چاپ خبــر

کاندیداتوری 1014 نفر برای مجلس شورای اسلامی در استان اصفهان

استاندار اصفهان گفت: یک‌هزار و 14 نفر نامزد برای ورود به مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام کرده‌اند که با مقایسه نسبت به دوره قبل (431 نفر) شاهد افزایشی بیش از دو برابر بوده‌ایم.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار، رسول زرگرپور پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با ارائه گزارشی از اطلاعات ثبت‌نام‌کنندگان برای نامزدی انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: نظارت هیئت‌های اجرایی انتخابات برای رسیدگی به شرایط برگزاری ثبت‌نام نامزدهای انتخاباتی هر دو مجلس به پایان رسیده است.

وی در ادامه با اشاره به آغاز رسیدگی به صلاحیت‌ نامزدهای خبرگان رهبری در شورای نگهبان افزود: از امروز کار رسیدگی و بررسی صلاحیت نامزدهای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در هیئت‌های اجرایی مرتبط شروع می‌شود که آخرین وضعیت ثبت‌نام و مقایسه آمار ثبت‌نام کنندگان با دوره‌های گذشته را اعلام می‌کنم.

* 12 نفر به ازای هر صندلی مجلس خبرگان رهبری ثبت‌نام کردند

استاندار اصفهان تصریح کرد: پنج نماینده در مجلس خبرگان رهبری از اصفهان هستند که ابتدا قرار بود یک نماینده دیگر به آنها اضافه شود اما فعلا به صورت قانونی همان 5 نفر می‌توانند از استان اصفهان در مجلس خبرگان رهبری حضور پیدا کنند؛ برای این مجلس در مجموع 61 نفر ثبت‌نام کردند که نسبت به دوره قبلی(48 نفر) رشد 30 درصدی داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه در این مرحله به ازای هر صندلی مجلس خبرگان رهبری، 12 نفر ثبت‌نام کرده‌اند خاطرنشان کرد: از میان ثبت‌نام کنندگان سه نفر خانم‌ و 58 نفر آقا بوده‌اند؛ همچنین سه نفر زیر 30 سال، 48 نفر بین 30 تا 60 سال و پنج نفر نیز بین 60 تا 70 سال ثبت‌نام کننده داشته‌ایم.

زرگرپور با اشاره به آمار مدارک تحصیلی ثبت‌نام کنندگان در مجلس خبرگان رهبری عنوان داشت: 31 نفر دارای تحصیلات حوزوی، 6 نفر دارای مدرک دکتری، 14 نفر دارای مدرک لیسانس و فوق‌لیسانس و 10 نفر دارای مدرک دیپلم و فوق‌دیپلم هستند.

وی با بیان اینکه 6 نفر از اعضای کنونی مجلس خبرگان رهبری در استان اصفهان برای نامزدی در این انتخابات ثبت‌نام کرده‌اند، یادآور شد: علاوه بر پنج نماینده فعلی مجلس خبرگان رهبری از اصفهان یکی دیگر از اعضای این مجلس نیز از استانی دیگر برای نامزدی مجلس خبرگان در اصفهان ثبت‌نام کرده است؛ تبلیغات نامزدهایی که مورد تایید قرار می‌گیرند از 22 بهمن ماه آغاز خواهد شد.

* 1014 نفر برای مجلس ثبت‌نام کرده‌اند /895 نفر آقایان و 119 نفر خانم‌ها

مدیر ارشد استان با ارائه گزارشی از آخرین آمار ثبت‌نام‌کنندگان برای کاندیداتوری مجلس شورای اسلامی بیان کرد: تا ساعت 12 شب گذشته که حوزه شهرستان اصفهان فعال بود، هزار و 14 نفر نامزد ثبت‌نام کردند که با مقایسه نسبت به دوره قبل(431 نفر)  شاهد افزایشی بیش از دو برابر بوده‌ایم.

وی ادامه داد: در این دوره 895 نفر از آقایان ثبت‌نام کرده‌اند که این تعداد نسبت به دوره قبلی(397 نفر) بیش از دو برابر افزایش داشته است؛ 119 نفر از خانم‌ها نیز ثبت‌نام کرده‌اند که تعداد آنها نسبت به دوره قبلی(34 نفر) سه برابر شده است؛ به ازای هر صندلی مجلس شورای اسلامی 50 نفر ثبت‌نام‌کننده داشته‌ایم که میزان ثبت‌نام کنندگان دو و نیم برابر دوره قبل است.

زرگرپور با اشاره به وجود تنوع سلایق سیاسی در میان ثبت‌نام کنندگان این دوره از مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: همه گرایش‌های سیاسی در استان اصفهان برای کاندیداتوری مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام کرده‌اند که تبلیغات آنها از 29 بهمن ماه  آغاز و تا 5 اسفند ماه ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه 67 نفر از ثبت‌نام کنندگان دارای مدرک تحصیلی حوزوی هستند اظهارداشت: 190 نفر دارای مدرک دکتری، 710 نفر دارای مدرک فوق لیسانس و 47 نفر دارای مدرک لیسانس هستند؛ 376 نفر بین 30 تا 40 سال، 585 نفر بین 40 تا 60 سال و 49 نفر از 60 تا 75 سال سن دارند.

* کمترین و بیشترین سهم از ثبت‌نام کنندگان مجلس شورای اسلامی

استاندار اصفهان تاکید کرد: در شهرستان اصفهان به عنوان شهرستان شاخص استان، 404 نفر ثبت‌نام کرده‌اند که این تعداد نسبت به دوره قبلی(170 نفر) افزایش 230 درصدی داشته است؛ بیشترین آمار ثبت‌نام کنندگان در شهرستان شاهین‌شهر و میمه و برخوار بوده که 65 نفر برای یک صندلی ثبت‌نام کرده‌اند و کمترین آمار برای شهرستان اردستان 22 نفر برای یک صندلی بوده است؛ اقلیت‌های مذهبی نیز 3 نفر ثبت‌نام کرده‌اند.

وی در ادامه عنوان کرد: استانداری اصفهان برای 24 حوزه انتخابیه خود 881 نفر معتمد را در 2 مرحله معرفی کرده که از این میان 668 نفر آنها به عنوان معتمدین توسط هیئت‌های نظارت شهرستان‌ها تایید شدند که متاسفانه مابقی آنها علی‌رغم دارا بودن صلاحیت‌ها انتخاب نشدند و 192 نفر از میان به عنوان اعضای هیئت‌های اجرایی انتخاب شدند.

*21 بهمن زمان اعلام اسامی داوطلبان تایید شده مجلس خبرگان رهبری

زرگرپور بیان داشت: اعلام نظر شورای نگهبان در مورد صلاحیت داوطلبان ورود به مجلس خبرگان رهبری از 6 دی ماه تا 5 بهمن ماه، ابلاغ رد صلاحیت داوطلبان توسط وزارت کشور و یا فرمانداری‌ها از 6 تا 7 بهمن‌ ماه، دریافت تقاضای رسیدگی مجدد از داوطلبان رد صلاحیت‌شده معترض از 8 تا 10 بهمن ماه و اعلام عمومی اسامی داوطلبان تایید شده در هر استان در مجلس خبرگان در روز 21 بهمن خواهد بود.

وی با اشاره به زمانبندی مراحل انتخاباتی مجلس شورای اسلامی اذعان داشت: بررسی صلاحیت نامزدهای مجلس شورای اسلامی در هیئت‌های اجرایی از 5 الی 14 دی ماه، ابلاغ مراتب رد صلاحیت داوطلبان 15 دی ماه، شکایت داوطلبان رد صلاحیت شده به هیئت نظارت از 16 تا 19 دی ماه و رسیدگی به شکایت داوطلبان توسط شورای نگهبان از 20 تا 26 بهمن خواهد بود.

*27 بهمن زمان اعلام اسامی نامزدهای تایید شده برای مجلس شورای اسلامی/ تبلیغات از 29 بهمن

مدیر ارشد استان اصفهان گفت: اعلام قطعی اسامی نامزدهای تایید شده مراکز حوزه‌های انتخابیه مجلس شورای اسلامی روز 27 بهمن خواهد بود که تبلیغات آنها از 29 بهمن تا 5 اسفند ماه خواهد بود و روز رای‌گیری انتخابات نیز 7 اسفند ماه 94 خواهد بود.

وی با بیان اینکه نشاط اجتماعی زیادی در این انتخابات وجود خواهد داشت، افزود: تنوع کاندیداها با سلایق سیاسی مختلف که این بار با ذوق و شوق بیشتری وارد میدان شده‌اند کاملا مشهود است و خوشبختانه شاهد گردهمایی‌های متعددی در نیروهای سطح بالای اصلاح‌طلبان و اصولگرایان بوده‌ایم.

*افزایش متقاضیان ثبت‌نام در انتخابات را به فال نیک می‌گیریم

زرگرپور تصریح کرد: افزایش تعداد متقاضیان ثبت‌نام برای ورود به مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی نشان از شور و اشتیاق مردم دارد که آن را به فال نیک می‌گیریم؛ خوشبختانه از یک هفته گذشته تا کنون تنور انتخابات گرم شده که رسانه‌های مختلف نیز در این امر نقش بسزایی داشته‌اند.

وی با اشاره به اینکه احزاب و تشکل‌های سیاسی می‌توانند تاثیر زیادی در گرم کردن هرچه بیشتر تنور انتخابات داشته‌ باشند خاطرنشان کرد: انتظار داریم احزاب سیاسی مختلف مدیریت استان را در برگزاری پرشور انتخابات یاری کنند که البته استانداری از شهرستان‌های که از برخی احزاب کاندیدا نداشته خواسته است که در عرصه انتخابات حضور پیدا کنند.

استاندار اصفهان 4 ویژگی را برای هیئت‌های اجرایی مجلس خبرگان رهبری و شورای اسلامی برشمرد و تصریح کرد: این افراد باید از معتمدین، موثقین و نیروهای مورد رجوع و مرجع مردم باشند، اعتدال سیاسی بر آنها حاکم باشد، دارای مناسب اجتماعی متنوعی باشند و دارای سلایق سیاسی متنوعی نیز باشند.

منبع: فارس

Go to TOP