چاپ خبــر

آب منطقه ای با اعصاب مردم فریدونشهر بازی نکند/ظرفیت صبر مردم هم اندازه ای دارد

عملیات اصلاح خط لوله انتقال اب شرب مردم فریدونشهر از چشمه لنگان متوقف شد.

به گزارش پایگاه خبری فریدونشهر- پونه زار؛ امروز مطلع شدیم شرکت ابفای فریدونشهر برای تعویض و اصلاح خط لوله انتقال اب چشمه لنگان به فریدونشهر که قدمتی سی – چهل ساله دارد و تعوض و مرمت ان یک نیاز اساسی برای تامین اب شرب مردم فریدونشهر است، اقدام کرده است تا شاهرگ حیات بخش مردم فریدونشهر در اینده دچار اسیب های جدی تر نشود و بتواند همچنان به تامین اب منطقه بپردازد.

اما در این بین شنیده ها حاکی از این بود که اداره اب منطقه ای وارد میدان شده است و از پیش رفت اولیه کار جلوگیری نموده و اجازه ادامه پیدا کردن مراحل عملیاتی اصلاح  خط لوله انتقال اب شرب مردم فریدونشهر از چشمه لنگان را نداده است.

اینکه دلایل آب منطقه ای برای جلوگیری ازشروع این عملیات چه بوده است و اداره ابفا چه واکنشی نشان خواهد داد را در ساعات و روزهای اینده بررسی خواهیم کرد ولی نکته مورد توجه پایمال شدن حق مردم فریدونشهر است که به خصوص در مورد آب این تنها دارایی مردم منطقه تکرار می شود.

به همین جهت در یک تماس تلفنی با رییس شورای شهر فریدونشهر مسئله را پیگیری کردیم که وی در پاسخ به سوال ما گفت: این خط لوله از اول انقلاب تا به امروز مرمت و یا اصلاح نشده است و اقدام اداره ابفای فریدونشهرطبق سند چشم انداز و نیاز به اصلاح خطوط اب شرب، به جا و منطقی بوده است ولی دخالت اداره آب منطقه ای و متوقف کردن عملیات جای سوال دارد که ما هم به دنبال حل این موضوع و پیگیری دلایل ان هستیم.

حسین گوگونانی در ادامه اظهار داشت: شورای شهر فریدونشهر اجازه از بین رفتن حق مردم نجیب فریدونشهر را نخواهد داد و مسئولین این امر بدانند مسئله تامین سالم آب شرب منطقه جزو خطوط قرمز ما است که اگر بخواهند از ان عبور کنند، مردم فریدونشهر  برای احقاق حق قانونی خود وارد عمل خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه همیشه مردم فریدونشهر حامی و همراه مسئولین شهرستان و استان بوده اند که این امر مثال زدنی هم است و نشان از فرهنگ بالای مردم این منطقه میدهد گفت: ظرفیت تحمل و صبر مردم در عدم توجه به مشکلات تامین اب و عدم تامین خسارات وارد شده به مزارع  کشاورزی و محیط زیست منطقه، پر شده است و دیگر قادر به تحمل دعواهای سازمانی ناشی از نبود قانون و دست نگه داشتن های تکراری نیستند.

وی در پایان گفت: به مسئولین آب منطقه ای اعلام می کنیم با اعصاب مردم فریدونشهر بازی نکنند و  شورای شهر فریدونشهر در راستای وظیفه و میثاق خود با مردم در مسئله مورد نظر هیچگونه تعارف و کوتاهی نخواهد کرد و به جد خواسته مردم که همان اجرای قانون و توجه به مناطق کمتر توسعه یافته است را پیگیری خواهد کرد.

 

 

 

 

 

  1. مهدی گفت:

    با سلام و تشکر از اقای گوگونانی باید از چنین نیروهایی تشکر کرد و دست این گونه افراد را بوسه زدکه بدنبال گرفتن حق مردم هستندنیاز فریدونشهر چنین افراد جوان و شجاعی بود

  2. با سلام و عرض خسته نباشید خدمت آقای گوگونانی رئیس محترم شورای شهرمان :
    از اینکه مردم شهرمان با شناخت و با درایت کامل به شما و آقای اصلانی رای دادند و شورای شهر شدید به خود می بالیم . اینگونه مسائل که فرمودید به حق که هیچ جای تعارف ندارد. موفق و سربلند باشید. یقین بدانید مردم فریدونشهر حامی شما هستند و هر جا لازم باشد وراد عمل می شوند.

  3. صالحی گفت:

    باسلام وتشکراز شورای محترم شهرفریدونشهرکه برای حل مشکلات فریدونشهربصورت قاطعانه واردعمل می شوند،خداقوت،باهمکاری مسولین ادارات ودیگرمسولین فریدونشهروکمک مردم شهرمی توانیم آینده خوبی را برای فریدونشهررقم بزنیم.باتشکر

  4. ای کاش همه مسولین ما جسارت آقای گوگونانی را داشتند . آفرین بر شما و سخنان به حقتان.

  5. احسنت .به شجاع ترین شورا شهر

  6. سلام آقا حسین ،آقا بهروز و سایر بزرگواران در شورای شهر
    شما فقط اراده کنید و امر بفرمائید تا مردم شهرستان حرکت خودشون رو نشون بدن. منتظریم.

  7. ازبیان واقعیت های عینی توسط اقای حسین گوگونانی رئیس محترم شورای اسلامی فریدونشهر استقبال و حمایت می نمائیم .
    اگرمسئولان ومدیران قبلن چشم برواقعیت ها نمی بستندودربرابر بدرفتاریهای سازمان اب منطقه ای
    سکوت نمی کردندحال و روز مردم شهر و روستا ومحیط زیست وعرصه ملی این شهرستان اینچنین زار
    نمی شد!(برای نمونه آخرین اقدام، قطع هزاران درخت چشمه بابا احمد که باسکوت سنگین مسئولان سپری شد!) ویا مورد دیگر عقب نشینی ومماشات بیش ازحد دربرابر تضیع حقوق مردم تا بدانجا
    رسیده است که آب بناحق قطع شده وتخلیه شده از مزارع زیر پای کشاورزان راهرتانکر 10000لیتر
    را400000رایال مجبوریم ازسازمان آب منطقه ای خریداری وپای درختان وباعات خودبریزیم !
    چرا دربرابراین ستم مضاعف وظلم اشکارسکوت کردند؟ درمقررات انتقال آب بین حوضه ای امده است «درآمدحاصل ازفروش اب ،بین حوضه های مبداءومقصد بطورعادلانه تقسیم گردد.»
    حال باتوجه 200میلیون مترمکعب آب خروجی سالانه ازتونل چشمه لنگان و نرخ اعمال شده بالاارزش آن بالغ بر800میلیارد تومان میرسد حق آبه حوضه مبداء فریدونشهروسهم مردمی که روی خزانه عظیم آب زندگی میکنند کجاست ؟چرا مطالبه اجرای قانون نشده است !؟

Go to TOP