چاپ خبــر
نماینده مردم فریدن، فریدونشهر، چادگان و بوئین میاندشت در مجلس:

آل‌سعود منتظر تبعات سخت این اعدام باشد/اعدام شیخ نمر اعلان جنگ آل‌سعود با جهان تشیع است

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس ضمن محکومیت این جنایت بزرگ آل سعود، از دامن گیر شدن تبعات این جنایت سخن گفت و افزود: اعدام شیخ نمر در واقع اعلان جنگ رسمی عربستان سعودی علیه شیعیان و جهان تشیع است

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار، نماینده مردم فریدن، فریدونشهر، چادگان و بوئین میاندشت در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با پونه زار در پی اعدام شیخ نمر باقر النمر، رهبر شیعیان عربستان، وی را شهید راه دین و عدالت خواند و گفت: دولت عربستان از بدو تأسیس بنای مخالفت با دین، سنت‌های پیامبر و خصوصا مخالفت با تفکر شیعی را داشته که در سال‌های اخیر این را تشدید کرده است.

محمدعلی اسفنانی اظهار کرد: در دوران ملک عبدالله و ملک فهد جلوه‌های جدیدی از مبارزه با شیعیان به وقوع پیوست و بعد از مرگ ملک عبدالله شاهد بودیم مجموعه‌ای بسیار خشن، ناتوان و وابسته تمام عیار به آمریکایی‌ها تحت عنوان پادشاهی عربستان حکومت را در دست گرفتند و طبیعی بود که علیه شیعیان اقدام خواهند کرد.
asfanani001

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس بیان کرد: خیلی‌ها تصور می‌کردند اگرچه حکم اعدام آیت الله نمر صادر شده است ولی به جهت آثار و تبعات بسیار جدی که در پی خواهد داشت این حکم اجرا نخواهد شد ولی با روحیاتی که از آل سعود سراغداشتیم انتظار داشتیم دست چنین جنایتی بزند.

وی ضمن محکومیت این جنایت بزرگ آل سعود، از دامن گیر شدن تبعات این جنایت سخن گفت و افزود: اعدام شیخ نمر در واقع اعلان جنگ رسمی عربستان سعودی علیه شیعیان و جهان تشیع است هرچند پیش از این آل سعود با پرورش داعش به امحاء مختلف دست به کشتار بی رحمانه شیعیان زده و ددمنشی و ضدشیعی بودن خود را نشان داده است.

این نماینده مجلس تصریح کرد: عربستان سعودی از امروز باید منتظر تبعات شدید این جنایت باشد و قطعاً شیعیان عربستان این حادثه را تحمل نخواهند کرد و دیگر نیروهای مبارز مسلمان همچون حزب الله لبنان عکس العمل نشان خواهند داد و بدون شک این بی‌خردی آل سعود آتش جنگ را در منطقه برافروخته خواهد کرد.

اسفنانی در پاسخ به این سؤال خبرنگار پونه زار که تحلیل وی از اقداماتی که اخیرا علیه شیعیان خط مقاومت همچون شیخ زکزاکی و شیخ نمر که نماد صدور انقلاب اسلامی هستند، انجام می گیرد چیست؟ گفت: این سناریویی است که از سال ها قبل در این زمینه طراحی شده است و پرده‌های مختلفی از آن به اجرا در آمده که آخرین موردش اعدام شیخ نمر است و بدون شک این آخرین حرکت ضدشیعی در این سناریو نخواهد بود و دشمنان برنامه‌ریزی‌های جدی دارند و بنا دارند کشورهای اسلامی را تجزیه کنند و با تأسیس کشورهای خرد شیعه‌نشین و سنی‌نشین علاوه بر تأمین امنیت اسرائیل غاصب، موجب تقابل شیعه و سنی در برابر یکدیگر شوند.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس از دست‌های پشت پرده حاکمیت عربستان سخن گفت و اظهار کرد: عمال عربستان خودشان تصمیم گیرنده نیستند و سلطان سلمان که حتی از اداره امور شخصی خودش هم برنمی‌آید نمی‌تواند قدرت تفکر و برنامه‌ریزی داشته باشد و این جریانات را آن‌هایی هدایت می‌کنند که او را به این سمت منصوب کردند و بعد از مرگ ملک عبدالله مرگ او را اعلام نکردند تا مهره‌چینی خود را انجام دهند.

  1. ننگ بر ال سعود ننگ.درود برشهید باقر النمر، رهبر شیعیان عربستان

  2. باسلام
    من معتقدم هر انسان عاقلی این حرکت نابخردانه آل سعودراکه فردی بی آزاروخدمتگزاری چون
    شیخ نمرباقرالنمر رابه شهادت رسانده رامحکوم کرده وازخداوند جزای دنیوی واخروی رابرای آل سقوط خواهان شود .ان شاءالله

  3. ... گفت:

    درود خدا بر شهید مظلوم آیت الله النمر…
    به قول خود شهید بزرگوار…خون های پاک درختان کرامت راآبیاری می کنند…

    ایرانی پیرو راه حقیقتی است که شهیدانی چون النمر دارد

  4. به شما چه کی کی و کشته بشینید سر جاتون مملکت داری کنید!

  5. عمار گفت:

    مرگ بر آل سعود
    خدایا بحق خون به ناحق ریخته آیت الله شهید نمر باقرالنمر دولت ما را از خواب زمستانی بیدار کن
    آمین یا رب العالمین

    • ناشناس گفت:

      چه حرف ……

      • عمار گفت:

        به دلایل مختلف:
        اکتفاء به یک دلیل:
        از میان ۳۲۱ کلمه پیام فارسی شیخ حسن روحانی در پی شهادت شیخ نمر به دست قصابان سعودی، ۱۶۴ کلمه در محکومیت اقدام حمله مشکوک به سفارت و کنسولگری عربستان در ایران که از جانب ایشان اقدام عوامل خودسر و افراطی خوانده شده و ۱۵۷ کلمه (البته با احتساب «بسم الله الرحمن الرحیم» و «حسن روحانی» و «رئیس جمهوری اسلامی ایران») متعلق به نهیب های ولرم و نه چندان انقلابی جناب رئیس جمهور در راستای محکومیت جنایت رژیم آل سعود می باشد.(+)

        فعلا در مقام کیفیت سنجی آن ۱۵۷ کلمه محکومیت حسن روحانی به دنبال این اتفاق هولناک نیستیم؛

        به دنبال کمیت یابی انصاف شیخ اعتدال هستیم که، جناب روحانی:

        ۱- حمله به سفارت هر کشوری در جمهوری اسلامی ایران محکوم و مردود است، ولی اگر اندکی در صدور پیام و محکومیت عمل شنیع حکام سعودی سرعت عمل به خرج می دادید، آیا امکان جلوگیری از حمله به سفارت عربستان فراهم نمی آمد؟ ضمنا با توجه به ابعاد گسترده ی انگیزشی عوامل حمله، این اقدام کاملا قابل پیش بینی بود. به هر حال زمانی که مردم زبان رسمی حاکمیت خود را در موضوعی با این درجه اهمیت خاموش ببینند قهرا به واسطه ی جوشش برآمده از غیرت دینی، با زبانی غیر رسمی (و البته در مواردی هزینه آور) جای خالی پیام شما را پر می کنند. وظیفه ی کنترل هیجانات و عواطف مردم در چنین حوادثی در وهله نخست بر عهده دولت است.

        ۲- آیا بهتر نبود پس از ابعادسنجی کامل مسئله و روشن شدن جمیع زوایای ماجرای حمله به سفارت عربستان که بی شک بررسی های دقیق و موشکافانه نیروهای اطلاعاتی و امنیتی را می طلبد، دست به صدور چنین پیام عجولانه ای می زدید؟ برخی اخبار از به آتش کشیده شدن سفارت عربستان پیش از ورود معترضان حکایت می کنند.

        ۳- این به دور از اعتدال است که بیش از نیمی از پیام رسمی دولت جمهوری اسلامی ایران، معطوف به محکومیت مسئله ای باشد که در داخل کشور رخ داده، چرا که این موضوع به راحتی قابل پیش بینی و پیشگیری بود. ضمنا اعلام دو محکومیت در یک پیام جلوه مناسبی ندارد، زیرا در فضای رسانه ای راه را برای برداشت های دوگانه و همچنین کم وزن کردن محتوای اصلی پیام باز می گذارد.

        ۴- مردم همواره در حال مقایسه اند. مردم سرعت صدور پیام رئیس دولت شان در چند حادثه اخیر تروریستی را با هم مقایسه می کنند. هنوز خون قربانیان حادثه تروریستی در پاریس خشک نشده، رئیس دولت ایران پیامی از جانب ملت ایران جهت همدردی صادر می کند ولی برای شهادت شیخ مبارز و مجاهد فداکار آیت الله نمر ۲۴ ساعت بعد! به قول یکی از دوستان ای کاش شیخ نمر در پاریس به شهادت می رسید.

        و البته من هنوز هم نمی دانم پیام رئیس جمهوری اسلامی ایران به زبان «قابل فهم» حکام سعودی چند کلمه خواهد شد؟!

Go to TOP