خداحافظی با مونتاژکاری خودرو در ایران
به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار به نقل از خبرگزاری مهر، محمدرضا نعمت زاده در نشست شورای مشورتی که اختصاص به صنعت خودرو داشت، گفت: برای رسیدن به هدف عمق ساخت خودروهای جدید در سال اول 40 ودر سال دوم 50 و در سال سوم 60 درصد توان داخلی کشور باید خودرو سازان و قطعه سازان کشور ضمن استفاده حداکثری از توان ساخت داخلی به تلاشهای خود سرعت داده و شرایط سخت موجود را به خوبی سپری کنند.
وی با بیان اینکه در صنعت خودرو و قطعه سازی کشور تدوین برنامه اجرایی زمانبندی شده مورد نیاز است، افزود: با رخ دادن این تحول این صنعت می تواند ضمن ایجاد ارزش افزوده بالا، اشتغال قابل ملاحظه ای را برای جوانان کشور به ویژه دانش آموختگان این رشته تحصیلی به وجود آورد.
نعمت زاده در ادامه با تاکید براینکه باید درتشکیلات صنعت خودرو وقطعه سازی کشور مدیران صادرات محور تربیت کرده و در صورت نیاز از مشاورین خارجی استفاده کنیم ، تصریح کرد : توان کشور در صنعت قطعه سازی نیز نسبت به گذشته افزایش یافته همچنین امروزه توجه به صرفه جویی در مصرف انرژی و تولید فزاینده خودروهای برقی کانون توجه مصرف کنندگان قرار گرفته است.
وزیر صنعت، معدن وتجارت در ادامه به قطعه سازان کشور توصیه کرد که در فکر تولید مشترک با قطعه سازان به روز دنیا باشند.
وی در بخشی دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه اگر مکانسیم های اقتصادی درست عمل نکنند، بطور قطع زیانهایی را متوجه سازندگان خودرو وقطعات آن می کند، تصریح کرد: تثبیت نرخ ارز در واقع سوبسیدی است که سازنده خارجی را علیه تولید کننده داخلی مجهز می کند.
نعمت زاده با اشاره به اینکه تولید فزاینده و ابتکار در عملیات اجرایی تولید نیاز به دستور دولت ندارد، یادآور شد: در صنعت خودرو سازی و قطعه سازی می بایست به سمت خود اتکایی پیش برویم.
وزیر صنعت، معدن وتجارت در پایان با اشاره به اینکه نباید هر شهر و استان کشور الزاما صنعت خودرو و قطعه سازی ایجاد شود گفت: با زدودن شبه های انحصار گرایی در صنعت خودرو و تجمیع خودرو سازان و قطعه سازان پراکنده در کشور می توان ضمن رسیدن به تولید واقعی ، محصولاتی با قیمت مناسب و با کیفیت تحویل مشتریان داد.