چاپ خبــر

سقوط بهای جهانی طلا ادامه یافت

های جهانی طلا با احتمال آغاز کاهش تدابیر محرک پولی بانک مرکزی آمریکا، به پایین‌ترین سطح در سه هفته گذشته سقوط کرد.

به گزارش پونه زار و به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،:

طلا برای تحویل فوری در ساعات اولیه معاملات سنگاپور حداکثر 0.8 درصد کاهش یافت و به 1354 دلار در هر اونس رسید و تا 1358 دلار نیز معامله شد. بهای طلا برای تحویل در ماه دسامبر در بازار کامکس نیویورک، 0.7 درصد کاهش یافت و به 1353 دلار در هر اونس رسید.

مطرح شدن احتمال عقب نشینی تدریجی بانک مرکزی آمریکا از سیاست پولی آسان باعث شده ارزش طلا از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون 19 درصد کاهش پیدا کند. احتمال حمله نظامی آمریکا به سوریه ماه گذشته تقاضا برای طلا را افزایش داده و قیمت این فلز گرانبها را به بالاترین سطح در سه ماه گذشته رسانده بود اما اکنون که ریسک‌های ژئوپلیتیکی کاهش یافته، توجهات سرمایه گذاران به تصمیماتی که بانک مرکزی آمریکا در نشست هفته آینده اتخاذ خواهد کرد، معطوف شده است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، ذخایر SPDR Gold Trust که بزرگ‌ترین صندوق سرمایه گذاری طلای قابل معامله در بورس است، برای دومین روز تغییری نداشت و روز سه شنبه 917.13 تن بود.

موسسه تحقیقاتی جی.اف.ام.اس پیش بینی کرده که تقاضای جهانی برای طلا در نیمه دوم سال جاری میلادی به دلیل کمتر شدن خرید شمش و کند رشدن روند افزایش ذخایر طلا از سوی بانک‌های مرکزی جهان به 2237 تن در مقایسه با 2309 تن در مدت مشابه سال گذشته کاهش خواهد یافت.

Go to TOP