چاپ خبــر

مقاومت تنها راه در امان ماندن از شرّ دشمن است

خطیب جمعه فریدونشهر خاطرنشان کرد: بعد از ترور شهید اسماعیل هنیه در تهران، مرتب بوق‌های تبلیغاتی دشمن درون کشور در کنار دشمن صهیونیستی هشدار می‌دهند که اگر پاسخ دادید با واکنش ما رژیم صهیونیستی مواجه خواهیم شد همان طور که ترامپ بعد از به شهادت رساندن سردار سلیمانی هشدار می‌داد که اگر ایران اقدامی انجام دهد 52 نقطه آن را موشک‌باران می‌کنیم ولی ما عین الاسد را با خاک یکسان کردیم و این‌ها هیچ کاری نتوانستند بکنند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار

حجت الاسلام اسماعیل شامحمدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته فریدونشهر با بیان این که کشورها در برابر استکبار و ظلم یکی از سه رویکرد را برمی‌گزینند، گفت: رویکرد اول رویکرد کشورهایی است که خود ظالم و مستکبر هستند مانند آمریکا که مظهر ظلم و استکبار شده و یا رژیم صهیونیستی که نماد تروریسم دولتی در دنیا شده است.

امام جمعه فریدونشهر رویکرد دوم سیاسی در این زمینه را رویکرد کشورهایی عنوان کرد که با وجود این که تحت هجمه و ظلم کشورهای مستکبر قرار می‌گیرند اما در برابر آن‌ها سر خم نمی‌کنند و در برابرشان ایستادگی می‌کنند مانند ایران و یمن.

وی رویکرد سوم سیاسی این حوزه را مختص کشورهایی دانست که برای آسیب ندیدن از دست دشمن در برابر آن سر خم می‌کنند مانند اردن و عربستان سعودی که این عده در میانه جنگ مستکبران و مقاومت، از هر دو طرف می‌ترسند.

خطیب جمعه فریدونشهر تصریح کرد این دو رویکرد در مقابل ظلم درون کشور نیز وجود دارد و عده‌ای هستند که می‌گویند زیر بار ظلم برویم اما دردسر برای خودمان درست نکنید. دشمن به پایتخت ما حمله کند، دو تا سردار ما را هم بکشد، مگر چه می‌شود!؟

حجت الاسلام شامحمدی افزود: یکی از این احمق‌های درجه یک با ایجاد دوگانه‌ای بی‌ربط توییت کرده بود مو برای کشور ما بیشتر ضرر دارد یا موشک! از نظر این‌ها حالا هم که دشمن آمده پایتخت کشور ما را زده ما نباید کاری کنیم.

امام جمعه فریدونشهر در واکنش به برخی موضع‌گیری‌های مسئولان جدید دولت چهاردهم ادامه داد: معاون راهبردی رئیس جمهور در سخنانی گفته بود «مردم ما نمی‌خواهند بیش از این برای فلسطین هزینه شوند» در حالی که اولاً مسأله ما فلسطین نیست مسأله ما سرزمین اسلام و قبله‌گاه اول مسلمانان است، دوماً ما برای خودمان داریم هزینه می‌شویم چرا که دشمن ما رؤیای نیل تا فرات را دارد و اگر ما آن را آرام بگذاریم او ما را رها نخواهد کرد و به فکر تصرف کشور ما هم هست.

وی گفت: برای رسیدن به آرامش راهی جز سختی کشیدن نداریم و اگر با این‌ها که شرّ مطلق هستند مقابله نکنیم و این غده سرطانی را از بین نبریم همواره تحت آزاد و اذیت ایشان خواهیم بود.

خطیب جمعه فریدونشهر خاطرنشان کرد: بعد از ترور شهید اسماعیل هنیه در تهران، مرتب بوق‌های تبلیغاتی دشمن درون کشور در کنار دشمن صهیونیستی هشدار می‌دهند که اگر پاسخ دادید با واکنش ما رژیم صهیونیستی مواجه خواهیم شد همان طور که ترامپ بعد از به شهادت رساندن سردار سلیمانی هشدار می‌داد که اگر ایران اقدامی انجام دهد 52 نقطه آن را موشک‌باران می‌کنیم ولی ما عین الاسد را با خاک یکسان کردیم و این‌ها هیچ کاری نتوانستند بکنند.

حجت الاسلام شامحمدی انتخاب یحیی سنوار به جانشینی اسماعیل هنیه را تبریک گفت و همگرا کردن قلوب رهبران حماس به سمت این شخص و انتخاب وی را از الطاف الهی خواند.

امام جمعه فریدونشهر اظهار کرد: دشمن از انتخاب سنوار بیش از حضور اسماعیل هنیه نگران شد زیرا اگر اسماعیل هنیه یک دیپلمات بود که خارج از سرزمین‌های اشغالی با رزیم صهیونیستی مبارزه می‌کند، یحیی سنوار یک مجاهد و مبارز است که درون غزه در حال مدیریت میدان مبارزه با رژیم صهیونیستی است.

وی در حوزه سیاست داخلی نیز با اشاره به سخنی از رئیس جمهور که گفته بود وزرا را با مشورت رهبر انقلاب انتخاب خواهد کرد، این سخن را دروغ پنداشت و گفت: اولاً این مسأله خلاف قانون است و انتخاب وزرا از وظایف رئیس جمهور و در ید اختیارات وی است دوماً مگر رهبر چقدر زمان و ظرفیت دارد که بتواند تک تک وزرا بشناسد، پرونده‌های آن‌ها را بررسی کند و روی آن‌ها نظر بدهد در حالی که این پروسه با وجود 300 نماینده مجلس در یک بازه زمانی دو هفته‌ای با کار فشرده انجام می‌شود!؟

خطیب جمعه فریدونشهر از رئیس جمهور خواست همان طور که در تبلیغات خود مرتب شعار می‌داد صادقانه با مردم برخورد کند و هدف رئیس جمهور از این سخنان را ابتدا تنزیه گزینه‌های انتخابی خود برای کابینه چهاردهم و دوم زمینه‌سازی برای انداختن تقصیرها و کم‌کاری وزرا بر گردن رهبری برشمرد.حجت الاسلام شامحمدی همچنین سخنانی از رئیس جمهور که در آن اظهار کرده بود «نمی‌گذارند کار کنیم» را مورد انتقاد قرار داده و گفت: این صحبت‌ها در حالی که هنوز رئیس جمهور به طور کامل مستقر نشده و دولتی تشکیل نداده است چه معنی دارد؟ آقای پزشکیان شما باید مشخص کنی چه کسی نمی‌گذارد کار کنی، اگر قانون نمی‌گذارد که شما در جایگاه نماینده مجلس کاملاً با قانون آشنا بودی و قطعاً قبل از ثبت‌نام هم چارچوب‌های قانونی کشور را مطالعه کردی و با اطلاع داوطلب ریاست جمهوری شدی پس اگر این چنین هست و فکر می‌کنی این چارچوب‌ها نمی‌گذارد کار کنی پس چرا نامزد انتخابات شدی؟ در حالی که رئیس جمهور در کشور بالاترین میزان اختیارات و امکانات را در اختیار دارد.

امام جمعه فریدونشهر ادامه داد: اگر هم اطرافیانت نمی‌گذارند کار کنی که در اولین روزی که برای تحویل گرفتن دفتر ریاست جمهوری رفتی و به قرآن تفأل زدی نیز قرآن همین هشدار را داد که اگر از برخی از اطرافیانت دوری نکنی به بیراهه خواهی رفت و اهل جهنم خواهی شد.

انتهای خبر/

 

Go to TOP