چاپ خبــر

آغاز عملیات مرمت بقعه پیرجلال الدین سلطان خوانسار

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خوانسار گفت: عملیات مرمت و نماکاری بقعه پیرجلال الدین سلطان از ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری پونه زار به نقل از ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین عباس نصیرالاسلامی اظهار کرد: اداره اوقاف شهرستان با همکاری شهرداری خوانسار از ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری اقدام به آغاز عملیات بهسازی و نماکاری بقعه پیرجلال الدین سلطان خوانسار کرده است.

رییس اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان خوانسار گفت: نماکاری گنبد و ستون‌های این بقعه به صورت استیل زرد خواهد بود که علاوه بر استقامت بالا در برابر فشار سنگین ترددهای وسایل نقلیه در اطراف آن، ماندگاری بسیار خوبی در برابر نور خورشید و سرمای شدید شهرستان دارد، هم‌چنین هزینه استیل کاری آن بالغ بر 500میلیون ریال خواهد بود که توسط استاد پور جلالی از شهرستان ملایر پرداخت خواهد شد.

نصیرالاسلامی افزود: استیل گنبد و گلدسته امامزاده احمد(ع)، گنبد امامزاده ابراهیم (پیرشهریار) روستای حسن آباد، گنبد و گلدسته امامزادگان حلیمه خاتون و نرجس خاتون (س) روستای قودجان سایر آثار هنری استاد پورجلالی در شهرستان خوانسار است.

در شمال شهر خوانسار و در محلة بابا سلطان زيارتگاهي است با نام بقعة پير جلال الدين سلطان. بنابر نقلی ايشان از عرفا و مشاهير قرن هشتم هـ . ق بوده و در سال 855 (هـ.ق) در اين مکان به شهادت رسيده و مدفون شده است و بنابر نقل دیگر از سادات و امام زادگان بزرگوار از نسل امام هادی(ع) است. با توجه به بافت جديد شهر، اين بقعه در خيابان و بلوار قرار گرفته و فاقد بارگاه و ضريح است و تنها روي سنگ مزار پير جلال الدين سلطان سقفي مدور و گنبدي، روي چند ستون به صورت بناي بقعه پير جلال‌الدين سلطان ديده مي‌شود.

 

Go to TOP