چاپ خبــر

آمادگی ستاد خدمات سفر برای استقبال از مسافران نوروزی

با هدف آسایش و رفاه حال مسافران نوروزی هماهنگی های لازم بین ارگان های مرتبط با خدمات سفر انجام شده است.

به گزارش پونه زار به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی شهرستان خوانسار(چشمه سار)،  پور احمدی در گفتگو با خبرنگار چشمه سار از برگزاری جلسه ستاد خدمات نوروزی شهرستان خوانسار خبر داد. پور احمدی اظهار داشت: با استفاده از تجربیات سال های گذشته جلسه ستاد خدمات سفرهای نوروزی برگزار شد و هدف از برگزاری این جلسه هماهنگی بین ارگان هایی بود که به نوعی مرتبط با ارائه خدمات سفر و رفاه حال مسافران هستند.

وی افزود: برای هماهنگی دقیق و سنجش و جمع بندی کلی نسبت به امکانات و بررسی مراکز اقامتی و تفریحی و هماهنگ نمودن همه بخش ها در خصوص ارائه خدمات هر چه بهتر و مطلوب تر به مسافرین نوروزی این جلسه برگزار شد و همه بخش های مرتبط گزارش و پیش بینی اقدامات خود را در این خصوص ارائه دادند.

رئیس ستاد خدمات سفر شهرستان خوانسار اظهار داشت: در این جلسه مقرر شد از ۲۵ اسفند ماه لغایت ۱۷ فروردین ماه ۹۳ ستاد خدمات نوروزی شهرستان امکانات خود را به مسافران نوروزی ارائه نمایند. هم چنین کمتیه های مختلفی نیز در همین راستا تشکیل شده است، کمیته اسکان با مسئولیت شهرداری شهرستان وظیفه هماهنگی اسکان و اقامت مسافرین اعم از مسافران عمومی و فرهنگیان را به عهده دارد.
وی افزود: اداره آموزش و پرورش شهرستان نیز به عنوان ستاد اسکان فرهنگیان تعدادی از مدارس اصلی شهرستان با ظرفیت ۳۰ کلاس و با امکانات کامل و تجهیزاتی شامل یخچال، تلویزیون و فرش و غیره را برای رفاه حال مسافران تدارک دیده است.

پور احمدی اظهار داشت: در سطح شهرستان نیز با مراکز اقامتی دولتی، هتل و مهمان پذیرها هماهنگی های لازم صورت گرفته است و سعی شده است هدایت و اقامت اصلی بیشتر در مکان های اقامتی مانند هتل و مهمان پذیر های شهرستان انجام شود.

وی افزود: در بخش حفاظتی و امنیتی نیز کلیه اقدامات انتظامی و حفاظتی برای حفظ اموال مردم در ایام تعطیلات نوروزی پیش بینی شده است و همکاری و هماهنگی لازم با پلیس راهور و نیروی انظامی نیز پیش بینی شده است.

رئیس ستاد خدمات نوروزی شهرستان خوانسار اظهار داشت: هماهنگی های لازم با ارگان های درمانی و خدمات بهداشت شهرستان شامل شبکه بهداشت و درمان، بیمارستان و هلال احمر و خدمات ایمنی شامل آتش نشانی و ۱۱۵ که به نوعی با موضوع تعطیلات و مسافران نوروزی مرتبط هستند نیز انجام شده است.

فرماندار خوانسار در ادامه ضمن تصریح این مطلب که برای هماهنگی و برنامه ریزی های دقیق تر جلسه دیگری نیز با اعضای ستاد خدمات نوروزی شهرستان برگزار خواهد شد افزود: در حوزه حمل و نقل نیز هماهنگی های کاملی وجود دارد، در سال گذشته تعداد ۱۲ هزار نفر با استفاده از خدمات اتوبوس رانی وارد شهرستان شدند و از خدمات ناوگان حمل و نقل در این ایام استفاده کردند، امسال نیز با توجه به محل جدید استقرار پایانه مسافربری با هماهنگی های به عمل آمده و برنامه ریزی های صورت گرفته ایستگاه تاکسی رانی درون شهری در مکان پایانه مسافربری راه اندازی می شود و در ایام تعطیلات نوروز ی مسافرین را به داخل شهر انتقال خواهد داد.

Go to TOP