چاپ خبــر

رئیس جدید اداره اوقاف و امورخیریه گلپایگان معرفی شد

با حضور مدیر کل اوقاف و امورخیریه استان اصفهان رئیس جدید اداره اوقاف و امور خیریه گلپایگان معرفی شد.

به گزارش پایگاه خبری پونه زار به نقل از گلپانا، حجت الاسلام و المسلمین رضا صادقی در آیین تودیع و معارفه رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گلپایگان که در حسینیه ناصربن علی امامزاده هفده‌تن برگزار شد، اظهار کرد: امامزاده‌ها در اقسا نقاط  کشور به قطب فرهنگی تبدیل شدند و  مردم با اعتقاد ذاتی و ارادتی که نسبت به ائمه اطهاردارند به امامزاده‌ها می‌آیند و وظیفه متولیان اوقاف است که  زمینه رضایت مردم را فراهم کنند .

صادقی افزود: در جامعه اسلامی  بنا به اعتقادی خاصی که خانواده ها به بقاع متبرکه دارند فرزندان نیز  از کودکی با امامزاده‌ها آشنا می‌شوند.

وی اظهار داشت: ایجاد تحول اقتصادی در موقوفات ، ایجادتحولات فرهنگی در امور قرآنی و  به روز کردن مال‌الاجاره‌ها  و اهل بیت  را از جمله سیاست های اوقاف و امورخیریه در سال جاری  عنوان کرد.

مدیر‌ کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با بیان اینکه وقف کاری ماندگار و جاویدان  است چرا که در ادیان دیگر هم سنت حسنه وقف وجود دارد ، تأکید کرد: در جهت ترویج فرهنگ وقف در عصر حاضر تلاش کنیم چرا که درآمد حاصل از موقوفات صرف بیماری‌های صعب‌العلاج و افراد نیازمند می شود.

صادقی افزود: حسن خلق ،همکاری و تعامل با ادارات و ارگان‌ها، دفتر‌‌ امام جمعه، دفتر آیت اعظام، حسن خلق از ویژگی‌های یک مدیر موفق  برای ترویج فرهنگ وقف است.

مدیر‌کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان بیان کرد: مدیریت ۸۱۷ بقعه را در استان بر عهده مدیر کل اوقاف اصفهان است  که هم اکنون در ۸۰ درصد بقاع متبرکه کارهای عمرانی در حال انجام می باشد.

وی افزود: ۴۳هزار رقبه و ۱۲هزار و ۵۰۰ موقوفه انتفاعی و منفعتی  و همچنین  ۹۰۰ حسینیه و ۳۵ هزار رقبه منفعتی در استان اصفهان وجود دارد ، که در  حدود ۸ هزار رقبه منفعتی مانند حسینیه و مسجد و دارالقرآن نیز تحت پوشش اداره اوقاف قرار دارد.

رئیس اسبق اداره اوقاف و امور خیریه گلپایگان در ادامه اظهارداشت :در سال ۱۳۹۲ از محل جمع‌آوری نزولات مردمی و صندوق های امامزادگان گلپایگان ۱۲۳میلیون تومان جمع‌آوری شده است، که  در همین سال بیش از ۶۰۰ میلیون تومان برای کارهای عمرانی بقاع متبرکه هزینه شده است ، که با همت و کمک خیرین اقدامات عمرانی بزرگی در بقاع متبرکه گلپایگان صورت گرفته است.

حفظ موقوفات از مهم ترین اولویت کاری

 رئیس جدید اداره اوقاف و امور خیریه گلپایگان بیان کرد: خدمت به خلق، تکریم ارباب رجوع و خدمت به امام‌زادگان و حفظ موقوفات از مهم‌ترین اولویت‌های کاری خواهدبود.

حجت الاسلام والمسلمین مهدی طاهری افزود: در سال مدیریت جهادی همه تلاش و همت خود را برای قرآن، اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی و تعامل با مسئولان شهرستان انجام می دهم.

لازم به ذکر است:  حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی طاهری که ریاست اداره اوقاف شهرضا را برعهده داشتند به مدت سه سال به سمت رئیس اداره اوقاف گلپایگان منصوب شدند.

همچنین در آین آیین ضمن تقدیر وتشکر از خدمات و زحمات سه ساله گذشته حجت‌الاسلام والمسلمین  محسن ضیایی وی به سمت رئیس اداره اوقاف کاشان منصوب شد.

Go to TOP