چاپ خبــر
انتقادهای اسفنانی از مسئولان اصفهان

اسفنانی :ذاکر اصفهانی استاندار قبلی اصفهان در جلسات گوناگون خود همواره افتخار به ممانعت از استقرار کارخانه پتروشیمی در شهرستان فریدون شهر می کرد

محمد علی اسفنانی از بی توجهی مسئولان استان انتقاد کرد

به گزارش پایگاه خبری فریدونشهر – پونه زار ، محمد علی اسفنانی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه شهرستان هی غرب استان ظرفیت سرمایه گذاری در صنایع تبدیلی و صنایع روز استان را دارند،اظهار داشت: به جرات می گویم که در منطقه غرب استان حتی یک واحد صنعتی و تولیدی در حد کارخانه برای توسعه و اشتغال مردم منطقه ایجاد نشده است.

وی با بیان اینکه تعدادی تولیدی در حد صنعت کارگاهی در بخش نساجی در غرب استان فعالیت می کنند، افزود: نکته رنج آور آن است از تعداد 50 دستگاه بافندگی کارگاهی منطقه فقط دو دستگاه فعال و 48 دستگاه دیگر خاموش است و صاحب آن به دنبال فروش آن است.

نماینده مردم فریدن، فریدون شهر، چادگان و بویین میاندشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تولید بالای شیر در شهرستان های غرب استان، ادامه داد: در حال حاضر یکی از کارخانجات معروف شیر پاستوریزه در فریدن به دلیل وجود مشکلات متعدد فقط توان استفاده از 10تن شیر در چرخه تولیدات خود را دارد و این در حالی است که ظرفیت واقعی این کارخانه 200 تن شیر در روز می باشد.

اسفنانی یادآور شد: جای نگرانی و سوال است که منطقه غرب استان با این همه استعداد در بحث کشاورزی و دامداری چرا از توسعه واحد های صنایع تبدیلی در سیاست های استانی محروم مانده است.

ظرفیت استقرار صنعت فولاد در منطقه وجود دارد

وی با بیان اینکه شهرستان های ذکر شده کمبود آب نداشته و حتی دچار هدر رفت منابع آب می باشند، اظهار داشت: اعتقاد دارم که با توجه به نیاز بالای صنعت فولاد به آب می توان سیستم های جدید و بدون آلایندگی این صنعت را در راستای اشتغال قشر جوان و توسعه در منطقه مستقر نمود.

مسئولان استان قدمی برای توسعه گردشگری غرب استان برنداشته اند

این عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در خصوص وضعیت گردشگری شهرستان های غربی استان گفت: مسئولان استانی همواره به بهانه آلایندگی هوا و طبیعت مانع استقرار صنایع در غرب استان شده اند و مدعی هستند که باید بر روی ظرفیت گردشگری منطقه کار شود.

اسفنانی با انتقاد از اینکه هیچگونه زیر ساخت قابل قبولی از طرف دستگاههای استانی برای توسعه گردشگری شهرستان های غرب نشده است،افزود: برای نمونه پیست اسکی فریدون شهر قابلیت تبدلی به یک پیست بین المللی را دارد اما این پیست حتی فاقد یک اتاق رختکن است.

وی یادآور شد: فریدون شهر حتی از داشتن یک هتل درجه پنج هم محروم است به عبارت ساده تر اگر اسکی بازان تا قبل از غروب آفتاب از شهرستان باز نگردند به دلیل سرمای زیاد جان می بازند.

نماینده مردم فریدن،چادگان ،فریدون شهر و بوئین میاندشت ادامه داد: منطقه افوس در شهرستان فریدن نیز به دلیل برخورداری از مناطق زیبای طبیعی و چشمه سار ها به عنوان منطقه گردشگری نمونه استان اصفهان اعلام شد اما دستگاهای اجرایی تاکنون تغیرات خاصی در ایجاد زیر ساخت های آن انجام نداده اند.

مسئولان استان چهار محال توان ساخت 10 پالایشگاه را هم دارند

اسفنانی در واکنش به برخی شایعات در خصوص ایجاد پالایشگاه در استان چهار محال و بختیاری و آلایندگی آن برای هر دو استان همسایه اظهار داشت: ذاکر اصفهانی استاندار قبلی اصفهان در جلسات گوناگون خود همواره افتخار به ممانعت از استقرار کارخانه پتروشیمی در شهرستان فریدون شهر می کند و این در حالی است که اگر مسئولان چهار محالی اراده کنند حتی 10 پالایشگاه هم در استان خود می توانند تاسیس کنند.

برگرفته شده از پایگاه رسمی اطلاع رسانی محمدعلی اسفنانی

 

Go to TOP