چاپ خبــر
اسفنانی:

شارلی ابدو، یک دروغ بزرگ دیگر مثل یازده سپتامبر

اسفنانی در گفتگو با خبرنگار پونه زار: من فکر میکنم که یازده سپتامبر دیگری در حال به وقوع پیوستن است، تماماَ طراحی شده و حساب شده که اسلام را مورد تعرض قرار دهند.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار، محمدعلی اسفنانی، نماینده مردم فریدن، فریدونشهر، چادگان و بوئین میاندشت در پاسخ به خبرنگار پونه زار که «آیا چاپ کاریکاتور موهن پیامبر اکرم(ص) در نشریه شارلی ابدو ارتباطی با گروگان‌گیری هفته‌ی گذشته داشت؟» گفت: این یک برنامه‌ی از پیش طراحی شده بوده برای این که فضایی فراهم بشود برای تعرض‌های جدید نسبت به اسلام و نسبت به مسلمان‌ها و حتی ما قائل بر این هستیم که همان بحث حمله‌ی تروریستی که در هفته‌ی گذشته صورت گرفت و تعقیبی که صورت گرفت و نهایتاَ به پشتیبانی از آن راهپیمایی میلیونی که در فرانسه راه افتاد، تماماَ یک برنامه‌ی از پیش طراحی شده بود در مقابل اسلام و جالب این جاست که در همین کشور، این مجله بارها مورد تذکر واقع شده بود به خاطر این که مطلب جزئی در مورد یهودیان گفته بود یا یک مطلبی در مورد یکی از سیاستمداران گفته بود که مجوزش در حد لغو شدن رفت و یک مدت تعطیل شد. امّا از وقتی کارش را شروع کرد در بحث اهانت به مقدسات اسلامی و کاریکاتورهای موهن متاسفانه به شدّت مورد حمایت دولت فرانسه و به خصوص اسرائیل قرار گرفته است.

وی در ادامه گفت اگر در واقع مطلبی هم هست، کاملا طراحی شده و یک سناریویی است که پرده های مختلفش در حال اجرا است. من فکر میکنم که یازده سپتامبر دیگری در حال به وقوع پیوستن است، تماماَ طراحی شده و حساب شده که اسلام را مورد تعرض قرار دهند.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در پاسخ به این سؤال که «مجلس و به خصوص کمیسیون قضایی در رابطه با این مسأله چه واکنشی نشان داده است؟» گفت: مجلس و کمیسیون قضایی این قضایا را به شدت محکوم می‌کند منتها باید دولت مقداری توجه بکند در بحث مناسبات دو کشور و در بحث روابط بین الملل و اگر هم مبحثی در قالب پیگیری لازم باشد، کمیسیون قضایی آن را پیگیری خواهد کرد.

Go to TOP