چاپ خبــر

بُعد سیاسی و اجتماعی «حجاب»، آن را مسئله اولویت‌دار کشور کرده است

امام جمعه فریدونشهر مسئله عفاف و حجاب را یک مسئله حیاتی در جامعه دانسته و گفت: اگر نمایندگان مجلس دغدغه‌ای به اندازه رئیس مجلس شدن و هیئت رئیسه شدن، برای عفاف و حجاب داشتند، مشکلات حوزه عفاف و حجاب برطرف می‌شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار، حجت الاسلام اسماعیل شامحمدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته فریدونشهر مسئله عفاف و حجاب را یک مسئله حیاتی در جامعه دانسته و گفت: حجاب علاوه بر بُعد فرهنگی، بُعد سیاسی و اجتماعی نیز دارد و به همین جهت باید در اولویت اقدامات مسئولان قرار بگیرد.

امام جمعه فریدونشهر ضمن تشکر از رئیس جمهور و رئیس قوه قضاییه در حمایت از مأموران فراجا برای اجرای طرح «نور» در مقابله با هنجارشکنی و قانون‌شکنی در موضع عفاف و حجاب، عنوان کرد: این دو دستگاه در روزهای اخیر که نیروهای خدوم فراجا، مرکز سیبل قرار گرفته و از دوست و دشمن ضربه می‌خورند، رسالت خود را انجام کرده و از فراجا پشتیبانی کردند.

وی با انتقاد از مجلس شورای اسلامی به دلیل این که در این سال‌ها نتوانسته است قانونی تصویب کند که مأمور انتظامی خلع سلاح نشود، اظهار کرد: کشور ما تنها کشوری است که به جای این که مأمور، مجرم را تعقیب کند، مجرم مأمور را تعقیب کرده، هتک حرمت کرده و به قانون‌شکنی خود نیز افتخار می‌کند.

خطیب جمعه فریدونشهر تأکید کرد: اگر نمایندگان مجلس دغدغه‌ای به اندازه رئیس مجلس شدن و هیئت رئیسه شدن، برای عفاف و حجاب داشتند، مشکلات حوزه عفاف وحجاب برطرف می‌شد.

حجت الاسلام شامحمدی ادامه داد: بسیاری از بی حجابان به اسلام و انقلاب اعتقاد دارند اما درصد بسیار پایینی از آن‌ها به هیچ هنجاری پایبند نیستند و تا قوه قهریه بالای سرشان نباشد، دست از این جسارت و حرمت‌شکنی بر نمی‌دارند.

امام جمعه فریدونشهر همچنین ضمن تبریک روز معلم، تصریح کرد: اگر معلمی شغل انبیا است پس هم معلمین باید حرمت خود را حفظ کنند و هم مردم و دانش‌آموزان باید حرمت معلمین را حفظ نمایند و معلمین باید ویژگی‌های اخلاقی استاد مطهری را سرلوحه خود قرار دهند چرا که ایشان معلمی اسلام‌شناس، زمان‌شناس و مسئله‌شناس بود و معلمین باید به این خلقیات آراسته باشند.

وی به مناسبت روز ایمنی حمل و نقل جاده‌ای نیز اظهار کرد: برای تحقق این شعار، هم مردم و هم مسئولان باید به وظایف خود عمل کنند و مسئولان در ساخت جاده‌های مناسب و مردم در فرهنگ صحیح رانندگی تلاش کنند چرا که سالانه ۳۴ هزار نفر معلول در اثر تصادفات جاده‌ای به جامعه تحمیل می‌شوند.

خطیب جمعه فریدونشهر با تبریک روز شوراها به اعضای شوراهای اسلامی شهرها و روستاها، گفت: شورای شهر و روستا ویژگی منحصر به فردی دارند که سایر مسئولان آن ویژگی‌ها را ندارند که عبارتند از: در دسترس بودن، بومی محل بودن و دردآشنای مردم بودن که این سه ظرفیت می‌تواند در رفع مشکلات شهر و روستا تأثیر به سزایی داشته باشد.

حجت الاسلام شامحمدی در پایان ضمن ابراز رضایت از شورای اسلامی شهر فریدونشهر در این دوره بیان کرد: مردم از زحمات شورا و شهردار راضی هستند اما قانع نیستند و ان‌شاءالله با تلاش مضاعف ایشان خدمات بیشتری در این شهر محقق خواهد شد.

انتهای خبر/

Go to TOP