چاپ خبــر
امام جمعه فریدونشهر:

انقلاب اسلامی سرآغاز حکومت الهی در جهان بود

امام جمعه فریدونشهر با بیان این که انقلاب اسلامی ایران سرآغاز حکومت الهی در جهان بود، گفت: نگاه برخی به انقلاب مانند نگاه به آسمان با چشمان غیرمسلح است که گویی تنها یک صفحه آبی می‌بینند اما وقتی با ابزارهای پیشرفته به آسمان نگاه می‌کنیم کرات و ستاره‌های متعددی در آن می‌بینیم، نگاه به انقلاب باید نگاه عمیق باشد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار، حجت‌الاسلام اسماعیل شامحمدی در خطبه‌های نماز جمعه فریدونشهر با بیان این که نگاه به 22 بهمن ماه باید نگاه عمیق باشد، اظهار کرد: 22 بهمن آغاز حکومت اسلامی و سرنگونی رژیم طاغوت بود.

امام جمعه فریدونشهر تصریح کرد: وقتی با چشم غیرمسلح به آسمان نگاه می‌کنیم گویی به یک صفحه آبی می‌نگریم اما وقتی با وسایل پیشرفته به آسمان نگاه می‌کنیم میلیون‌ها ستاره و کره و کهکشان پیدا می‌شود و نگاه به 22 بهمن نیز باید این چنین عمیق باشد.

وی با اشاره به نقل قولی از علامه حسن‌زاده آملی در این رابطه که انقلاب اسلامی ایران، ظهور صغری حضرت صاحب الزمان -عجّل الله تعالی فرجه الشّریف- است، تصریح کرد: خداوند در عالم تغییرات را دفعتاً ایجاد نمی‌کند مانند تبدیل شدن زمان از شب به روز که آرام آرام با روشن شدن هوا رخ می‌دهد.

خطیب جمعه فریدونشهر افزود: ظهور امام نیز روشن شدن عالم است و دفعتاً رخ نخواهد داد همان طور که غیبت امام یکباره نبود و ابتدا دور شدن امامین عسکرین از جمعیت را داشتیم، بعد غیبت صغری را و بعد غیبت کبری را.

حجت‌الاسلام شامحمدی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران ظهور صغری امام زمان است و بعد از این که مردم به حکومت الهی عادت کردند، ظهور کبری امام زمان رخ خواهد داد.

امام جمعه فریدونشهر رشد مردم در بُعد معنوی را یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی عنوان کرد و با اشاره به وقایع معنوی و مذهبی که بعد از انقلاب در کشور به وجود آمد، اظهار کرد: گسترش معنویت جامعه بعد از انقلاب کاملاً محسوس و مشهود است.

وی در مورد برکات انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن برای معیشت و زندگی مردم نیز مثال‌هایی را بیان کرد که بهبود اوضاع بهداشت و درمان جامعه نمونه‌ای از آن بود.

خطیب جمعه فریدونشهر تصریح کرد: امروز درباریان رژیم شاهنشاهی نیز همچون اردشیر زاهدی، داماد شاه و وزیر امور خارجه دوران طاغوت، بر قدرت و عظمت جمهوری اسلامی ایران اقرار کرده‌اند و با عباراتی نظیر این که «200 سال کشور ما در اسارت بود و زجر می‌کشید اما امروز روی پای خود ایستاده است» حقایق مهمی در مورد کشور ما را بیان می‌کنند.

حجت‌الاسلام شامحمدی عنوان کرد: قضاوت برخی از مردم نسبت به جمهوری اسلامی مانند قضاوت آن کودکی است که چون پدری که او را رشد و پرورش داده است و مایحتاج زندگی او را تأمین کرده برایش پفک نخریده است او را پدر بدی می‌داند. قضاوت برخی از مردم نسبت به انقلاب این چنین قضاوت کودکانه‌ای است.

امام جمعه فریدونشهر با اشاره به سیل گردشگران وارد شده به فریدونشهر، بسیاری از اصناف و مشاغل شهرستان را منتفع از ایشان دانست اما از مشکلات ایجاد شده برای شهرستان با ورود حجم بالای گردشگران همچون مسدود شدن راه‌های به ویژه راه‌های روستایی سخن گفت.

وی اظهار کرد: گردشگری موضوع مهمی است مشروط بر این که مسائل فرهنگی و تأمین زیرساخت‌ها در آن لحاظ و رعایت شود.

وی به مسئولان دولتی توصیه کرد موضوع عریض کردن جاده‌های شهرستان به منظور افزایش توان تحمل بار ترافیکی گردشگران را در دستورالعمل قرار داده و گام به گام آن را پیش ببرند تا حداقل آیندگان از آن استفاده کنند و مشکلات مربوط به گردشگری در آینده دیگر وجود نداشته باشد.

انتهای خبر/

Go to TOP