چاپ خبــر

استقرار اولین پاسگاه کنترل کوچ عشایر در شهرستان فریدونشهر

اولین پاسگاه کنترل کوچ عشایر در سال جاری به منظور رعایت زمان‌بندی کوچ در منطقه کاکلستان شهرستان فریدونشهر استقرار پیدا کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار، با آغاز فصل گرما اولین پاسگاه کنترل کوچ عشایر به شهرستان فریدونشهر در سال جاری به منظور جلوگیری از ورود زودهنگام عشایر به چراگاه‌های این شهرستان توسط یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری در پل کاکلستان استقرار یافت.

کاکلستان مرز بین دو استان لرستان و اصفهان بوده و یکی از پر رفت‌و‌آمدترین ورودی‌های عشایر به مراتع ییلاقی شهرستان، از طریق این پل است. در کنار همکاری عشایر کوچ‌رو، این پاسگاه مسئولیت دارد ضمن جلوگیری از ورود بیش از ظرفیت مقرر دام، به منظور حفاظت از منابع طبیعی برنامه زمان‌بندی کوچ را رعایت کند.

حدود 17 هزار نفر عشایر کوچ‌رو هر ساله با گرم شدن هوا از مناطق قشلاقی خود در استان خوزستان به مناطق ییلاقی شهرستان فریدونشهر کوچ می‌کنند که برخی از ایشان مسیر کوچ را با پای پیاده و از ایلراه‌ها و برخی دیگر با خودرو طی می‌کنند.

مطابق برنامه زمان‌بندی کوچ، عشایر نباید قبل از خرداد ماه وارد استان اصفهان و شهرستان‌های ییلاقی نظیر فریدونشهر، فریدن، چادگان و سمیرم شده و قبل از فرا رسیدن مهر ماه نیز باید ییلاق را ترک کنند.

انتهای خبر/

Go to TOP