چاپ خبــر

لزوم افزایش تعداد سازمان‌های مردم‌نهاد در فریدونشهر

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اصفهان گفت: تعداد سازمان‌های مردم‌نهاد شهرستان فریدونشهر باید افزایش یابد.

به گزارش پونه زار؛ احمد جمشیدی  در حاشیه جلسه شورای اداری شهرستان فریدونشهر، اظهار کرد: 10 سازمان مردم‌نهاد (NGO) در شهرستان فریدونشهر تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه شهرستان فریدونشهر نسبت به جمعیت کم خود، در تشکیل سازمان‌های مردم‌نهاد بسیار موفق بوده است، افزود: مسئولان باید نهایت همکاری را با متقاضیان تشکیل سمن‌ها داشته باشند تا تعداد این سازمان‌های مردم‌نهاد افزایش یابد.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اصفهان سمن‌ها را بازوی محکم برای توسعه، پیشرفت و تقویت مدیران در مدیریت دستگاه‌ها خواند و ادامه داد: سازمان‌های مردم‌نهاد می‌توانند در زمینه‌های مختلف از جمله فرهنگی، اجتماعی و بهداشتی فعالیت کنند.

وی اولویت نخست دفتر امور اجتماعی و فرهنگی را امور فرهنگی خواند و گفت: بحث فرهنگی بسیار مهم است و اگر در تمام زمینه‌ها با پیوست فرهنگی وارد شویم، مشکلات بعدی هم به طور یقین حل خواهد شد.

جمشیدی با اشاره به مشکلات اخیر خشکسالی اصفهان، شهرستان فریدونشهر را شهرستانی سرشار از استعدادها و ظرفیت‌ها در زمینه گردشگری و کشاورزی خواند و ادامه داد: مسئولان در مدیریت کلان استان باید مشکلات این شهرستان را حل کنند تا نه تنها مهاجرت از آن صورت نگیرد بلکه جمعیت آن افزایش یابد.

وی گفت: مشکلات و معضلات اجتماعی از جمله طلاق، سرقت و اعتیاد به مواد مخدر در شهرستان فریدونشهر کمتر به چشم می‌خورد.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اصفهان تصریح کرد: دشمن حتی در روستاها هم برنامه‌های ضدفرهنگی پیاده کرده و مسئولان و مردم باید برای مقابله با این دسیسه‌ها هوشیار باشند.

Go to TOP