چاپ خبــر

شهرستان فریدونشهر ظرفیت تولید 10 هزار تن ماهی قزل آلا در سال را دارد

نماینده مردم شهرستانهای فریدن، فریدونشهر، چادگان و بوئین میاندشت در مجلس شورای اسلامی گفت: شهرستان فریدونشهر ظرفیت تولید بیش از 10 هزار تن ماهی قزل آلا در سال را دارد.

به گزارش پونه زار به نقل از  خبرگزاری  ایرنا، محمد علی اسفنانی  در آیین افتتاح دو واحد پرورش ماهی در روستاهای «گوه» و «خوش میوه» در فریدونشهر افزود: این شهرستان استعداد و ظرفیت های بالقوه فراوان در بخش گردشگری و کشاورزی از جمله پرورش ماهیان سردابی داراست.

وی با اشاره به تولید سالانه یک هزار تن ماهی قزل آلا در این شهرستان اضافه کرد: این موضوع باید مورد توجه ویژه مسوولان استانی قرار گیرد.

وی خواستار تسهیل مراحل اعطای مجوز احداث پرورش ماهی با توجه به موقعیت های جغرافیایی خاص و منحصر به فرد منطقه و بارش سالیانه بیش از یک میلیارد و 200 میلیون متر مکعبی نزولات در این شهرستان شد.

این نماینده مجلس گفت: با همت مسوولان شهرستان و همکاری و مساعدت مسوولان استانی برای اخذ مجوز و اعطای تسهیلات برای طرح های اشتغالزایی در ظرف یک دوره کوتاه می توان حرکت صعودی رشد بیکاری در شهرستان را کنترل و آن را تک رقمی و از مهاجرت جوانان جلوگیری کرد.

در این مراسم واحد پرورش ماهی گوه با مساحت 750 متر مربع و ظرفیت اسمی 15 تن در سال با اعتباری افزون بر 650 میلیون ریال و واحد پرورش ماهی خوش میوه با مساحت یک هزار و 100 متر مربع و ظرفیت اسمی 20 تن در سال و اعتباری افزون بر 900 میلیون ریال افتتاح شد.

Go to TOP