چاپ خبــر

آتش‌سوزی‌در مراتع مناطق فریدن، فریدون‌شهر و چادگان

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان با تاکید بر اینکه از ابتدای فصل تابستان امسال تاکنون 11 حادثه حریق و آتش‌سوزی در مراتع استان به وقوع پیوسته است، تصریح کرد: این آتش‌سوزی‌ها در مراتع مناطقی چون فریدن، فریدون‌شهر و چادگان به وقوع پیوسته که این آتش‌سوزی‌ها با اقدام به موقع افراد فعال در زمینه اطفای حریق در مراتع و عرصه‌های طبیعی استان کنترل و مهار شده است

به گزارش پونه زار از پایگاه تحلیلی خبری فریدن، منصور شیشه‌فروش با اشاره به اینکه پیشگیری و جلوگیری از وقوع حریق و آتش‌سوزی در مراتع جزو برنامه‌های اصلی ستاد مدیریت بحران استان است، اظهار داشت: استعداد وقوع حریق و آتش‌سوزی در مراتع با آغاز فصل تابستان و گرم شدن هوا افزایش می‌یابد.

وی اضافه کرد: البته با آغاز سفر‌های تابستانی، مردم از سراسر کشور برای گردشگری و تفریح وارد مراتع می‌شوند و با روشن کردن آتش در مراتع زمینه‌های وقوع آتش‌سوزی را در عرصه‌های طبیعی فراهم می‌کنند.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان با تاکید بر اینکه از ابتدای فصل تابستان امسال تاکنون ۱۱ حادثه حریق و آتش‌سوزی در مراتع استان به وقوع پیوسته است، تصریح کرد: این آتش‌سوزی‌ها در مراتع مناطقی چون فریدن، فریدون‌شهر و چادگان به وقوع پیوسته که این آتش‌سوزی‌ها با اقدام به موقع افراد فعال در زمینه اطفای حریق در مراتع و عرصه‌های طبیعی استان کنترل و مهار شده است.

این مسئول با بیان اینکه به دنبال وقوع ۱۱ حادثه آتش‌سوزی در عرصه‌های طبیعی استان به ۶۳ هکتار از مراتع استان اصفهان خسارت وارد شده، ادامه داد: منابع و عرصه‌های طبیعی جزو میراث ملی و ارزشمند است و گردشگران نباید با ورود به این عرصه‌ها در مراتع استان آتش روشن کنند.

شیشه‌فروش با اشاره به کاهش آتش‌سوزی در مراتع تاکید کرد: امسال به دنبال اقدامات پیشگیرانه در عرصه‌های طبیعی، آتش‌سوزی در مراتع استان اصفهان نسبت به سال گذشته ۶۰ درصد کاهش یافته است.

وی با تاکید بر اینکه طی سه سال گذشته ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار از سوی ستاد مدیریت بحران استانداری برای کاهش حریق و آتش‌سوزی‌ها در مراتع و عرصه‌های طبیعی استان اختصاص داده شده، متذکر شد: ایجاد و راه‌اندازی ۱۱ پایگاه اطفای حریق در مراتع از جمله اقدامات صورت گرفته به منظور پیشگیری از وقوع حریق و آتش‌سوزی در مراتع به شمار می‌رود.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان به آموزش ۳۴۰ نفر از افراد محلی به منظور پیشگیری از وقوع حریق و آتش‌سوزی در مراتع استان اشاره کرد و اذعان داشت: مراتع و عرصه‌های طبیعی به عنوان میراث ملی باید در مقابل حریق، حوادث و آتش‌سوزی‌های غیر‌عمد حفظ شود.

Go to TOP