چاپ خبــر

افتخار ارتشی‌ها این است که تابع ولایت هستند

جانشین رئیس ستاد ارتش گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران به عنوان محور و رکن اصلی، هشت سال در مقابل دشمنان اسلام جنگید و از کیان این مرز و بوم دفاع کرد و افتخار ما ارتشی‌ها این است که تابع ولایت هستیم.

به گزارش پایگاه خبری پونه زار به نقل از روابط عمومی ارتش، به مناسبت فرارسیدن هفته ارتش و گرامیداشت حماسه آفرینی های نیروی زمینی قهرمان، مراسمی با حضور فرماندهان، مسئولان و کارکنان ستاد آجا در مسجد امام خمینی (ره) این ستاد برگزار شد.

 

در این مراسم امیر رضا خرم طوسی جانشین رئیس ستاد ارتش طی سخنانی ضمن تبریک فرارسیدن هفته ارتش، گفت: اگر هوشیاری، دقت، تحلیل درست، منطق قوی و تصمیم صحیح ارتش نبود انقلاب اسلامی ایران با این سرعت به پیروزی نمی رسید.

 

وی در ادامه افزود: در سال 43-42 نطفه انقلاب اسلامی بسته و پایه این انقلاب گذاشته شد. یک مرد بزرگ از تبار حضرت زهرا (س) بنای یک نظام الهی را شروع و بذر یک شجره طیبه را کاشت و از همان موقع امام خمینی (ره) ارتش را یک ارتش فداکار و وابسته به مردم خواند و در طول تمام سال ها به ارتش همین نگاه را داشت و از آن حمایت می کرد.

 

خرم طوسی با بیان اینکه بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران هجمه و حمله از سوی دشمنان داخلی و خارجی علیه ارتش شد، تصریح کرد: دشمنان اسلام و ایران قصد داشتند با این کار بازوی انقلاب اسلامی را خلع سلاح کنند ولی امام خمینی (ره) در اولین دیدار رسمی خود با درایت و هوشیاری تکلیف ارتش را مشخص کردند و فرمودند: ارتش باید بماند و امروز ارتش ما ارتش اسلام و قرآن است و با تمام قوا از ملت دفاع می نمایند.

 

جانشین رئیس ستاد ارتش افزود: ارتش از اول در تثبیت انقلاب اسلامی حضور داشت و در تمامی نقاط کشور اگر جانفشانی دلیرمردان ارتشی همچون صیاد شیرازی، بابایی، ستاری و … نبود، انقلاب اسلامی ایران با این سرعت به پیروزی نمی رسید.

 

خرم طوسی با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا به نام سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی، گفت: همچنان که در هشت سال دفاع مقدس توانستیم با عزم ملی و مدیریت جهادی جنگ را اداره و به پیروزی برسانیم امروز باید در عرصه های اقتصادی و فرهنگی با یک مدریت همگانی و جهادی اقتصاد کشور را شکوفا کرده و به کارهای فرهنگی بیشتری بپردازیم تا فرهنگ غنی اسلام و ایران در تمام دنیا اشاعه پیدا کند.

وی نقش ارتش در هشت سال دفاع مقدس را نقشی بی نظیری خواند و گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران به عنوان محور و رکن اصلی، هشت سال در مقابل دشمنان اسلام جنگید و از کیان این مرز و بوم دفاع کرد و افتخار ما ارتشی ها این است که تابع ولایت هستیم.

Go to TOP