغه اين اثر جاودانه مي شوند، بايد ابتدا در جهت خودسازي خود تلاش كرده و به دستورات اين كتاب زندگي عمل كنند تا حرف و كارشان نمود و تأثير بسزايي در جامعه داشته باشد.

محمدرضا اشكذرنژاد هدف از پايه گذاري اين مؤسسه را آشكار نمودن مظلوميت حضرت علي (ع) و نهج البلاغه برشمرد و اظهار داشت: با لطف و عنايت پروردگار اين هدف عالي با غربت زدايي فرهنگ نهج البلاغه در شهرهاي مختلف كشور انجام خواهد گرفت.

وي با مثبت ارزيابي نمودن اقدامات انجام گرفته، تصريح كرد: در اين راستا به گونه اي عمل شده است كه مقام معظم رهبري اين حركت را تقدير و تحسين كرده و اظهار کرده اند ما در جريان كار شما قرار داريم.

حجت الاسلام محمدمهدي دشتي در اين آيين با بيان اينكه وارد شدن در عرصه نهج البلاغه با اذن و اراده حضرت علي (ع) بوده است، افزود: شك نكنيد براي ورود به معارف اهل بيت (ع) اذن دخول لازم است و مبلغان نهج البلاغه در اين امر مأموريت بزرگي بر دوش دارند.

بنيان گذار مؤسسه محافل انس با نهج البلاغه كشور با بيان اينكه اولين قدم براي شناخت حضرت علي (ع) و نهج البلاغه، عمل به دستورات آنهاست افزود: در اين عرصه بايد با الگوگيري از آن حضرت در زمينه هاي جهاد اقتصادي، احترام به خانواده، دل نبستن به داشته هاي دنيا و … قدم برداريم؛ زيرا كه سعادت دنيا و آخرت در مسير اهل بيت (ع) است.

به گزارش خبرنگار مهر، در پايان اين آيين پرده برداري از بلوار نهج البلاغه واقع در ابتداي كوچري گلپايگان كه با حضور امام جمعه، فرماندار، شهردار، اعضاي شوراي اسلامي شهر گلپايگان، مبلغان نهج البلاغه و شركت كنندگان در همايش برگزار شد، و محمود بخشي شهردار گلپايگان با بيان اينكه اين پروژه يكي از پروژه هاي شاخص شهرداري است كه با اعتباري بالغ بر يك ميليارد و 500 ميليون تومان تاكنون هزينه در برداشته است، افزود: باند اول اين بلوار در سال گذشته مورد بهره برداري قرار گرفت و باند دوم آن با صرف هزينه اي بالغ بر 500 ميليون تومان در آينده نزديك به بهره برداري خواهد رسيد.

Go to TOP