چاپ خبــر

رد پای یوزپلنگ ایرانی در فریدونشهر+عکس

چندی پیش شایعه هایی مبنی بر دیده شدن و شکار یوزپلنگی در یکی از نقاط شکار ممنوع فریدونشهر مطرح شد.

به گزارش پایگاه خبری فریدونشهر- پونه زار؛ در این میان تمام تلاش ها برای به اثبات رساندن فرضیه وجود یوزپلنگ یا یوزپلنگ ها در منطقه از سوی تنها علاقه مندان و فعالان محیط زیست بی نتیجه ماند و نبود هیچ تصویر و منبع موثقی این فرضیه را در حد شایعه نگه داشت.

مطالعه یوزپلنگ ایرانی نشان می دهد وجود آن در مناطق کوهستانی مرتفع و دارای جنگل ها و رودخانه ها بسیار محتمل  است که با توجه به موقعیت جغرافیایی غرب فریدونشهر این احتمال قوت بیشتری نیز می یابد. در این میان رسیدن یک عکس و متن از سوی یک فرستنده ناشناس به ما و دلایل و شواهد موجود احتمال وجود یوزپلنگ در منطقه را به یقین نزدیک تر کرد.

فرستنده بدون ذکر نام و مشخصات خود عکس زیر را با توضیحات برای ما ارسال کرده است:

vater mark2

(این عکس را از شخصی که مدعی بود حدود دوماه پیش در منطقه فریدونشهر و مزرعه گرده میشه روستای چغیورت از یوزپلنگی که به دست خود و دوستانش شکار شده است گرفته ام و نکته جالب توجه اینکه فرد مورد نظر از رها کردن لاشه حیوان بعد از شکار در منطقه می گفت و اینکه آن ها از حضور حدود 8 قلاده دیگر در منطقه خبر می دادند.)

عکس گرفته شده نشان از کیفیت پایین دوربین عکاسی و همچنین نزدیکی نوع محیط اطراف به فضای دو ماه پیش فریدونشهر می دهد و احتمال حضور یوزپلنگ ها را قوت می بخشد.

در ادامه سعی می کنیم با بررسی بیشتر جوانب به قطعیت ماجرا برسیم تا بتوانیم برای حفظ این گونه نایاب در شهرستان فریدونشهر اقدامی انجام بدهیم که با توجه به بی تفاوتی مسئولان محیط زیست و منابع  طبیعی شهرستان لازم و مهم است.

 

  1. حمید گفت:

    همچین ادمایی را باید انگشتاشونا قطع کرد که راه که میرن همه ازشون عبرت بگیرن
    متشکر از دوستدار محیط زیست که دنبال این قضیه را گرفتن
    لطفا این مطلب بردارید که فردا نبینیم این چکارچی از شهرای دیگه اومدن پلنگامونا بکشن

  2. امین گفت:

    خیلی جالبه . آخه چی به اینا رسیده که اینو شکار کردن ؟؟؟
    از این قضیه نباید چشم پوشی کرد .!!

  3. خسته نباشید عکس را دیدبان محیط زیست دیده و گفته یوز پلنگ نیست یه نوع گربه سان است

  4. اکبری گفت:

    متاسفانه فرستنده برداشت شخصی خودش را نوشته این عکس مربوط به حدود پنج سال قبل بوده وهمان موقع گروهی پیگیر موضوع از طریق محیط زیست شدند ولی موضوع پیگیری نشد و فقط جواب داده بودند عکس مربوط به نوعی گربه وحشی بوده ویوز نیست

Go to TOP