چاپ خبــر
همزمان با ارتقای کیفیت تصاویر 10 کانال؛

دو شبکه جدید به لیست کانال‌های تلویزیونی فریدونشهر اضافه شدند

دو کانال تلویزیونی HD و الکوثر به لیست کانال های تلویزیونی قابل دریافت در شهرستان فریدونشهر افزوده شد. همچنین فریدونشهری ها از این پس سه کانال تلویزیونی قدیمی تر را نیز با کیفیت HD می توانند مشاهده کنند.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار، شبکه تلویزیونی HD و الکوثر به لیست کانال های تلویزیونی شهرستان فریدونشهر اضافه شد و شبکه های مستند، ifilm و PressTV با کیفیت HD در فریدونشهر قابل دریافت خواهند بود.

همچنین در هفته جاری اعلام شده بود نسبت تصاویر دریافتی مخاطبان 10 شبکه تلویزیونی در سراسر کشور از وضعیت غیرعریض 4:3 به وضعیت عریض استاندارد 16:9 ارتقاء یافت و مردم می‌توانند تصاویر مطلوب عریض را بدون حالت دفرمه در نمایشگرهای عریض خود مشاهده کنند.

تا پیش از این، گیرنده‌های تلویزیونی عریض مخاطبان، تصاویر را 4:3 پخش می‌کرد و در کناره‌های تصویر باند سیاه رنگی مشاهده می‌شد که بینندگان با ورود به قسمت تنظیمات گیرنده‌های خود، برای حذف سیاهی‌ها، اندازه‌ی تصویر را به فرمت 16:9 تغییر می‌دادند که این امر باعث دِفُرمه شدن تصاویر می‌شد، لیکن با این اقدام معاونت فنی رسانه ملی، تصاویر از مبداء یعنی استودیوهای پخش برنامه های تلویزیونی با فرمت 16:9 ارسال می شود که نه تنها دفرمه نیست بلکه مانند پرده عریض سینما حاشیه‌های بیشتری از تصاویر را در معرض دید بیننده قرار می دهد.

برای دسترسی به کانال های تازه اضافه شده به لیست کانال های تلویزیونی شهرستان فریدونشهر، مخاطبان باید دوباره کانال های دریافتی گیرنده خود را جستجو کنند.  با اضافه شدن شبکه های جدید تعداد کانال های تلویزیونی دیجیتالی قابل دریافت در فریدونشهر به 21 کانال رسید.

گفتنی است صدا و سیما در تلاش است علاوه بر افزایش کیفیت محتوایی برنامه های خود، به افزایش کیفیت تصویر کانال های دریافتی نیز بپردازد که این امر موجب افزایش مخاطبان تلویزیون با درنظر گرفتن شتاب رشد و فراگیر شدن شبکه های اجتماعی شده است.

  1. در مورد الکوثر بیشتر توضیح دهید

  2. شهروند گفت:

    برا ما که نمی گیره این دو کانال جدید را.حتی با جستجوی مجدد.

  3. علی گفت:

    چنین اتفاقی نیفتاده است. چندین بار جستجو کرده ام اما هیچ تغییری وجود ندارد.اگر خبر نامعتبر است پونه زار آن را اعلام کند و اگر معتبر است توضیح بدهد.

  4. ناشناس گفت:

    چنین چیزی وجود ندارد

  5. متاسفانه نماینده صدا وسیما در شهرستان فوق العاده ضعیف عمل می کند چه در اطلاع رسانی وچه در مسایل فنی ،ازقطع بی رویه شبکه های تلویزیونی به خاطر یک رگبارکوچک تاناقص اجرا شدن این دو شبکه وغیره نمونه هایی از عدم تعهد و عدم کفایت این نمایده است لطفا اطلاع رسانی فرمایید

Go to TOP