چاپ خبــر

تشدید بازرسی‌ها در شبکه توزیع سبد کالا/شماره تلفن 124 برای دریافت گزارش‌های مردمی

کیفیت کالاهای توزیع شده در سبد کالایی براساس استاندارد‌های بهداشتی با شماره بهره‌وری است و مشمولان سبد کالایی در صورت مشاهده تخلف می‌توانند با شماره 124 تماس بگیرند.

به گزارش پایگاه خبری پونه زار به نقل از ایسنا، بهمن حاج‌علی مدیر اجرایی طرح سبد کالا درباره‌ی کیفیت کالاهای ارائه شده در سبد کالای حمایتی با تاکید بر این‌که کالاهای تامین شده در سبد کالایی دقیقا در سیستم تولید و توزیع کشور وجود دارد، اظهار کرد: پنیر موجود در سبد کالایی همان پنیری است که از کارخانه‌های تولیدی براساس استاندارد‌های بهداشتی در تمام مغازه‌ها موجود بوده و مردم مصرف می‌کنند.

وی ادامه داد: روغن سبد کالایی از کارخانه‌های تولید‌کننده تامین شده و کیفیت آن درجه یک است. هم چنین مرغ سبد کالایی نیز کاملا از تولید داخل تامین شده است با این توضیح که مرغ تولید‌شده در بازار مرغ گرم است ولی مرغ سبد کالایی مرغ منجمد است.

حاج‌علی با اشاره به این‌که تخم‌مرغ سبد کالایی نیز به صورت روزانه از شبکه‌های تولید گرفته و در سبد گنجانده می‌شود، خاطرنشان کرد: تمام کالاهای سبد کالایی هم به لحاظ کمی و هم به لحاظ کیفی با استاندارد‌های روز مطابقت دارد.

به گفته مدیر اجرایی طرح سبد کالا، وزارت صنعت و تجارت آمادگی دارد که از تمام مراکز توزیع دیدن کرده تا بررسی شود کالاهای کدام مرکز تولیدی از کیفیت لازم برخوردار نیست.

وی در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است در شبکه‌های توزیع سبد کالایی تخلفی صورت گیرد تصریح کرد: طرح در کل کشور در حال اجراست و ممکن است در گوشه‌ای یک مرغ خراب موجود باشد ولی نمی‌شود این یک مورد را به کل کالاهای سبد تعمیم داد.

او با تاکید بر این‌که این موارد را به حساب ضایعات و تلفات می‌گذاریم، گفت: اگر مشکلاتی در زمینه‌ی تامین و توزیع وجود دارد، مردم می‌توانند با شماره 124 تماس گرفته و شکایات خودشان را مطرح کنند.

مدیر اجرایی طرح سبد کالا با بیان این‌که تمامی کالاهای سبد بسته‌بندی شده و پروانه بهداشتی دارد، بیان کرد: بازرسان نیز در یک طرح تشدیدی بر شبکه تامین و توزیع کالا نظارت کرده و با متخلفان برخورد می‌کنند.

حاج‌علی در پایان با اعلام این خبر که مشمولینی که سبد کالایی خود را در دوره اول نگرفتند می‌توانند تا پایان سال و در مرحله‌ی دوم دو سبد کالایی را همزمان دریافت کنند، بیان کرد: هم‌چنین رصد‌های ما از شبکه توزیع سبد کالایی بیانگر این بوده است که تنها در طی یک روز 220 هزار سبد کالا از سوی مشمولان دریافت شده است.

Go to TOP