چاپ خبــر
عبدالرضا اصلانی : پیشرفت کار 40 درصد بوده است

گزارش تصویری از روند ساخت مسجد و حسینیه شهدای فریدونشهر

از سال 88 روند ساخت مسجد و حسینیه شهدای فریدونشهر در جوار قبور شهدا شروع شده است .بنایی که به نظر می رسید خیلی زورد تر به بهره برداری خواهد رسید به علت نبود بودجه و مشکلات مالی همچنان در حال ساخت و تکمیل است .

 

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری فریدونشهر-  پونه زار ؛ با توجه به نیاز مبرم شهرستان فریدونشهر به مسجدی مجهز و با زیر بنای مناسب در نزدیکی گلستان شهدا جهت استفاده برای مراسمات و نیز نبود یک مسجد در قسمت شمالی شهرستان فریدونشهر با توجه به حضور جمعیت فرهنگی و جوان در این منطقه ، به نظر می رسید این احساس نیاز و مشکلات بوجود امده در این منطقه مسئولین امر را یا مردم منطقه را برای ساخت مسجد و حسینه ای جدید به فکر فرو ببرد و تلنگری باشد تا برای رفع نیاز های خود مردم اقداماتی طی  چندین سال گذشته صورت گیرد ، اما مشخص نیس به کدام دلیل این نیاز اساسی مردم نادیده گرفته شده است و مردم شهر فریدونشهر برای مراسم هایی مانند خاکسپاری ، برگذاری مراسم یادبود ، برپایی نماز های جماعت و … همیشه دچار کمبود مکان و امکانات لازم هستند .

مسجد گلستان شهدای فریدونشهر 40 سال پیش با حرکت جهادی جمعی از فعالان سپاه دانش ساخته شد که منشا خدمات و حلال بسیاری از مشکلات مردم در نزدیکی قبرستان و گلستان شدند که معلوم نیست اگر ان حرکت نبود فکری برای این موضوع می شد یا نه ؟

حال پس از گذشت 40 سال از ساخت این مسجد گروهی با احساس نیاز دست به کار بزرگی زده اند و مسئولیت ساخت مسجد و حسینه ای جدید را در جوار قبور شهدای شهر فریدونشهر بر عهده گرفته اند و با کمک مردم و مسئولین شهر کاری که باید بسیار زود تر انجام می شد را به اتمام برسانند و مانند ان بسیجیان منشا خیر و برکات برای مردمی صبور و قدر شناس باشند .

جهت پی گیری و تهیه گزارشی از مسجد و حسینه شهدا سری به مکان زدیم و  گفتگویی را با عبدالرضا اصلانی عضو هیات امنا و هیات مذهبی مسجد ترتیب دادیم تا از میزان پیشرفت کار، مشکلات و خواسته ها مطلع شویم .

IMG_1928

اصلانی در ابتدا توضیحاتی در مورد نقشه ی این مکان به ما داد و گفت در طبقه ی همکف سه عدد مغازه ، اشپزخانه ، انباری های کوچک و بزرگ ، دفتر هیات امنا ، خانه ی عالم و سرویس های بهداشتی در نظر گرفته شده است .

IMG_1920 IMG_1921 IMG_1922

وی گفت در طبقه ی بالا محل مسجد و حسینه در نظر گرفته شده است و خانم ها واقایان در این مکان مستقر خواهند شد.

IMG_1940 IMG_1939 IMG_1931

مسئول هیات رزمندگان اسلام فریدونشهر در ادامه خاطر نشان کرد  تا اکنون بالغ بر 300 ملیون تومان برای ساخت مسجد هزینه شده است که 100 میلیون تومان انرا بسیج سازندگی سپاه کمک کرده است ، حدود 15 میلیون تومان را سازمان اوقاف تقبل کرده است و ما بقی با کمک ها ی مردمی و تلاش مسئولین هیات جمع اوری شده است . در ادامه وی گفت برای تکمیل پروژه نیاز به 400 میلیون تومان دیگر داریم تا به یاری خداوند قبل از دهه ی محرم سال بعد بتوانیم کار را به اتمام برسانیم .

IMG_1930

وی با انتقاد از مسئولین شهرستان و فرماندار سابق گفت هیچ گونه کمک قابل توجهی از طرف مسئولین شهر نشده است و فرماندار فعلی تنها قول کمک 40میلیون تومانی از بودجه تملک و دارایی داده است.

وی کمک های مردمی را از مهم ترین عوامل تهیه بودجه لازم برای تکمیل پروژه دانست و اعلام کرد سه هزار پاکت جهت جمع اوری کمک های مردمی تهیه شده است که در اختیار مردم قرار خواهد گرفت و همچنین  شماره حساب 350 موسسه ی قرض الحسنه ی امام رضا (ع) اماده دریاف کمک ها می باشد.

در پایان اصلانی گفت شهرستان با توجه به مسائل شرعی نیازی مبرم به داشتن حسینیه دارد و با توجه به عدم ساخت مسجد در نزدیکی قبرستان جدید در نظر گرفته شده در کوی فرهنگیان وجود مسجدی با امکانات مناسب در نزدیکی گلستان شهدای فعلی یکی از مهمترین نیاز های مردم شهر فریدونشهر می باشد.

IMG_1947 IMG_1945 IMG_1944 IMG_1931

 

Go to TOP